بهترین فصل سفر به پارک ملی دیلیجان

بهترین فصل سفر به پارک ملی دیلیجان

تور ارمنستان دیلیجان

تور ارمنستان

بهترین فصل سفر به پارک ملی دیلیجان :

در  پارک ملی دیلیجان آب و هوایی کوهستانی حاکم است و هر ساله حجم زیادی بارندگی دارد. در ادامه این مطلب درمورد اینکه چه فصلی برای سفر به ارمنستان و دیلیجان بهتر است صحبت می کنیم:

تور ارمنستان در بهار :

 بهار، پرباران ترین فصلیست که پارک ملی دیلیجان پشت سر می گذارد و اگر در این فصل از آن بازدید کنید و باران سیل آسا غافلگیرتان کند غیر طبیعی و دور از انتظار نیست. اغلب روزهای بارانی فصل بهار به ماه های اردیبهشت تا خرداد برمی گردد. 

تور ارمنستان در تابستان:

در فصل تابستان، بارش های این منطقه با کاهش قابل توجهی مواجهه می شود و سه ماهه ای بسیار خشک برای دیلیجان رقم می زند. چون این پارک در ارتفاعات واقع شده است، پس خیلی در تابستان گرم نخواهد شد و برعکس به خاطر شرایط اقلیمی اش آب و هوای بسیار خنک و دلچسبی خواهد داشت.

تور ارمنستان در پاییز:

در تور ارمنستان کمی باران را در فصل پاییز نیز می توان در دیلیجان احساس کرد. به تدریج هوا خنک تر می شود و پارک صورت پائیزی خود را نشان می دهد. پوشش رنگارنگ پپارک ملی هر ببیننده ای را حیرت زده می کند. اکثر گردشگران این فصل را برای سفر به دیلیجان انتخاب می کنند.

تور ارمنستان در زمستان:

 از اواخر پاییز،در تور ارمنستان دیلیجان رخت جدیدی به تن می کند، حتی دمای هوا هم خیلی زود کاهش پیدا می کند و می توانید شاهد بارش برف در پاییز باشید. بارش ها انقدر سنگین هستند که اگر زمستان فصل موردعلاقتان برای سفر به دیلیجان باشد باید یک راهنمای خوب و با تجربه شما را همراهی کند. بردن تجهیزات و لوازم ضروری یادتان نرود.

 پس با این وصف بهترین دوره سفر و بهترین فصل تور ارمنستان به این جاذبه از ماه می (اردیبهشت) تا اکتبر (مهر) است. در این دوره آب و هوای منطقه معتدل است و سفر خوشی را تجربه خواهید کرد.

امکانات پارک ملی دیلیجان:

 مرکز اطلاعات پارک ملی: اگر نیاز به اطلاعات گردشگری درمورد راه ها و امکانات پارک داشتید به این مرکز مراجعه کنید. در ضمن تصاویر و نقشه پارک هم در این بخش توزیع می شود. چنانچه به راهنمایی راهنمایان گردشگری مجموعه نیاز داشتید هم می توانید در این مرکز آن ها را پیدا کنید.

 چادر: چنانچه دوست داشته باشید که در پارک چادر بزنید و چادر نداشته باشید، مرکز اطلاعات چادرهای 4 نفره و 2 نفره به شما اجاره می دهد. 

هزینه های تور ارمنستان دیلیجان : 

 اجاره چادر 2 نفره برای یک روز:  2,000 درام ارمنستان

 اجاره چادر 4 نفره برای یک روز:  4,000 درام ارمنستان

 آلاچیق: آلاچیق های اطراف دریاچه و مسیر برای پیک نیک و استراحت گردشگران فراهم شده اند که می توانید از  آن ها استفاده کنید. ظرفیت این آلاچیق ها 12 نفره است و کرایه یک روزه آلاچیق 5,000 درام ارمنستان هزینه دارد.

به جز چادر در مرکز اطلاعات امکانات دیگری نیز اجاره داده می شوند. وسایل و هزینه کرایه آن ها به قرار زیر است:

 دوربین شکاری: یک روز 2,000 درام ارمنستان

 دوچرخه: هر ساعت 1,000 درام ارمنستان ، یک روز 5,000 درام ارمنستان

 چراغ قوه: یک روز 1,000 درام ارمنستان

 باتوم: یک روز 1,000 درام ارمنستان

کیسه خواب: برای یک روز 2,000 درام ارمنستان 

 قطب نما: یک روز 500 درام ارمنستان

 بارانی: یک روز 1,000 درام ارمنستان

 کوله پشتی: یک روز 1,000 درام ارمنستان

بهترین فصل سفر به پارک ملی دیلیجانReviewed by تور ارمنستان on Oct 31Rating: 3.0بهترین فصل سفر به پارک ملی دیلیجانتور ارمنستان دیلیجان و بهترین فصل سفر به ارمنستان کدام است؟

ارزان در تور دیلیجان باید بدانید بهترین فصل سفر به پارک ملی دیلیجان چه زمانی است؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی