جاهای دیدنی و تفریحات سانتورینی

جاهای دیدنی و تفریحات سانتورینی

تور یونان جاهای دیدنی و تفریحات سانتورینی

جاهای دیدنی و تفریحات سانتورینی

جاهای دیدنی و تفریحات سانتورینی

کشور زیبای یونان یکی از مقاصد سفر بسیار محبوب در بین توریستهای سراسر جهان است، زیرا تمام شهرهای این کشور از زیبایی‌های منحصر به فردی برخوردارند که مسافران را شیفته خود می‌کنند، یکی از جذاب‌ترین شهرهای یونان که تمام ویژگی‌های یونان را یکجا در خود دارد، جزیره سانتورینی است.
این جزیره جاذبه‌های گردشگری بسیار و همچنین تفریحات جالبی برای مسافران دارد، که تیم اول تور در این مطلب شما عزیزان را بیشتر با این امکانات تفریحی و گردشگری آشنا خواهد کرد.

موزه تاریخی ثرا

موزه‌ی ما قبل تاریخی ثرا یکی از بهترین جاهای دیدنی سانتورینی است، این موزه میزبان مجموعه‌ی عظیمی از مکشوفاتی است که در خرابه‌های آکروتیری پیدا شده‌اند و در نزدیکی کلیسای جامع ارتدوکس قرار دارد. تعداد زیادی گلدان و سفالیه، اسلحه، ایزار قدیمی، سرامیک، نقاشی و مجسمه که نشاندهنده تمدن اولیه مینوان هستند در این مکان وجود دارد، اما برجسته‌ترین جذابیت موزه را باید نقاشی‌های آبرنگی میمون‌های آبی قلمداد کرد. اما نکته جالب اینجاست که هیچ گونه مدرکی دال بر اینکه میمون‌ها در این جزیره زندگی می‌کرده‌اند وجود ندارد. اگر به تاریخ و آثار هنری علاقمند هستید، به هیچ وجه بازدید از این موزه را از دست ندهید.

منطقه مسکونی ثرا

به این منطقه فیرا یا ثرا گفته می‌شود که در واقع مجموعه‌ای از خانه‌های مکعبی سفیدکاری شده و تراس‌های زیبا، کوچه‌های مارپیچ، میدان‌های کوچک و کلیساهای گنبد آبی در روی صخره‌های 300 متری بر بالای کالدرا است که میتوانید در این منطقه از نزدیک با زندگی بومیان و معماری رنگارنگ و در عین حال ساده‌ی سانتورینی را تماشا کنید. به طور کلی مردم این ناحیه از طریق گردشگری گذران زندگی می‌کنند. از همین رو بسیاری از ساختمان‌های آن به هتل‌های کوچک، آپارتمان‌، رستوران، کافه، فروشگاه سوغاتی و جواهرفروشی تبدیل شده‌اند تا رفاه حال مسافران نیز بیشتر تامین شود.

سواحل سانتورینی

در منطقه آکوتیری که در گذشته بر اثر فعالیتهای آتشفشانی به طرو کامل مدفون شده بود، پس از سالها به دست باستان‌شناسان و محققان آثاری کشف شد و این منطقه تا حدودی دوباره از نو ساخته شد، و در کنار خرابه‌های به جا مانده بناهای جدیدی نیز ساختند، از سال 2012  این منطقه برای رفت و آمد افراد و مسافران بازگشایی شد، خیابان‌ها، بناها، پله کان‌ها و حتی طبقه‌ی دوم ساختمان‌ها هم هنوز قابل مشاهده‌اند.  در نزدیکی این مکان باستانی نیز می‌توان ساحل سرخ را زیر یک دیوار سنگی قرمز رنگ پیدا کرد که زیبایی آن هر بازدیدکننده‌ای را به تحسین وا می‌دارد و از سواحل پر طرفدار سانتورینی است.

اگر برای بازدید از لاشه‌های کشتی‌هایی که از گذشتگان در کنار ساحل به جا مانده‌اند به بازدید بندر رفتید، پیشنهاد می‌کنیم حتما غواصی با تجهیزات را در این ناحیه امتحان کنید. می‌توانید تا عمق 14 متری آب را غواصی کنید و کشتی‌های باستانی یونانی را در کف آب تماشا کنید. البته دید زیر آب در این منطقه زیاد خوب نیست  و ممکن است نتوانید ماهی‌ها را به خوبی ببینید، اما با این وجود تماشای لاشه‌ی کشتی‌ها هم بسیار جالب است.

شهرک اویا

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین جاذبه در سانتورینی همین شهر کوچک اویا با چشم‌اندازهای بسیار زیبایش است. در قسمت شمالی سانتورینی روستا یا در واقع شهر کوچکی به نام اویا Oia وجود دارد که مشخصه‌ی اصلی آن خانه‌های سفیدکاری شده‌ی آن است و نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. نکته‌ی جذاب در مورد خانه‌ها این است که تعدادی از آن‌ها به هتل‌های کوچک و یا بوتیک تبدیل شده‌اند که استخرهای با دید مشرف به کالدرا را در اختیار مسافران می‌گذارند. منبع درآمد اصلی مردم این شهر از راه گردشگری به دست می‌آید. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این ناحیه مسیرهای زیگزاگی است که از سمت خلیج Ammoúdi به طرف شهر کشیده‌ شده‌اند و می‌توان ردیفی از غذاخوری‌های دریایی کنار آبی را در آن‌ها پیدا کرد. شهر اویا همچنین به خاطر غروب‌های رمانیک و زیبایش شهرت دارد. همین مورد سالانه گردشگران بسیاری را به سمت این منطقه جذب می‌کند بخصوص به منظور گذراندن ماه عسل. در ضمن به خاطر داشته باشید رستوران‌های این منطقه قیمتی بالاتر از سایر نقاط سانتورینی دارند.

آتشفشان سانتورینی

یکی از جالب‌ترین کارهایی که در سفر به سانتورینی می‌توان انجام داد، بازدید از آتشفشان سانتورینی است. حدود 3600 سال پیش انفجار آتشفشانی عظیمی رخ داد که این کالدرا (به معنی فرورفتگی آتشفشانی دیگ مانند) را از خود به یادگار گذاشت. این آتشفشان با بزرگی 12 در 7 کیلومتر، هنوز هم فعال است. در وسط این کالدرا همچنین دو جزیره‌ی کوچک Kaiméni قرار دارد که از ویژگی‌های آن می‌توان به خروج گاز و چشمه‌های آب گرم اشاره کرد. آژانس‌های گردشگری مختلفی وجود دارند که فرصت یک روز گشت و گذار در کالدرا و حمام در چشمه‌های آب گرم به علاوه‌ی میل کردن ناهار در Thirassia را در اختیار همگان می‌گذارند. همچنین یک جزیره‌ی کوچک در سمت غربی کالدرا مناظری بسیار زیبا را پیش روی شما قرار می‌دهد که هنگام بازگشت به سانتورینی می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

اسب سواری

اسب سواری یکی از محبوب‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در تمام سواحل سانتورینی پیدا کنید. می‌توانید سوار بر اسب در اطراف تپه‌های جزیره یا در طول ساحل به گشت و گذار بپردازید. این کار برای گذراندن یک بعد از ظهر لذت بخش در سانتورینی پیشنهاد خوبیست.

قایق سواری

بیرون از شهر اصلی سانتورینی در خلیج Ammoudi  می‌توانید در تورهایی سوار بر قایق شوید. در طی این تورها از آتشفشان جزیره، چشمه‌های آب گرم و از محله‌ی جزیره‌ای Thirassia بازدید کنید. با وجود اینکه این تورها چند ساعت زمان میبرند ، اما اساسا باید به چشم سفری روزانه به آن‌ها نگاه کرد. البته وعده‌ی ناهار شامل خدمات این تورها نمی‌شود، اما گروه معمولا در کافه کاپیتان جک برای ناهار توقف می‌کند.

جاهای دیدنی و تفریحات سانتورینیReviewed by اول تور on Oct 12Rating: 4.0جاهای دیدنی و تفریحات سانتورینیآشنایی با بهترین جاذبه های توریستی گردشگری سانتورینی یونان - جاهای دیدنی و تفریحات سانتورینی - راهنمای سفر به اروپا

یکی از جذاب‌ترین شهرهای یونان که تمام ویژگی‌های یونان را یکجا در خود دارد، جزیره سانتورینی است.

1 دیدگاه

  1. لیلا.کلاتی گفت:

    عالیـــــــــــه هرچی از جاهای دیدنی سانتورینی بگیم کم گفتیم .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی