چند جاذبه معروف ارمنستان (قسمت سوم)

چند جاذبه معروف ارمنستان (قسمت سوم)

صومعه خور ویراپ

صومعه خور ویراپ

چند جاذبه معروف ارمنستان قسمت سوم

صومعه خور ویراپ:

با اینکه می توانید خیلی راحت از هر نقطه ارمنستان زیبایی های آرارات را ببینید، ولی می توان گفت برای دیدن زیباترین حالت این کوهستان بهتر است خودتان را به صومعه ی خور ویراپ برسانید. جایی که خود نیز از ارزش تاریخی و فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است. صومعه ی تاریخی دیگری که در دل کشور ارمنستان واقع شده است، جالب است بدانید سِنت گریگوریِ روشن‌گر به مدت ۱۴ سال در این ساختمان زندانی بود تا این که موفق شد بیماری شاه تیرداد سوم را رفع کند. بعد از آن شاه تیرداد سوم مسیحی شد و راه مذهبی ارمنستان را آباد کرد.

حالا از صومعه ی خور ویراپ به عنوان زیارتگاههی بسیار ارزشمند و مهم یاد می شود و زوج‌های جوانِ زیادی  مراسم ازدواج خود را در این کلیسا برگزار می کنند. سنت گرگیگوری در زیرزمین این صومعه زندانی شده بود که اگر بخواهید می توانید از آن هم بازدیدی داشته باشید.

 آدرس: ارمنستان، لوسارات، آرتاشات، صومعه ی خور ویراپ

دریاچه سوان:

دریاچه ای که بارها نامش را در مطالب مربوط به ارمنستان خوانده اید. چرا که این دریاچه از اهمیت و جایگاه ویژه ای برای کشور ارمنستان برخوردار است. این دریاچه ی دیدنی دقیقا در مرکز ارمنستان واقع شده است و حدودا ۹۴۰ کیلومتر مربع وسعت دارد، بنابراین عجیب نیست که آن را وسیع ترین دریاچه ی ارمنستان می‌دانند. این دریاچه را در میان چندین کلیسا و صومعه می توانید پیدا کنید. از صومعه های بسیار زیبای اطراف این دریاچه می توان به صومعه ی سواناوانک اشاره کرد که شکوه و زیبایی اش زبانزد است. این دریاچه تفریحاتی هم دارد که گردشگران می توانند از آن بهرمند شوند. موج سواری یکی از تفریحان سوان است که نباید از دست دهید. علاوه بر تفریحات رستوران‌های ساحلی این دریاچه هم شما را مهمان یک وعده غذای دریایی بسیار خوشمزه می کنند.

همانطور که می دانید ارمنستان سواحل و دریا ندارد بنابراین سوان و سایر دریاچه های این کشور بسیار مورد توجه هستند و اغلب مردم برای تفریحات دریایی و آفتاب گرفتن از آن ها استفاده می کنند. علاوه بر دریاچه، کوه‌ها و طبیعتی که اطراف آن جای گرفتند به زیبایی های آن اضافه می کنند. این دریاچه در شمال پایتخت ارمنستان، واقع شده است.

آدرس: ارمنستان، استان گغارکونیک، شهر سوان، دریاچه ی سوان

صومعه تاتو:

صومعه‌ای بسیار قدیمی و زیبا در ارمنستان که قرن ۹ میلادی ساخته شده است. برای دیدنش باید به استان سیونیکِ ارمنستان سفر کنید.

 صومعها ی که هم به لحظ فرهنگی و هم تاریخی بسیار حائز اهمیت است. از این صومعه در طول قرون ۱۴ و ۱۵ میلادی به عنوان قطب علمی، مذهبی و فلسفی ارمنستان یاد می شد. در ضمن این صومعه سال‌هاست که مرکز اسقفیِ سیونیک می باشد. این مجموعه چند ساختمان را در خود جای داده که از جمله آن‌ها می‌توان به کلیسای سنت پل و پیتر، کلیسای سنت گریگوری، کلیسای سنت مری، گاوازان (ستون جنبان) و... اشاره نمود. چون همواره این جاذبه مملو از گردشگر است در سال ۲۰۱۰ یک تله کابین از روستای هالیدروز به تاتو کشیدند تا رفت و آمد به آن راحت‌تر شوو. این صومعه به مرز کشور ما بسیار نزدیک است و با ماشین فقط سه ساعت راه دارد.

 آدرس: جمهوری ارمنستان، روستای تاتو 

چند جاذبه معروف ارمنستان (قسمت سوم)Reviewed by اول تور on Oct 2Rating: 3.0چند جاذبه معروف ارمنستان قسمت سومدر یک تور ارزان ارمنستان، میتوانید از جاذبه معروف ارمنستان دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است .

در یک تور ارزان ارمنستان، میتوانید از جاذبه معروف ارمنستان دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی