پارک ملی دیلیجان ارمنستان (1)

پارک ملی دیلیجان ارمنستان (1)

تور پارک ملی ارمنستان

تور ارمنستان

جاذبه های پارک ملی دیلیجان، ارمنستان :

(قسمت اول)

پیش تر پارک ملی دیلیجان ارمنستان را معرفی کردیم و گفتیم که این پارک از منابع طبیعی با ارزش ارمنستان است و جاذبه های زیادی را در خود جای داده، اینبار قرار است با جذاب ترین این بخش ها آشنا شویم:

دریاچه پارز ارمنستان :

پارز علاوه بر اینکه یکی از جاذبه های فوق العاده و بی نظیر پارک ملی دیلیجان محسوب می شود، آن را به عنوان یکی از قشنگ ترین دریاچه های کشور ارمنستان هم معرفی می کنند. اگر شما هم دریاچه پارز را از نزدیک ببینید و یا حتی چند عکس از آن ببینید خواهید فهمید که اغراق نکردیم و واقعا پارز مناظر و طبیعتی دلفریب دارد که هر بیننده ای را محسور می کند. دریاچه پارز جزو پدیده هایی است که در اثر تغییرات جغرافیایی بوجود آمده، حدودا 3 هکتار وسعت دارد.  علاوه بر اینکه می توانید دریاچه را تماشا کنید این امکان فراهم است که در دریاچه قایق سواری و ماهیگیری کنید و اگر دوست داشته باشید می توانید اطراف آن کمپ و پیک نیک بزنید. 

در این دریاچه امکان تفریح زیپ لاین هم فراهم شده و بوسیله زیپ لاین می توانید از روی دریاچه عبور کنید.

اگر بخواهید می توانید در عوض پیاده روی با ماشین  اطراف دریاچه گردش کنید. اگر با ماشین شخصی به طرف پارز می روید از دیلیجان تا پارز حدود 30 دقیقه در راه هستید.

صومعه هاگارتسین ارمنستان :

 در تور ارمنستان اگر به طرف ضلع شمالی پارک دیلیجان بروید، وسط جنگل های پر از درخت دیلیجان، صومعه ای بسیار قدیمی و قشنگ  معروف به صومعه هاگارتسین را خواهید دید که منظره ای منحصربفرد به این بخش از جنگل بخشیده. از دیلیجان تا این صومعه حدود 15 کیلومتر راه باید طی کنید با ماشین، صومعه هاگارتسین در قرن های دهم تا سیزدهم میلادی احداث شده و در آن زمان مرکز معنوی و فرهنگی منطقه بوده. به داخل صومعه که وارد شوید، خواهید دید که صومعه مجموعه  ای است که 3 کلیسای دیگر با اسم های کلیسای سنت آستواتساتین، سنت گریگوری و سنت استپانوس را در خود جای داده است. علاوه بر این کلیساها صومعه  بخش های دیگر هم دارد. قبرستان خانواده سلطنتی باگراتونی (Bagratuni) یکی از این قسمت ها محسوب می شود که دیدن از آن برایتان بسیار جالب خواهد بود.

صومعه گشوانک ارمنستان :

گشوانک، دیگر صومعه تاریخی و حائز اهمیت این پارک ملی ارمنستان در شهر دیلیجان محسوب می شود که توصیه می کنیم حتما از آن دیدن کنید. صومعه ای با قدمت 900 ساله که نشان می دهد  سرگذشت طولانی با اتفاقات مختلف را در خود نهفته است، این صومعه  نزدیک روستای «گش» واقع شده است و کاملا روشن است که نام خود را از روستای گش گرفته. با اینکه حالا صومعه گش دیگر کارکرد مذهبی ندارد؛ ولی همچنان از جادبه های پرطرفدار دیلیجان محسوب می شود. خوشبختانه با وجود قدمت زیادش ولی کاملا سالم است و خرابی در آن دیده نمی شود چون مرتبا نوسازی می شود، که نشان می دهد چقد برای این دیار وجود آن مهم است.

 از زیبایی ها و خصوصیات منحصربفرد این صومعه، وجود یکی از بهترین نمونه های خاچکار دنیا در آن است. خاچکارها یا چلیپاسنگ ها نوعی سنگ قبر قدیمی است که با نمادها، تزیینات و حکاکی های خاص خود آراسته شده است. 

پارک ملی دیلیجان ارمنستان (1)Reviewed by تور ارمنستان on Oct 30Rating: 2.0جاذبه های پارک ملی دیلیجان، ارمنستاندر تور ارمنستان،دیدینیهای ارمنستان، تور ارزان ارمنستان

اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید در مورد جاذبه های پارک ملی دیلیجان، ارمنستان بیشتر بدانید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی