درباره یونان

درباره یونان

تور یونان درباره یونان

درباره یونان

درباره یونان

          زادگاه بازی های المپیک ، کشوری در جنوب شرقی اروپا و در منطقه ای واقع شده که محل تلاقی سه قاره اروپا ، آسیا و افریقا است ، این کشور کوهستانی با دریای اژه ، ترکیه ، یوگوسلاوی سابق ، آلبانی ،مقدونیه ، دریای یونان و بلغارستان مرزهای مشترک دارد.

          این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپاست ، واحد پول یونان یورو است ، زبان رسمی آن یونانی و مذهب اکثریت مردمان یونان مسیحی است ،  اما درصدی هم ارتودوکس و مسلمان در یونان زندگی میکنند.

          این کشور یکی از قدیمی ترین تمدن های بشری را دارد ، و از اولین تمدن های پیشرفته اروپا به شمار میرود ، و پیشینه فرهنگی و هنری بسیار کهنی دارد و زادگاه هنرهایی مانند تئاتر ،  بسیاری از فلاسفه بزرگ ، نمایشنامه نویسان بزرگ  و دموکراسی  به شمار میرود.

          جشنواره ها و مراسم مذهبی و ملی بسیاری در یونان برگزار میشوند ، که همواره برای گردشگران از جذابیت بالایی برخوردار هستند ، و همچنین جاذبه های طبیعی و مناظر و سواحل بی نظیر یونان همه ساله گردشگران بسیاری را به یونان روانه میکند ، و به همین علت نیز صنعت توریسم یکی از عناصر مهم در اقتصاد یونان به شمار میرود.

          از مهمترین شهر های توریستی یونان پایتخت این کشور شهر آتن و پس از آن هراکلیون ، پاتراس ، لاریسا ، هانیا ، کرسونیسوس ، تسالونیکی ، رودس ، و شهر ولوس  هستند .

          فرهنگ مردمان یونان تحت تاثیر امپراطوری روم شرقی باستان ، امپراطوری عثمانی ، و یونان کلاسیک میباشد ، و مهمترین ویژگی این کشور این است که اولین کشور دارای حکومت دموکراسی بوده .

          مردمان یونان بسیار پرشور و خونگرم هستند و به لذت های زندگی اهمیت زیادی میدهند ، آنها به غذاهای لذیذ ، نوشیدنیهای سنتی و محلی خود ، هنر ، موسیقی و جشن ها و مراسم شاد علاقه بسیاری دارند.

          آب و هوای یونان به طور کلی در بیشتر مواقع سال معتدل است ، اما در مناطق کوهستانی تر زمستان ها سرد و تابستان ها کوتاه است ، و در قسمت های جنوبی یونان زمستان ها معتدل و تابستان ها گرم و خشک هستند ، گرم ترین ماه سال در یونان ماه جولای است که از اواسط تیر تا اواسط مرداد میشود ، بنابراین بهترین زمان سفر به یونان در فصل های بهار و پاییز است ، اما در ماه های گرم سال نیز به دلیل خلوت تر بودن مکانهای گردشگری زمان خوبی برای سفر به یونان است.

          ایر لاین هایی که از فرودگاه امام خمینی ایران به فرودگاه بین المللی آتن میروند شامل :

          ماهان ،  ایجین ایرلاینز ، قطر ایرلاینز ، ترکیش ، ایرفلوت ،  KLM  ، الاتحاد ، امارات ایرلاینز ، آلیتالیا ، لوفتانزا ، پگاسوس و ایر فرانس و چند ایر لاین دیگر هستند و ارزان ترین این پروازها ایجین و یا به عبارتی ایژین ایرلاینز است.

مدت زمان پرواز از تهران به آتن 3 ساعت و 25 دقیقه میباشد ،  و میزان بار مجاز برای هر کدام از پروازها متفاوت میباشد و حتما باید در هنگام رزرو پروازتان با آژانس مربوطه هماهنگ نمایید تا متحمل هزینه اضافه بار نشوید.

درباره یونانReviewed by اول تور on Jun 13Rating: 5.0درباره یونانتور ارزان یونان - بهترین تور خارجی -آشنایی با جاذبه های گردشگری یونان

4 دیدگاه ها

  1. گیسو گفت:

    ممنون از اطلاعات کامل و مفیدتون ، اتفاقا قصد سفر به یونان رو دارم و مطلب شما برام مفید بود .

  2. امید گفت:

    اگر امکان داره در مورد غذاهای یونان هم مطلب بنویسید ، ممنون

  3. نازی گفت:

    یونان بسیار کشور زیبایی هست ، به نظرم تمام شهر های یونان رو باید دید

  4. نجمه.ترابی گفت:

    خیلی زیباس من به یونان رفتم و خیلی پیشنهاد میکنم که برید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی