قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (5)

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (5)

دیدنی های ترکیه

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (5)

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (5)

از دیدنی های استانبول در کشور ترکیه که در تور ترکیه می توانیم به آن اشاره کنیم آکواریوم بزرگ استانبول است. 

بخش ناتیلیوس
   علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و بخصوص افرادی که به نسخه های  علمی و تخیلی ژول ورن علاقه دارند و قصه های هیجان انگیزش را دنبال می کنند، حتما اثر ۲۰ هزار فرسنگ زیر دریا و زیر دریایی معروف، ناتیلیوس را خوانده اند. در این بخش قرار است سوار همین کشتی معروف شویم. سوار بر این زیر دریایی زیبا شویم و به اعماق اقیانوس آرام سفر کنیم. البته این تنها خیال پردازی و اسم این قسمت نیست که بازدیدکنندگان را به داخل زیردریایی دعوت می کند، در این بخش و سایر بخش های دیگر آکواریوم جلوه های صوتی و تصویری فراهم شده که بازدیدکنندگان می توانید درحین زیر دریایی سواری این تجربه را ملموس تر حس کنند و آبزیانی همچون اسب دریایی و صخره دریایی را ببینند.
بخش دریای سرخ
   از کانال سوئز عبور می کنیم و به دریای سرخ می رسیم،اکنون مابین دو سرزمین مصر و جیبوتی هستیم. این بخش یکی از جذابترین قسمت های آکواریوم محسوب می شود، شمار زیادی از ماهی های رنگارنگ در اندازه  های متفاوت در این آکواریوم روی صخره های مرجانی زندگی می کنند. جالب است بدانید این دریا بخاطر شرایط جغرافیایی خاصش، محیطی عالی برای رشد و نمو مرجان هاست. در این قسمت شما اطلاعات خوبی درمورد مرجان ها کسب می کنید و می توانید آن ها را از نزدیک ببینید.
بخش قاره جنوبگان
   از دریای سرخ میگذریم و به آب های قطب جنوب و قاره جنوبگان وارد می شویم. در این قسمت به سرعت دمای هوا کاهش پیدا می کند و در نهایت، منزل و سکونتگاه موجودات دیگری را پیش روی ما قرار می دهد. پنگوئن های بامزه جنتو در این قسمت زندگی می کنند، موجوداتی که تنها در جنوبگان یافت می شوند و در آکواریوم استانبول نیز در شرایط خاصی از آن ها نگهداری می شود. آکواریوم استانبول در این بخش حدود ۲ متر ارتفاع دارد. کوه یخ کوچکی که داخل مخزن می بینید واقعیست. در قسمت قاره جنوبگان می فهمیم که چطور با افزایش تجمع کربن دی اکسید گرمای کره زمین بیشتر می شود و در نهایت آب شدن یخ های قاره جنوب را در پی دارد. در ضمن اگر بخواهید می توانید زمان را به جلو ببرید و بالا آمدن سطح آب و ویرانی های پس از آن را ببینید.
بخش دریای مدیترانه
   غارهایی بسیار زیبا و آهکی داملاتاش (Damlataş) و اینسویو (İnsuyu) در اطراف دریایی مدیترانه وجود دارند، که سبب شده داخل بخش دریای مدیترانه را به صورت غاری آهکی ببینیم. این قسمت علاوه بر ظاهر غار مانندش از جلوه های صوتی و نوری هم پشتیبانی می کند و محیط را به گونه ای ترسیم کرده که انگار واقعا داخل غاری بزرگ و آهکی هستیم. تعدادی آکواریوم از آبزیان دریای مدیترانه کنار تخته های آموزشی و غارهای کوچک و بزرگ، وجود دارند که با دیدنشان سرگرم خواهید شد.
بخش تنگه جبل الطارق
   گردش دریایی ما تمام نشده وارد تنگه جبل الطارق در جنوب کشور اسپانیا می شویم. در واقع این تنگه نقطه اتصال اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه است که در دو طرف کشورهای اسپانیا و مراکش کشیده شده است. در هنگام ورود به قسمت تنگه جبل الطارق، شخصیت اسطوره ای هرکول را می بینید که نظرتان را به خود جلب می کند. داخل بخش جبل الطارق دو آکواریوم بسیار دیدنی وجود دارد که آبزیان خاص این منطقه را در خود جای داده است.

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (5)Reviewed by تور ترکیه on Nov 28Rating: 2.5قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (5)آکواریوم استانبول و شهر زیبای استانبول دارای دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است که این شهر را به مرکز توریستی ترکیه تبدیل کرده است.

آکواریوم استانبول و شهر زیبای استانبول دارای دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است که این شهر را به مرکز توریستی ترکیه تبدیل کرده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی