موزه موسیقی تهران

موزه موسیقی تهران

معرفی موزه موسیقی تهران

موزه موسیقی تهران

موزه موسیقی تهران:

   موزه موسیقی سال1388بازگشایی شده.سه طبقه به مساحت3650متر و زیربنای1400متر دارد.در این موزه‌۲۴۰ ساز در۲۰۰ نوع متفاوت گردآوری شده.

ساختمان کنونی موزه در سال ۱۳۵۱فقط منزلی مسکونی بوده که بعد از تصمیم به افتتاح موزه‌ی موسیقی، به علت اینکه محل و فضای آن مناسب و کافی بوده، از سال ۱۳۸۲مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت چیزی که برای گردشگران و دوستداران معماری و مرمت جالب است،این است که  این موزه برگرفته از طرح زیبا و دوست داشتنی یکی از منازل قدیمی تهران است که با مرمت و تعمیر(باز زنده سازی)و تبدیل به موزه،به بنایی ماندگار درحفاظت از منزل‌های کهن تهران و نمایش ذوق ایرانی مبدل شد.

موزه موسیقی سالن‌های متفاوتی مانند گالری نمایش سازها(سازهای کوبه‌ای، بادی، سنتی زهی و زهی نواحی)،آرشیو صوتی و تصویری، کارگاه نمایش مراحل ساخت ساز، گنجینه‌ی موزه، کتابخانه‌ی تخصصی، مخزن محصولات مکتوب، انبار ویژه‌ی نگهداری بهینه‌ی سازها، بخش سمعی و بصری و کافی‌شاپ است.

 

موزه موسیقی تهرانReviewed by اول تور on Feb 12Rating: 3.0موزه موسیقی تهرانعرفی موزه موسیقی تهران یکی از خاص ترین جاهای دیدنی تهران . موزه موسیقی سال1388بازگشایی شده.

عرفی موزه موسیقی تهران یکی از خاص ترین جاهای دیدنی تهران . موزه موسیقی سال1388بازگشایی شده.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی