معرفی پارک نیاوران تهران

معرفی پارک نیاوران تهران

معرفی پارک نیاوران تهران

معرفی پارک نیاوران تهران

معرفی پارک نیاوران تهران

پارکی امروز از آن دیدن می کنیم در واقع بخشی از باغ‌های شمیران می باشد که با شیطنت و هیاهوی طوطی‌ها که روی درختان جست و خیز می کنند، درخت های سر به آسمان کشیده، استخرهایی که فواره‌ دارند و جاهایی برای استراحت جمعیت زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. در طراحی پارک نیاوران از‌ سبک پلکانی، متناسب با شیبِ خیابانِ امروزی پاسداران استفاده شده؛ پس به راحتی می توانید در هر نقطه از پارک صدای جریان آب در آبنماهای کوچک و بزرگ، پارک را بشنوید که بسیار آرامشبخش است.

 پارک نیاوران از ابتدا به‌ صورتی ساخته شده ‌که مناسب استراحت و تفریح خانواده‌ها، جوانان و کودکان باشد. اغلب مردم تهران پارک نیاوران را به عنوان یکی از مراکز ورزش های همگانی و صبحگاهی‌ تهران میشناسند؛ با وارد شدن به پارک و دیدن مردم شما هم تشویق به پیاده روی، دویدن، بازی و ورزش می شوید. ورودی های پارک نیاوران که در غرب و جنوب آن واقع شده اند با گوی‌هایی سنگی زیباسازی شده اند. در هنگام شب نور چراغ های پارک جلوه این گوی ها را بیشتر می کند.

وارد پارک می شوید و مسیر پلکانی و دیدن جریان آب زلالی که در پارک جریان دارد ‌شما را به مرکز پارک می رسانند؛ در مرکز پارک چهار استخر را خواهید دید که با رقص نور و فواره های‌ زیبای خود نظرتان را جلب می کنند. فضای اطراف استخرها مکان خوبی برای استراحت کوتاه هستند و همیشه عده ای در این بخش دور هم جمع شده اند. شلوغ ترین قسمت پارک نیاوران مرکز آن است، مردم و بخصوص جوانترها همیشه بصورت گروهی در این بخش در حال بازی والیبال یا بدمینتون هستند. انرژی مثبت این پارک شما راهم برسر شوق خواهد آورد. 

  اگر بخواهید می توانید از نیمکت‌های دنجی که در حواشی پارک جای دارند استفاده کنید و مدتی از هیاهوی خود پارک دور شوید.

دیدنی‌ها و تفریحات:

تقریبا امکانات تمام بوستان ها مثل هم است؛ ولی هریک از پارک ها تفریحات خاص خود و حال و هوایی منحصربفرد دارند. در این قسمت با بهترین تفریحات ‌بوستان نیاوران آشنا می‌شوید.

نکته: قابل به ذکر است که قبلا در پارک نیاوران زمین اسکیت و محوطه بزرگ مانژ اسب‌دوانی وجود داشت و فعالیت می کردند اما از خرداد 84 و با احداث مجموعه ورزشی شهدای نیاوران، این مجموعه ها تبدیل به سالن‌های سرپوشیده بدنسازی، استخر و ... شدند که در ادامه بیشتر درموردشان توضیح خواهیم داد.

امکانات پارک:

 زمین بازی کودکان، لوازم متنوع ورزش همگانی، باشگاه ورزشی و تیراندازی، استخر سرپوشیده، کافی‌شاپ، نمازخانه،زمین والیبال و تنیس روی میز، کیوسک روزنامه فروشی، کتابخانه و فرهنگسرای کودک، نیمکت و محوطه‌های چمن مناسب برای پیک‌نیک، آلاچیق به تعداد کم ،یک سرویس بهداشتی و آبخوری امکانات خوب این بوستان هستند.

نکاتی در ارتباط بازدید از پارک:

این بوستان بخاطر پوشش گیاهی منحصربفردش از جمله درختان شکوفه‌دار مثل گیلاس و مگنولیا در بهار، استخرهای چهارگانه که باعث خنکی محیط پارک در تابستان می شوند، رنگ های متفاوت برگ‌ اقاقیا در فصل پاییز و زمان برف باریدن در زمستان بسیار دیدنیست و زیبایی آن مختص یک فصل خاص نیست.

 این پارک پارکینگ اختصاصی ندارد. در ساعات عصر اگر کمی تحمل داشته باشید می‌توانید ماشینتان را در کنار خیابان پاسداران پارک نمایید؛ ولی کمی ترافیک است که با حوصله رفع می شود.

 نکته: این پارک به سبب ساختار پلکانی‌اش برای افراد معلول مناسب نیست.

معرفی پارک نیاوران تهرانReviewed by اول تور on Sep 15Rating: 4.5معرفی پارک نیاوران تهرانمعرفی پارک نیاوران تهران . پارکی امروز از آن دیدن می کنیم در واقع بخشی از باغ‌های شمیران می باشد که با شیطنت و هیاهوی طوطی‌ها که روی درختان جست و خیز می کنند ... 

معرفی پارک نیاوران تهران . پارکی امروز از آن دیدن می کنیم در واقع بخشی از باغ‌های شمیران می باشد که با شیطنت و هیاهوی طوطی‌ها که روی درختان جست و خیز می کنند …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی