جاهای دیدنی آتن

جاهای دیدنی آتن

تور یونان دیدنی های آتن

جاهای دیدنی آتن

جاهای دیدنی آتن

مگر میشود به یونان زیبا و دلربا سفر کرد و انتظار دیدنی های باشکوه و جذاب یونان باستان را نداشت ، مکانهای دیدنی در یونان به قدری فراوان هستند که نمیتوان جای بخصوصی را برای بازدید معرفی کرد زیرا در حق سایر نقاط دیدنی اجحاف خواهد شد ، در آتن پایتخت یونان به هر جهت که چشم بگردانید زیبایی خواهید دید ، حتی خیابانها و کوچه های شهررا نیز می توان به گونه ای اثر هنری نامید .

در این مطلب سعی نموده ایم از بین مکانهای بی شمار و زیبای آتن معروف ترینها را به شما عزیزان معرفی کنیم تا در مورد این مکانها اطلاعات بهتری داشته باشید ، زیرا هنگامی که از نزدیک به تماشای این مکانها میروید در شکوه و زیبایی آنها غرق خواهید شد و به احتمال زیاد نخواهید توانست به توضیحات راهنمایان با دقت گوش کنید .

  • آکروپلیس

وارد مجموعه ی آکروپلیس که شدید، پس از طی مسافتی، در سمت چپ خود، دروازه ی بوله را خواهید دید ، که نامش از ارنست بوله  باستان شناس فرانسوی که در سال 1852 آن را کشف کرد گرفته شده است . در سمت چپ شما در میانه راهی که به صورت زیگزاگ ساخته شده است ، که به پروپیلایا ختم میشود ، یک ستون 8 متری قرار دارد که زمانی بنای یادبود آگریپا ( پیکره ای برنزی از یک ژنرال رومی در جال راندن ارابه ) بر فراز این پایه ستون قرار داشته است .

در دوره های باستانی پروپیلایا به عنوان برج ورودی آکروپلیس شناخته می شده است ، این بنا در بین سالهای 432 تا 437 پیش از میلاد به دست منسیکلس ساخته شد که از نظظر اینکه یک شاهکار معماری است با بنای پارتنون برابری میکند . دروازه ی میانی که بزرگترین دروازه به شمار می آید رو به مسیر پاناتناییک باز می شود . معماری بخش بیرونی ایوان غربی، که شش ستون دوتایی را شامل می شود، جناح شمالی به عنوان گالری هنر و جناح جنوبی ، به عنوان اتاق کفش کن پرستشگاه آتنا نیکه به کار می رفته است. پروپیلایا ، قدیمی ترین نمونه ای است ، که از نظر طراحی، نزدیکی هایی با پارتنون دارد . این بنا تا سده ی سیزدهم دست نخورده ماند و پس از آن، اشغال گران گوناگونی، چیزهایی به آن افزودند .

گذرگاه پاناتناییک، که از میان آکروپلیس می گذرد، در طی حرکت دسته جمعی مراسم پاناتناییک و اوج جشنواره، برای ستایش ایزدبانو آتنا به کار می رفت . در عمل، دو جشنواره وجود داشت ، جشنواره ی کوچکتر پاناتناییک، به طور سالیانه و برای زادروز آتنا برگزار می شد و جشنواره ی بزرگ پاناتناییک، هر چهار سال یک بار برگزار می شد . جشنواره ی بزرگ پاناتناییک، با رقص آغاز شده و بعد، مسابقات دو و میدانی، نمایشی و موزیکال برگزار می شد . حرکت دسته جمعی این جشنواره که در واپسین روز انجام می شد، از کرامیکوس آاز می شد و در ارچتیون پایان می گرفت. مردها جانورانی را به عنوان قربانی های آتنا با خود حمل می کردند و دختران جوان نیز، حامل ریتون (جام هایی مخروطی شکل و خمیده) همراه خود بودند .

معبد کوچک آتنا نیکه، بر روی یک بلندی، در ضلع جنوب غربی آکروپلیس و سمت راست پروپیلایا قرار دارد . این معبد، با طراحی کالیکراتس و از مرمر پنتلیک ، بین سالهای 424 تا 427 پیش ازمیلاد ساخته شده است ، ساختمانی تقریبا مربع شکل دارد که در چها رطرف آن 4 ستون ساخته شده است .

اگر به مسیرتان در امتداد گذرگاه پاناتناییک ادامه دهید، در سمت چپتان، به  پایه مجسمه هایی برمی خورید، که بین آن ها، شاهکار فیدیاس به ارتفاع  نه متر، یعنی پیکره ی آتنای پروماچوس (قهرمان)، هنوز باقی مانده. به عنوان نماد شکست ناپذیری آتنی ها در برابر ایرانیان، پیکره ی این الهه که در دست چپش یک سپر و در دست راستش، یک نیزه نگه داشته است را این جا گذاشتند. معلوم است این پیروزی سخت به دست آمده و موجب افتخار زیاد بوده. این پیکره در سال 426 میلادی توسط امپراطور تئودوسیوس به کنستانتینوپل برده شد. در سال 1024 سپر این مجسمه گم شد .

اگر پارتنون نماد نمایش در دنیا باشد ، پس ارچتیون هم نقش یک پناهگاه را خواهد داشت ، ارچتیون، در قسمت بسیار مقدس آکروپلیس ساخته شده. این جا، پوزیدئون سه نیزه اش را بر زمین زد و آتنا درخت زیتون به بار آورد. نام این معبد، از اریچتونیوس پادشاه افسانه ای آتن  گرفته شده و جایگاه خدایان و الهه هایی مثل آتنا، پوزیدئون و اریچتونیوس است.

  • پارتنون

این بنای یاد بود بیش از دیگر سازه های معماری شکوه یونان باستان را نشان می دهد . پارتنون به معنای آپارتمان دست نخورده است و بزرگترین معبدی است که به شیوه ی دوریک در یونان، به طور کامل (به جز سقف چوبی اش) از مرمر پنتلیک ساخته شده است. 

  • آگورا

محل ملاقات آتنی ها در دوره های باستان، در آگورا بازار برپا می شده است. از آن جا که همه ی راه ها به آگورا ختم می شده است، همیشه جای زنده و شلوغی بوده است. سقراط زمان های بسیاری در همین مکان به تفسیر فلسفه ی خود میپرداخت و سنت پل هم در همین مکان به بحث و گفتگو با مخالفانش در مذهب مسیحیت میپرداخت .

  • استادیوم پاناتنائیک

در ذهن بیشترمان المپیک و آتن به هم گره خورده‌اند؛ بازدید از استادیوم المیپک هم از باید‌های سفر به آتن است. بنای اولیه استادیوم پاناتنائیک یا کالیمارمارو در در قرن چهارم قبل از میلاد ساخته شده است. بعد از صدها سال در 1895 به طور کامل بازسازی شده و درست در سال بعد میزبان اولین بازی‌های مدرن المپیک بوده است. کالیمارمارو تنها استادیوم دنیاست که آن را تماماً با سنگ مرمر سفید ساخته‌اند. از ایستگاه متروی آکروپولی می‌توایند به استادیوم بیایید.

  • منطقه پلاکا

دهکده‌ای تاریخی درست در مرکز آتن و پایین تپه‌ آکروپولیس که پر از کلیساهای قدیمی و بناهای نئوکلاسیک است و به جز آن به خاطر مغازه‌های رنگارنگ و کافه‌ها و رستوران‌های دنجش محبوب توریست‌هاست. پلاکا دنیای کوچک و خوش‌آب‌و‌رنگی‌ست با خیابان‌های جمع‌و‌جور و سنگفرش که جان می‌دهد برای گشت زدن، عکس گرفتن، تماشای مغازه‌های سوغاتی و چشیدن مزه‌ها و چاشنی‌های معروف سفره یونانی.

  • ساحل ها ی آتن

آتن را اغلب به خاطر بناهای باستانی‌اش می‌شناسیم، اما از سواحل زیبا و هیجان انگیزش با آن آفتاب دلچسب مدیترانه‌ای هم نباید غافل شد. در سواحل تفریحی آرام این شهر مثل آلیمو، آستراس و وارکیزا هم می‌توانید از ورزش های آبی مثل قایق‌سواری و جت اسکی و غواصی لذت ببرید و هم تورهای شبانه‌ی کشتی با پذیرایی و موسیقی زنده منتظرتان‌اند.

جاهای دیدنی آتنReviewed by نویسنده تور on Aug 9Rating: 4.5جاهای دیدنی آتنآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی یونان آتن - جاهای دیدنی آتن

1 دیدگاه

  1. ارین.ن گفت:

    تور ارزان آتن .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی