سانتورینی یونان

سانتورینی یونان

تور یونان تور اروپا سانتورینی یونان

سانتورینی یونان

سانتورینی یونان

بدون شک یونان برای بسیاری از افراد نماد حال و هوای رمانتیک و سواحل صخره‌ای بسیار زیبا و خانه‌هایی با رنگ سفید و آبی است، و جالب اینجاست که تمام این نمادهایی که از یونان در ذهن همگان جای دارد، همگی در سانتورینی جمع شده‌اند، جزیره‌ای که قدمتی بسیار طولانی دارد و زیبایی بی حد و حصر آن هر بیننده‌ای را مجذوب این منطقه رویایی می‌کند. با اول تور همراه باشید تا به زیباترین نقطه دنیا برویم.

سانتورینی (Santorini)، جنوبی‌ترین جزیره از مجمع الجزایر Cyclade است که در جنوب دریای اژه در 200 کیلومتری یونان واقع شده اند. نام این جزیره از "Santa Irini" آمده است این جزیره به نام «ترا» (یا تیرا-Thira) نیز شناخته می‌شود و به طور تقریبی 96 کیلومتر مربع مساحت دارد، ساکنین این جزیره در زمستان حدود 7000 نفر و در تابستان به 13000 نفر هم می‌رسند. در زمان‌های گذشته جزیره به صورت مدور بود و به همین دلیل Strongili نامیده می‌شد که به زبان یونانی به معنای "دایره‌ای شکل" است، فوران آتشفشان که در حدود 3600  سال پیش اتفاق افتاد باعث شد قسمت میانی جزیره از بین برود و باعثایجا شدن دهانه caldera (کالدرا) امروزی شد. پیکربندی این جزیره در حال حاضر تقریبا به صورت نیم‌دایره است، برخی از بومیان اعتقاد دارند که فوران آتشفشان الهام بخش اسطوره آتلانتیس بوده است. درطول قرنها، یونانیان روستاهایی را بر لبه‌های آتشفشان‌های بلند سانتورینی بنا کرده اند، این بناها همراه با نماهای زیبای تخته سنگ‌های صاف و خلیج آبی و عمیق به سانتورینی زیبایی خاصی می‌بخشد. گردشگران می‌توانند با عبور از راه‌های تنگ و باریک به جای مانده از شیارهای آتشفشانی قدم نهادن روی گدازه‌های جاری شده از دل اقیانوس را تجربه کنند. از دیگر جاذبه‌های جزیره می‌توان به خانه‌های سفید با گنبدهایی آبی که بر روی صخره‌های شیب‌دار ساخته شده‌اند، اشاره کرد.

این جزیره در دورانهای گذشته محلی برای تبعید افرادی بوده که توسط رومی‌ها تبعید می شدند اما بعدها این ساکنان اولیه جزیره، بنای ساخت سانتورینی را گذاشتند،  روزگاری این جزیره در سال 1204 میلادی مورد حمله و تجاوز دزدان دریایی قرار گرفت، علاوه بر اینها ترک‌ها نیز در تاریخ این منطقه سهیم اند که تا سال 1956 میلادی بر این جزیره حکمرانی کردند.
وجود اختلاط‌های فرهنگی و نژادی نیز به عنوان یکی از خصایص این جزیره مطرح است. این جزیره با تغییرات فراوانی چه در دوران باستان و چه در دوره معاصر، روبرو بوده است.

آب و هوای سانتورینی

سانتورینی در تابستان آب و هوایی گرم  و بسیار خشک دارد. و اگر میخواهید در فصول خلوت تر سال به این منطقه سفر کنید، فصول بهار و پاییز انتخاب معقول و مناسبی برای شما است. زمستان اما هوا کمی مرطوب می‌شود، در این زمان از سال چالش اصلی را باید هتل‌ها و مغازه‌ها دانست که بسته هستند. به طور کلی مجمع‌الجزایر سایکلادس (Cyclades) در اواخر بهار بهترین هوا را دارند. در این مدت چشم‌اندازها هنوز سر سبز و درجه حرارت آب دریا برای شنا کردن در بهترین حالت قرار دارد. اوایل پاییز نیز وضعیتی مشابه اواخر بهار دارد و فصل خوبی برای سفر به سانتورینی به شمار می‌رود.

سانتورینی یونانReviewed by اول تور on Sep 27Rating: 4.5سانتورینی یونانآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی اروپا - سانتورینی یونان - راهنمای سفر به یونان

1 دیدگاه

  1. حوا گفت:

    وای خدای من سانتورینی یکی از بهترین حاهای دیدنی یونان هست . انگار بهشته

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی