جاذبه های گردشگری صومعه سرا- قسمت دوم

جاذبه های گردشگری صومعه سرا- قسمت دوم

بهترین تور ارزان جاذبه گردشگری صومعه سرا

جاذبه گردشگری صومعه سرا

جاذبه های گردشگری صومعه سرا- قسمت دوم

  • تالاب و پناهگاه حیات وحش سلکه
    منطقه زیبا و کوهستانی تنیان منطقه زیبا و کوهستانی ” تنیان ” واقع در بخش میرزا کوچک یا گوراب زرمیخ صومعه سرا نیز از نقاط زیبای طبیعی به شمار میرود که به دلیل طبیعت زیبا، دل انگیز و نشاط آور منحصر به فرد و از جاذبه های طبیعی این شهرستان است که مسافران میتوانند لحظاتی را در دل این طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه بگذرانند. نزدیکترین راه دسترسی به این مناطق جنگلی و کوهستانی از طریق شهر گوراب زرمیخ واقع در جنوب غربی شهرستان صومعه سرا است .
  • غار نارنج پره
    ا
    ین غار از غارهای استان گیلانه که در منطقه کوهستانی تنیان در بخش صومعه سرا قرار داره و از جاذبه های زبیعی این منطقه است.
  • بقعه ها
    علاوه بر این جاذبه های طبیعی ، شهرستان صومعه سرا از جمله مناطقی است که بیشترین بقاع متبرکه و امام زادهها را در خود دارد،از جمله این بقعه ها میتوان به ” آقا سید جعفر” ، ” آقا سید مهدی ” امامزاده ” سلمان” و “جلالالدین ” و ” آقا سید زکی” همگی از نوادگان امام موسی کاظم(ع) ، مزار بیبی فاطمه معروف به خیر النسا” و بقعه پیر ولی خان (محمود خوارزمی) و دیگر بقعه ها اشاره کرد.
  • مناره آجری گسکر
    مناره آجری گسکر ” با بلندی متر که در کیلومتری شهر صومعه سرا، ” پل خشتی ” در میانه مسیر بازار جمعه(تولم شهر) به صومعه سرا که بر روی رودخانه گازروار قرار دارد از جمله دیدنیهای تاریخی این منطقه هستند،پل کسما ” با متر طول و ۴.۲۰ متر عرض که دارای معماری بخصوصی است از دیگر اماکن تاریخی صومعه سرا است که مربوط به دوره شاه عباس می باشد.
  • پل گازروبار
    این اثر در تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۷۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۸۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده. این پل دارای یک چشمه اصلی در مرکز و چهار چشمه­ فرعی در دو طرف است. پهنای چشمه اصلی پل حدود ۱ متر، طول این پل ۵/۴۸ و عرض آن ۵/۴ متر و بر روی رودخانه­ گازربار قرار دارد. مصالح ساخت این پل تماماً از آجر به ابعاد ۵× ۱۹× ۱۹ سانتی­متر است. روگذر پل از هر دو سو دارای شیب ملایمی به سمت مرکز پل است. در سال­های اخیر این پل مرمت شده و اکنون در وضعیت حفاظتی خوبی قرار دارد.
جاذبه های گردشگری صومعه سرا- قسمت دومReviewed by تور ارزان on Nov 3Rating: 3.5جاذبه های گردشگری صومعه سراصومعه سرا از شهرستان‌های غرب گیلان است.شمال آن بندرانزلی، جنوب شهرستان فومن، شرق شهرستان‌های رشت و شفت و غرب آن شهرستان‌های ماسال و رضوانشهر قرار دارد. این شهر دارای جاذبه های گردشگری جالبی میباشد.

بهترین جاهای دیدنی ایران – راهنمای تور طبیعت گردی – جاذبه های گردشگری صومعه سرا- قسمت دوم – تور ارزان داخلی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی