غذاهای معروف ارمنستان قسمت دوم

غذاهای معروف ارمنستان قسمت دوم

بهترین غذاهای معروف ارمنستان قسمت دوم

غذاهای معروف ارمنستان قسمت دوم

بهترین غذاهای معروف ارمنستان قسمت دوم

خش:

شاید فکر می کنید فقط در کشور خودمان می توانید مزه کله پاچه را تجربه کنیم و در جای دیگری چنین غذایی وجود ندارد. اما خوب است بدانید که این غذای لذیذ و قدیمی تنها خاص کشور ما نیست و در خیلی از کشورهای دیگر هم طبخ می شود و طرفداران بسیار زیادی هم دارد.  کشورهای دیگری همچون گرجستان، آذربایجان، آلبانی، بلغارستان و بخصوص ارمنستان هم این غذای خوشمزه را دارند و هر کدامشان آن را با نامی متفاوت معرفی می کنند.

این غذا در ارمنستان بیشتر با نان لواش و سیر سرو می شود و معمولا مردم ارمنستان دوست دارند برای صبحانه آن را میل کنند.

قاپاما:

خوراکی ها و غذاهای مناسبتی جزو حذف نشدنی های سفره هر کشوری هستند. قاپاما هم یکی از خوراک های اصیل ارمنستان محسوب می شود که ارمنی ها پخت آن را در  کریسمس الزامی می دانند. خوراکی که شبیه به دلمه های ایرانی است و چنانچه بخواهیم بخواهیم اسمی ایرانی برایش انتخاب کنیم باید بگوییم که، دلمه کدو تنبل است. در طبخ این غذا ابتدا داخل کدو تنبل را خالی می کنند و بعد آن را با موادی مثل برنج و ترکیبی از میوه های خشک مثل بادام، خرما، سیب، آلو، زغال اخته، زردآلو، آلو بخارا و کشمش پر می کنند. معمولا در پایان طبخ روی مواد عسل می ریزند و همه مواد کدو تنبل را با دارچین و شکر ترکیب می کنند. کدو تنبل پر شده را درون قابلمه می گذارند، به آن آب اضافه می کنند تا پخته شود و بعد از چند ساعت غذا آماده سرو است.

خورواتس:

یکی از غذاهای بسیار لذیذ ارمنی که در اکثر رستوران های ارمنستان و  بخصوص مهمانی های خانگی جایگاه خاص خود را دارد. این غذا همان کباب شیشلیک ایرانی است و شباهت زیادی به این غذا دارد. برای آماده کردن این غذا ابتدا تکه های گوشت و دنده بره یا گاو را به سیخ می کشند و بعد روی آتش کباب می کنند. این غذا در ارمنستان با گوشت خوک هم آماده می شود.

ماهی کبابی:

چنانچه سفر به ارمنستان به دریاچه سوان هم سفر کنید، پیشنهاد می کنیم که تجربه طعم ماهی کباب تازه در کنار دریاچه سوان را از دست ندهید. ماهی های قزل آلای این دریاچه بخاطر مزه عالی که دارند بسیار معروف هستند و تجربه تازه ای از غذاهای کبابی برای شما خواهد بود. قزل آلای بومی دریاچه سوان را با اسم ایشخان معرفی می کنند. جالب است بدانید که این نوع ماهی تنها در همین دریاچه یافت می شود.

هاریسا:

غذایی تقریبا مناسبتی که جایگاه ویژه ای در سفره غذایی ارمنی ها دارد.این غذا که به هاریسا معروف است معمولا در مناسبت های خاص طبخ و سرو می شود. در این غذا هم پایه اصلی گوشت است. برای طبخ آن گندم و گوشت پرچرب (مرغ یا بره) را به همراه میزان کافی از آن روی شعله ملایم می پزند. چیزی که باعث خوشمزگی این غذا می شود دقیقا پخت طولانی مدت آن است که هرچه بیشتر همراه با شعله ملایم بپزد بیشتر جا میافتد.

غذاهای معروف ارمنستان قسمت دومReviewed by اول تور on Jan 11Rating: 3.0غذاهای معروف ارمنستان قسمت دومدر یک تور ارزان ارمنستان ، میتوانید از غذاهای معروف ارمنستان دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است .

در یک تور ارزان ارمنستان ، میتوانید از غذاهای معروف ارمنستان دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی