برج دختر استانبول

برج دختر استانبول

برج دختر

برج دختر استانبول

برج دختر استانبول

   این بار قرار است در سفرمان به استانبول یکی دیگر از دیدنی های منحصربفرد و معروف این شهر زیبا را که دقیقا داخل بسفر واقع شده است را ببینیم. برج مِیدن یا برج دختر استانبول انتخاب گردشگری امروز ماست. برای اینکه بتوانیم از برج میدن بازرید کنیم باید کمی که قایق سواری هم انجام دهیم. در ادامه بیشتر با برج میدن استانبول آشنا خواهید شد.
   برج میدن یا برج دختر استانبول، بنایی کم وسعت ولی بسیار دیدنی و زیباست که دقیقا روی یک جزیره کم وسعت و کوچک در میان تنگه بسفر خودنمایی می کند و در حقیقت یکی از دیدنی های معروف و پرطرفدار شهر استانبول محسوب می شود. برج دختر علاوه بر میدن با اسم های لیندر و دامالیس هم معرفی می شود، ساخت این برج را به دوره بیزانسی ترکیه، یعنی نزدیک 1000 سال قبل نسبت می دهند که در ادوار متفاوت از آن استفاده های مختلفی شده؛ دوره ای محل دریافت عوارض بود، در دوره ای دیگر از آن به عنوات برج دفاعی استفاده می کردند و دوره ای هم نقش فانوس دریایی را ایفا می کرد. درضمن در سال های از قرن 19 میلادی، این برج را  به یک بیمارستان موقتی و ایستگاه رادیویی تبدیل کرده بودند. هم اکنون از برج میدن به عنوان موزه استفاده می شود و البته چند رستوران کوچک و دنج را هم در خود جای داده است.
   حدود 1000 سال از زمان احداث این ساختمان سپری شده، پس طبیعتا میدن شاهد رویدادها و حوادث متعددی بوده. در دوره ای برج میدن فقط 9 متر ارتفاع داشت و شبیه به مربع بود؛ ولی در گذر سال ها، تحولات و دگرگونی های زیادی را به خود دیده است، حالا اگر این برج را ببینید با ظاهر اولیه خود بسیار فاصله گرفته است. حالا این ساختمان سازه ای مربعی در پایه است ولی بالاتر که برویم و به بالکن برسیم میبینیم که تراس آن هشت ضلعی است. دقیقا بالای برج اتاقی وجود دارد که سقف آن گنبدی و از جنس سنگ است در مرکز این اتاق میله ای بسیار بلند تعبیه شده است. ارتفاع برج میدن با احتساب میله حدود 23 متر است و بدنه آن از بتن می باشد.
   چنانچه به طرف اسکله اوسکودار استانبول بروید، با استفاده از قایق ها خیلی زود فاصله 200 متری تا برج دختر را طی خواهید کرد و به این بنای سفید پوش خواهید رسید. داخل برج و موزه که بروید؛ می توانید نقاشی های دیواری و بزرگ زیبایی را ببینید که همزمان از روایات برج میدن صحبت می کنند. پله های برج را طی کنید به رستوران برج می رسید که برای صرف یک وعده غذا انتخاب خوبی خواهد بود. از خصوصیات دیگر برج میدن این است که این فرصت را به شما می دهد که از فراز آن با استفاده از دوربین های دوچشمی کنار جزیره، شهر استانبول را دقیق تر ببینید.

برج دختر استانبولReviewed by تور استانبول on Mar 14Rating: 2.5برج دختر استانبولبرج دختر استانبول یکی از برج های زیبا و دیدنی استانبول است که اگر افسانه هایی که درباره آن روایت می شوند را بدانید حتما مشتاق دیدن این برج زیبا خواهید شد. در این مقاله برج دختر استانبول را معرفی می کنیم.

برج دختر استانبول یکی از برج های زیبا و دیدنی استانبول است که اگر افسانه هایی که درباره آن روایت می شوند را بدانید حتما مشتاق دیدن این برج زیبا خواهید شد.

2 دیدگاه ها

  1. سحر گفت:

    چه برج زیبایی یه

  2. سحر گفت:

    برج دختر تو استانبول

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی