گونه جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت 3)

گونه جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت 3)

گونه های جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت سوم)

گونه های جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت سوم)

دیرینه سوسمار
دیرینه‌ سوسمار یک نوع سوسمار بسیار کوچک اندام است. این جانور در جنوب آمریکا و جنگل های گرمسیری زندگی می کند. برای اینکه طعمه خود را شکار کند؛ اول روی خشکی کمین می کند، طعمه خود را شکار می کند و پس از آن طعمه را به داخل آب فرو می برد، انقدر طعمه را در عمق آب نگه می دارد تا دچار خفگی شود. عمده غذای این سوسمارها از پرندگان، ماهی ها و پستانداران ساکن دریا تامین می شود.
*همان گونه پیشتر هم گفتیم، دیرینه سوسمار نیز بومی آمازون است پس در بخش آمازون نگهداری می شود.
متوسط عمر: ۵۰ سال
اندازه: ۱۵۰ تا ۲۵۰ سانتی متر
زیستگاه: جنوب آمریکا
سفره ماهی
گونه ای که معمولا در گروه های با تعداد بالا زندگی می کنند و بیشتر مواقع در عمق ۱ تا ۳۰ متری اقیانوس به زندگی خود ادامه می دهند. جالب است بدانید که سفره ماهی دوران بارداری حدود ۶ تا ۸ ماه دارد و در هر بار زایمان، مابین ۳ تا ۷ بچه به دنیا می آورد. 
*برای دیدن این جانور آبزی بزرگ جثه، به طرف قسمت دریای اژه و غرب اقیانوس اطلس بروید و از دیدن شنای این جاندار لذت ببرید.
متوسط عمر: ۱۵ تا ۲۰ سال
اندازه: ۱۸۳ سانتی متر
زیستگاه: شرق اقیانوس اطلس

گونه های سفره ماهی

کوسه ببری
این کوسه می توان در نقاط مختلف دنیا دید که با اسم های متفاوتی شهرت دارد. کوسه ببری بومی ژاپن، استرالیا، جنوب آفریقا، مدیترانه و شرق سواحل آمریکای جنوبی و شمالی است. ظاهری بسیار ترسناک دارد و اصلا از دندان ها و هیبت بزرگش نشانی از آرامش نخواهید دید؛ ولی بر خلاف ظاهر وحشتناک و ترسناکش و حرکت و شنای بسیار سریعی که دارد، هیچ کاری به انسان ها ندارد و به آن ها  آسیب نمی زند. طول این کوسه گاهی تا 3.5 نیز می رسد و رنگی خاکستری دارد. نکته جالب در مورد کوسه ببری اینست که این جاندار تولید مثل و باروری بسیار کُند دارد. ماده این گونه جانوری، هر دو سال، فقط یک یا دو بچه کوسه بارور  می شود.
*این کوسه های به ظاهر خطرناک را می توانید در بخش غرب اقیانوس اطلس آکواریوم تماشا کنید.
متوسط عمر: ۲۵ سال
اندازه: ۱۸۰ تا ۳۶۰ سانتی متر
زیستگاه: دریای سرخ، غرب، شرق و شمال غربی اقیانوس اطلس
عقرب ماهی شیطان
ماهی گوشتخوار  و ترسناکی که در آکواریوم دریای سرخ زندگی  می کند. عقرب ماهی شیطان معمولا در بین صخره ها  دیده می شود و مکان زندگی اش نیز در کف اقیانوس است. ایت ماهی ترفندی جالب برای شکار دارد، او با استفاده از رنگ و طاهرش در کف اقیانوس مخفی می شود و بعد از آن از ستون فقرات زهرآگین خود استفاده می کند، در زمان عبور طعمه آن را شکار می کند.
*برای دیدن عقرب ماهی به بخش دریای سیاه مراجعه کنید.
متوسط عمر: ۵ تا ۱۰ سال
اندازه: ۳۰ سانتی متر
زیستگاه: اقیانوس هند-آرام

گونه های عقرب ماهی

گونه جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت 3)Reviewed by اول تور on Nov 8Rating: 2.5گونه های جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت سوم)آکواریوم استانبول یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق دیدنی این شهر در کشور ترکیه است که گونه های مختلف جانوری را در خود جای داده است. در این مقاله گونه های جانوری آکواریوم بزرگ استانبول را معرفی خواهیم کرد.

آکواریوم استانبول یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق دیدنی این شهر در کشور ترکیه است که گونه های مختلف جانوری را در خود جای داده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی