جزیره کرت یونان

جزیره کرت یونان

تور یونان جزیره کرت

جزیره کرت یونان

جزیره کرت یونان

در کشور زیبای یونان جزایر دیدنی بسیاری برای گشت و گذار وجود دارند که هرکدام زیبایی‌های خاص خود را دارند، اول تور در این مطلب یکی از این جزایر زیبا  به نام کرت crete را به شما سفر دوستان عزیز معرفی میکند، با ما همراه باشید تا سفری به این جزیره داشته باشیم.

کرت یکی از جزیره‌های بزرگ یونان و پنجمین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است، شهری که روزگاری مرکز کهن تمدن اروپا بوده است. نام قدیمی این جزیره «اقریطس» به معنای جزیره بزرگ است.
این نام قدیمی برای کرت بسیار با مسمی است، زیرا این شهر به تنهایی می‌تواند یک کشور باشد، کرت مهد تمدن مینوسی یا تمدن باستانی اروپاست. بر اساس یافته‌های تاریخی، قدمت این شهر بیش از این تمدن است.

اما این جزیره ی دوست داشتنی در لبه ی جنوبی دریای اﮋه در دریای مدیترانه واقع شده است. دلیل دیگر برای استقبال از کرت آب و هوای ملایم آن در طول سال است که اروپاییان را بیشتر جذب می کند. گردشگران در طول سال از سراسر دنیا به کرت می آیند تا در سواحل شنی آن استراحت کنند. حتی در فصل پاییز هم می‌توان در کرت به آب تنی و ورزشهای آبی پرداخت. اما اوج شلوغی کرت در تابستان زمانی است که آفتاب و داغ و سوزان می‌شود. تجهیزات دریایی در سواحل کرت برای گردشگرانی که مایلند به قایق سواری،موج سواری و غیره بپردازند فراهم است.

کلیساهای قرن 14 ، کاخ‌های سلطنتی و اشیای باستانی شما را با این تمدن کهن و باستانی اروپا آشنا خواهد کرد. کرت افسانه‌های بسیاری در دل خود دارد، از نبردهای اساطیری گرفته تا جنگ استقلال یونان، همه و همه در این شهر هنوز زنده است.
عمده شهرت کرت به دلیل قدمت تاریخی آن است که از آن به عنوان جزیره ای کهن با تاریخ و فرهنگ غنی و مرکز کهن ترین تمدن اروپا یاد می شود.در افسانه‌های هومر نیز از آن بسیار یاد شده است.

معماری شهر هم دیدنی است و قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های آن برای توریستها از فرهنگهای مختلف بسیار لذت بخش است. معماری کرت در زمان سلطه ی عثمانیها تحت تاثیر معماری عثمانی قرار گرفت. گرچه امروز معماری مدرن جای این معماری را گرفته اما آثار آن هنوز در شهر می‌درخشد.

گردشگران در کرت علاوه بر سواحل رویایی با رشته کوههای سرسبز چشم نواز و دره‌های حاصلخیز روبه رو می شوند که مناظر خیره کننده ای را به وجود آورده اند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری جزیره می توان تنگه سامره گرجی، دریاچه کورناس ،فلات لاسیتی ،غار زونیانا و آنگویا و جزیره اسپینالونگا را نام برد.

چگونه به کرت برویم

ویزای توریستی یونان شینگن است و به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد بازدید از این کشور را دارند. شما در اولین مرحله باید فرم تقاضای روادید را از وب سایت سفارت یونان دانلود کنید و سپس سایر مراحل را طبق شرایط اخذ ویزای شنگن انجام دهید.
برای رفتن به جزیره کرت می‌توان از تورهای ترکیبی یونان استفاده کرد که شامل آتن، دلفی و کرت می‌شود. برای رسیدن به کرت باید یک پرواز داخلی در یونان داشته باشید یا بوسیله کشتی خود را به این شهر برسانید. برای رسیدن به آتن می‌توانید از پروازهای آلیتالیا، امارات، ترکیش، قطر، الاتحاد و یا لوفتهانزا استفاده کنید.

جزیره کرت یونانReviewed by نویسنده تور on Sep 12Rating: 4.0جزیره کرت یونانآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی اروپا - جزیره کرت یونان - راهنمای سفر به یونان

1 دیدگاه

  1. مونا.میرخان گفت:

    سانتورنی یونان از نظر من قشگ تره تا اینجا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی