آتن یونان

آتن یونان

تور یونان آتن

آتن یونان

شهر آتن

آتن، پایتخت یونان و شهر تمدن و فلسفه، با تمام افسانه هایی که از نبردهای اساطیر تاریخی در خودش نگه داشته، زادگاه دموکراسی است . آتن را در غرب، به عنوان مهد اندیشه و هنر می شناسند ، اما البته میلیون ها مسافری که هر سال آتن را به عنوان مقصد خودشان انتخاب می کنند، تنها دلیلشان این نیست . آب های درخشان مدیترانه ، آفتاب ملایم و شن های سفید، خانه ها و هتل های زیبا و طعم های بی نظیر خوراکی های یونان ، در کنار روح باستانی شهر، مهم ترین جذابیت های آتن به شمار می روند .

آتن، در کل آب وهوایی گرم و معتدل دارد ، ولی در پاییز و زمستان هوا تا پنج درجه ی سانتیگراد سرد می شود و بارندگی زیاد است. بهترین وقت سفر به این شهر، از ماه آوریل تا اکتبر است که با روزهای آفتابی و نسیم خنک شب ها، امکان همه جور خوشگذرانی فراهم می شود. به خاطر جشن عید پاک، آوریل برای یونانی ها ماهی جادویی است و پایتخت خیلی شلوغ خواهد بود و بد نیست از قبل به فکر محل اقامت و رزرو هتل باشید وگرنه مجبورید هر جایی را که گیرتان آمد به هر قیمتی بپذیرید .

فرودگاه آتن، الفتریوس ونیزلوس، در 33 کیلومتری جنوب شرقی شهر قرار گرفته و برای رفت و آمد به آن گزینه های مختلفی وجود دارد . به غیر از تاکسی ها که شما را تا جلوی هتل می رسانند و هزینه شان را تاکسی متر تعیین می کند و شب ها هم گران ترند ، مترو و اتوبوس ها هم هستند که از جلوی فرودگاه تا میدان اصلی آتن، یعنی میدان سینتاگما، می روند . امتیاز مترو نسبت به اتوبوس این است که سریع تر است و مسیر یک ساعته را در نیم ساعت طی می کند . از همین میدان سینتاگما، می شود به هر جایی در داخل و حتی خارج از شهر رفت . سینتاگما قلب آتن است با هتل و مسافرخانه با ستاره های مختلف در اطراف آن . ساختمان مجلس در همین میدان قرار گرفته و جشن ها و فستیوال های سالیانه ی یونان نیز در این جا برگزار می شود . سینتاگما در گذشته محلی به نام باغ اندیشه ها بوده و فیلسوفانی مانند ارسطو این جا را پاتوق خودشان می دانستند .

اولین چیزی که در آتن نباید از دست بدهید، مکان باستانی مشهور آکروپلیس است . آکروپلیس که در یونسکو هم به ثبت رسیده، تپه ای است در مرکز آتن که در واقع دژ دفاعی شهر بوده و بعدها از آن به محلی برای کاخ های طبقه اشراف تبدیل شده و بعد از ظهور دموکراسی، معابد و ساختمان های عمومی نیز در آن ساخته شده اند . آکروپلیس مجموعه ای است از پیکره ها و تندیس ها ، برج ها و ستون ها، پرستشگاه ها و محوطه های تئاتر که هر کدام شاهکاری از معماری یونان محسوب می شوند . معبد آتنا که برای تسلط بر آتن ساخته شده و یا تئاتر دیونوسویس که هم زمان با ظهور تراژدی در یونان احداث شده و محل اجرای اولین تئاترهای تراژیک قرن ششم میلادی بوده است، از جمله ی این بناها هستند .

آب و هوای آتن

جولای و آگوست، ماه های خوبی برای سفر کردن به آتن هستند . بیشتر مردم در این دو ماه به یونان می آیند، چون زمانی است که آن ها تعطیلاتشان را پشت سر می گذارند و هم این که می توانند گرمترین ماه های سال را در کنار دریا بگذرانند. ولی آتن در این ماه ها بسیار شلوغ می شود و جای خالی در جزیره ها به سختی پیدا می شود ، با همه ی این ها شب های دلپذیری در سواحل آنجا چشم به راه شماست . آتن در ماه آگوست و به ویژه در سومین هفته خالی می شود و این زمان خوبی برای شماست که اگر هوا بسیار گرم نباشد، به گردش در شهر بپردازید . در این ماه، بسیاری از هتل های آتن با قیمت هایی مناسب در دسترس گردشگران قرار می گیرند . در ماه های مه ،ژوییه و سپتامبر ، اکتبر، هوا عالی است و بچه مدرسه ای ها در مدرسه هستند ، بنابراین جزیره های پررفت و آمدتر از آرامشی نسبی برخوردار می شوند . در ماه های نوامبر تا مارس، هوا می تواند سرد و بارانی باشد . در ماه فوریه هم بارش باران و خنکی هوا یک اتفاق معمول است، ولی بعضی وقت ها آنقدر گرم می شود که می توان در دریا شنا کرد .

آتن یونانReviewed by اول تور on Jul 30Rating: 4.5آتن یونانآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی یونان آتن - دانستنی های آتن پایتخت یونان

1 دیدگاه

  1. Haniyeh گفت:

    خوب بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی