معرفی جشن ایوان کوپالا اسلاوها

معرفی جشن ایوان کوپالا اسلاوها

ایوان کوپالا

معرفی جشن ایوان کوپالا اسلاوها:

اگر قصد دارید با یک تور ارزان به کشورهای اروپای شرقی سفر کنید، در اول تور پیشنهادهای خوبی برای شما داریم. یکی از اهداف گردشگران از شرکت در تور خارجی آشنایی با فرهنگ و آیین های مردمان آن منطقه است. در ادامه با یکی از جشن های معروف و رایج در اروپای شرقی آشنا خواهید شد:

یکی از آیین های باستانی و کهن ایوان کوپالاست که از آیین های فولکلور نیز محسوب می شود. این جشن هر سال از عصر ششم ژوئن تا عصر هفتم ژوئن (مصادف با ۱۶ تا ۱۷ خرداد) توسط مردمان اسلاو شرقی برگزار و یادآوری می شود. اسلاوها، مردمانی هستند که اغلب در اروپای شرقی ساکنند و در حقیقت زادگاه نخستین آن ها نیز همین منطقه بوده. در گذشت اسلاوها دولت روسِ کی‌یف را شکل می دادند و به تدریج، در قرن هفدهم میلادی به روس، اوکراینی و بلاروسی تغییر کردند.

 پیشینه و عمر جشن ایوان کوپالا به قبل از مسیحیت مرتبط است و اسلاوها، همواره در زنده نگهداشتن این آیین کوشا بوده اند. تنها با پدیرش دین مسیحیت تحولاتی در این آیین کهن پدید آمد؛ ولی هویت و شاکله خود را هرگز از دست نداد.

دو اصل اساسی در این آیین مورد تاکید است؛ شروع دوره برداشت محصول و ازدواج؛ که تقریبا ارتباطی با یکدیگر ندارند. این جشن قبل از ظهور مسیحیت، به علت دگرگونی های تابستانی برگزار می شد و در واقع پیشوازی برای فصل برداشت محصول بود؛ بعد از به مسیحیت گرویدن اسلاوها، این جشن با روز یحیی تعمید دهنده یا یوحنا عجین شد. که در بخش های بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

درمورد اصل ازدواج نیز می توان گفت که تمرکز اصلی این جشن کهن، به افراد مجرد است؛ در این جشن دختران تاج گل خود را در آب رها می کنند و با اینکار تمایل و آرزوی خود برای ازدواج کردن را نشان می دهند. متعاقبا پسرها تاج های گل را از آب می گیرند تا نظر دختران جوان را به خود جلب کنند. درضمن زوج ها با یکدیگر از روی آتش می پرند تا عشق شان جاودان شود.

می بینید که این جشن کهن بسیار به جشن باستانی ایرانی یعنی چچهارشنبه سوری نزدیکی دارد.

محل برگزاری ایوان کوپالا:

 حالا این جشنواره و آیین باستانی خود یک جاذبه گردشگری محسوب می شود و خیلی از گردشگران و توریست ها علاقمندند که آن را از نزدیک ببینند. از صحبت درمورد آب و آتش می توان متوجه شد که این آیین در طبیعت برگزار می شود. اهالی اسلاو به رودخانه می روند و وارد رودخانه می شوند، شکوفه سرخس جمع می کنند و دور آتش در طبیعت کنار هم می نشینند. چند منطقه ای که فستیوال ایوان کوپالا در آن ها برپا می شود به قرار زیر است:

در شمال شرقی لهستان منطقه: (Podlachia)

در اوکراین، شهر کی‌یف، هم داخل شهر و هم حومه شهر، جشن های باشکوهی را شاهد است.

حومه شهر مینسک و شهر توروف بلاروس.

در روسیه شهرهای امسک (Omsk)، مالویاروسلاوتس (Maloyaroslavets) و نووکوزنتسک (Novokuznetsk) گزینه های بسیار خوبی برای تماشای این جشنواره خواهند بود.

 در این جشنواره محلی ها محصولات خود را به فروش می رسانند. صنایع دستی و خوراکی های خوشمزه هم در این فستیوال به فروش می رسند. پیشنهاد می کنیم اگر فرصت داشتید حتما از نواحی که جشن کوپالا را برگزار می کنند دیدن کنید و بیشتر با این آیین کهن و زیبا آشنا شوید.

معرفی جشن ایوان کوپالا اسلاوهاReviewed by Yegane on Apr 19Rating: 3.0معرفی جشن ایوان کوپالا اسلاوهااگر قصد دارید با یک تور ارزان به کشورهای اروپای شرقی سفر کنید، در اول تور پیشنهادهای خوبی برای شما داریم. یکی از اهداف گردشگران از شرکت در تور خارجی آشنایی با فرهنگ و آیین های مردمان آن منطقه است. در ادامه با یکی از جشن های معروف و رایج در اروپای شرقی آشنا خواهید شد.

اگر قصد دارید با یک تور ارزان به کشورهای اروپای شرقی سفر کنید، در اول تور پیشنهادهای خوبی برای شما داریم. یکی از اهداف گردشگران از شرکت در تور خارجی آشنایی با فرهنگ و آیین های مردمان آن منطقه است. در ادامه با یکی از جشن های معروف و رایج در اروپای شرقی آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی