پارک ملی ارمنستان

پارک ملی ارمنستان

تور پارک ملی ارمنستان

تور ارمنستان

تور پارک ملی ارمنستان :

یکی از کشورهای همسایه ما ارمنستان است که علی رغم وسعت کم اما موفق شده در این سال ها سهم قابل توجهی از گردشگری صنعت توریسم را به خود اختصاص دهد. سفر به این کشور هزینه بسیار کمی دارد و در کنار هزینه های پایین راحتی دسترسی آن سبب شده که ایرانیان زیادی را به سوی خود جلب کند. اغلب مردم سفرشان به ارمنستان را تنها به یک یا دو شهر آن ختم می کنند ولی ارمنستان جذابیت ها و زیبایی های زیادی دارد که دیدن آن ها در برنامه اکثر تورها وجود ندارد. در تور ارمنستان حتما سری به پارک ملی دیلیجان در ارمنستان بزنید.

یکی از جاذبه های ارمنستان که خیلی از توریست ها از وجود آن بی خبر هستند پارک ملی دیلیجان است. دیلیجان طبیعت بی نظیری دارد، و زیبایی های آن انقدر بی شمارند که مردم ارمنستان از آن به عنوان «سوئیس ارمنستان» یاد می کنند. دیلیجان پر از رودخانه، جنگل های پوشیده از درختان سرخ چوب و دشت های پرگل است که فقط قسمتی از جذابیت هایش را شکل می دهند. در ادامه با این جاذبه ناشناخته و بکر بیشتر آشنا خواهید شد:

پارک ملی دیلیجان، در شمال شرقی ارمنستان واقع شده است و بخاطر وسعت بسیار زیادش انواع گونه های طبیعی را در خود دارد. دلیجان از زیباترین و محبوب ترین و بااهمیت ترین منابع طبیعی ارمنستان است برای مردم این دیار بسیار جایگاه ویژه ای دارد و همانگونه که گفتیم اکثر بومیان و سایر مردمان ارمنستان آن را به خاطر زیبایی هایش سوئیس ارمنستان می دانند. گفتیم مهم ترین منابع طبیعی چون ارمنستان وسعت زیادی ندارد و فقط 4 پارک ملی دارد و دیلیجان توانسته رتبه اول را به خود اختصاص دهد. حدود 24000 هکتار وسعت دارد. در جنگل های انبوهش می توان انواع گونه های بسیار مهم از جمله راش و بلوط را دید که همگی حفاظت شده هستند. علاوه بر بلوط و راش این پارک درختان دیگری هم مثل ممرز، سرخ چوب، سرخدار و کاج را هم در جنگل های سرسبز خود دارد.

گردش در این پارک ملی بیشتر از هر گروهی خوشاید کوهنوردان خواهد بود چون دیلیجان پارکی مسطح نیست و باید ارتفاعات زیادی را در آن طی کنید و در آخر به یکی از زیبایی های خارق العاده آن که دریاچه ای کوهستانی است برسید. بنابراین متوجه شدیم که دیلیجان پارکی با طبیعتی غافلگیر کننده است که هر لحظه باید منتظر چهره ای جدید از آن باشیم.  جالب است بدانید چند صومعه و کلیسا بسیار قدیمی و تاریخی هم دارد که دیدنشان در دل جنگل شما را به وجد خواهد آورد. در طول گردشتان در دیلیجان تنگه های متفاوت، زمین های زراعی، رودخانه ها و دشت های زیادی را در کنار هم خواهید دید که چگونه با وجود تضاد در کنار هم قرار گرفته اند و پدیده ای پنهان و بکر همچون دیلیجان را بوجود آورده اند.

برای سفر به این منطقه فوق العاده لازم است از موقعیت جغرافیایی آن باخبر باشید، برای دیدن این پارک ملی با به استان تاووش (Tavush) بروید. پارک ملی دیلیجان از دامنه کوه های پامبک (Pambak) شروع و تا دامنه کوه های آرگونی (Areguni)، میاپور (Miapor)، آیجوان (Ijevan) و حلب (Halab) کشیده می شود. این پارک ملی 1070 تا 2300 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته. در ضمن رود آقستو (Aghstev)، گتیک (Getik) و انشعبات‌ آن ها هم از قسمت های متفاوت این پارک در حال عبور هستند. 

در تور ارمنستان، پارک ملی ارمنستان را از دست ندهید.

پارک ملی ارمنستانReviewed by تور ارمنستان on Nov 4Rating: 3.0پارک ملی ارمنستانپارک ملی ارمنستان در دیلیجان ارمنستان واقع است.

در تور ارمنستان میتوانید به دیدن پارک ملی دیلیجان بروید و از دیدنیهای دیلیجان لذت ببرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی