گرجستان

گرجستان

تور ارزان گرجستان

تور گرجستان

آشنایی با گرجستان

          گُرجِستان کشوری است در منطقهٔ قفقاز اوراسیا. این کشور که در سرحد آسیای غربی و اروپای شرقی قرار دارد، از غرب با دریای سیاه، از شمال با روسیه، از جنوب با ترکیه و ارمنستان، و از جنوب‌شرق با جمهوری آذربایجان هم‌مرز است. پایتخت و بزرگترین شهر آن تفلیس است. مساحت گرجستان ۶۹٬۷۰۰ کیلومترمربع , و جمعیت آن در سال ۲۰۱۶ در حدود ۳٫۷۲ ;میلیون نفر بوده است. گرجستان یک جمهوری متمرکز، نیمه‌ریاستی است و حکومت آن از طریق دموکراسی نیابتی انتخاب می‌شود . واحد پول گرجستان لاری می باشد .

          گرجستان یکی از کشورهایی است که در هر دو قارهٔ اروپا و آسیا قرار داشته و یکی از اهداف مقامات سیاسی تفلیس پایتخت گرجستان، عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو است؛ که گرجستان در حال حاضر عضو ناظر در اتحادیه اروپا و ناتو می‌باشد و همکاری‌های زیادی با این دو سازمان دارند لازم است ذکر شود که کلیه قوانین گرجستان مانند قوانین اتحادیه اروپا است.

        مردم بومی گرجستان، مردم گرجی مسیحی ارتدکس و پیرو کلیسای ارتدکس گرجی هستند. گرجی‌ها به زبان گرجی سخن می‌گویند که زبان رسمی کشور گرجستان است و با الفبای گرجی نوشته می‌شود که یکی از چهارده الفبای موجود در جهان می‌باشد.

          دیرینگی زندگی انسان در گرجستان به ۱٬۸۰۰٬۰۰۰ (یک میلیون و هشتصد هزار) سال پیش می‌رسد که گروهی از انسان‌های نخستین موسوم به انسان گرجی در آن می‌زیسته‌اند. گرجستان یکی از قدیمی‌ترین کشورها و یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌ها را داراست . گرجستان در زمان باستان با نام ایبریا شناخته می‌شده است و امروزه در اکثر زبان‌ها با اشکال گوناگون واژهٔ یونانی "گِئُرْگیا" (Georgia به معنای "کشاورزی") شناخته می‌شود.

از زمان بنیان پادشاهی گرجستان باستان یا همان ایبریا توسط پارناواز یکم در سدهٔ چهارم پیش از میلاد تا زمان حمله مغول به گرجستان در سدهٔ ۱۳ میلادی، دورهٔ صلح و آرامش در تاریخ گرجستان است و از حمله مغول به بعد، گرجستان تاریخی پر فراز و نشیب را با ایستادگی در برابر حملات ایرانیان، عثمانی‌ها و روس‌ها گذرانده که واپسین مورد آن حملهٔ روسیه به گرجستان در سال ۲۰۰۸ میلادی است . نقطهٔ اوج تاریخ ارتباط گرجستان و ایران، دوران صفویه بوده .

آب و هوا

سرزمین گرجستان از دید اقلیمی منحصر به فرد است، یعنی هر چهار فصل سال دیده می‌شود به طوری که در یک زمان در کناره‌های دریای سیاه هوای تابستانی در میان نخل‌های حکم فرماست؛ در تپه ماهورهای پایکوهی، رویش علف‌های تازه و گل‌های بهاری، همچنین در کوهستان، مه غلیظ همچون ابری که با ریزش برف و باران همراه‌است وجود دارد.

اما کوه‌های قفقاز بزرگ همچون قازبگی و دیگر کوه‌ها، از برف ضخیم پوشیده شده‌اند. در مجموع آب و هوای گرجستان تابعی است از موقعیت جغرافیایی این سرزمین، توده‌های هوای اشباع شده از بخارات آب دریای سیاه از سمت غرب وارد دالان قفقاز و در گرجستان غربی باعث بارندگی متناوب می‌شود و با از دست دادن نسبتی رطوبت از رشته کوه‌های سورامی، مسختی و ارسیانی وارد گرجستان شرقی می‌شود . شاید به همین دلیل است که گرجستان شرقی بارندگی کمتری را دریافت می‌کند و آب و هوای آن خشک‌تر است .

گردشگری

گردشگری یکی از بخش‌های مهم خدمات کشور گرجستان می‌باشد که نقش مهمی دراقتصاد این کشور دارد. این بخش مهم در طی دوره قبل از استقلال، از رونق مناسبی برخوردار بود . در سال ۲۰۰۳ میلادی، تعداد گردشگران وارد شده به کشور گرجستان ۳۶۸٬۳۱۲ نفر گزارش شده‌است. درآمد حاصله از این بخش در سال ۲۰۰۵ میلادی، ۲۴۲ میلیون دلار بوده‌است. گرجستان کشوری توریستی می‌باشد که از شهرهای توریست پذیر زیادی از جمله کوتایسی و زوگدیدی و باتومی و سیغناغی و بورجومی و تفلیس و پوتی و سوخومی و روستاوی و زادگاه شراب دنیا تلاوی (در استان کاختی) برخوردار است.

گرجستان یکی از قطب‌های گردشگری در دنیا می‌باشد که هر ساله شمار توریست‌های آن افزایش پیدا می‌کند به طوری که سال ۲۰۱۵ حدوداً ۱۵ میلیون گردشگر به گرجستان وارد شده‌اند. گردشگران برای طبیعت حیرت‌آور آن و زیبایی خارق‌العاده این کشور به گرجستان جذب می‌شوند . گرجستان یکی از مقاصد توریستی مهم برای ایرانیان است. یکی از دلایلی که اخیراً ایرانی‌ها سفر بیشتری به این کشور دارند خدماتی اس که دولت گرجستان برای گردشگران ایرانی در نظر گرفته است.

گردشگران ایرانی نیاز به اخذ ویزا قبل از سفر ندارند و می‌توانند در مرز زمینی یا فرودگاه با پرداخت هزینه‌ای اندک و به راحتی ویزا اخذ کرده و وارد کشور گرجستان شوند . و یکی از دیگر از دلایل استقبال زیاد ایرانیان برای سفر به گرجستان امکان سفر زمینی است و همچنین پایین بودن هزینه‌های سفر هم تأثیر زیادی در این امر دارد . معمولاً در هنگام ورود ایرانیان به گرجستان با پخش موسیقی‌های ایرانی از آنها استقبال می‌شود . از مهمترین شهرهایی که ایرانیان در سفر به گرجستان در آن اقامت می‌کنند به تفلیس و باتومی می‌توان اشاره کرد.

گرجستانReviewed by اول تور on Jun 21Rating: 4.5تور ارزان گرجستانتور ارزان گرجستان - مکان های دیدنی گرجستان - بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان - راهنمای تور گرجستان

تور ارزان گرجستان – مکان های دیدنی گرجستان – بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان – راهنمای تور گرجستان

3 دیدگاه ها

  1. حنانه ج. گفت:

    چطور میتوانیم ویزای گرجستان بگیریم؟

  2. حاتمی گفت:

    سایت اول تور سلام. آیا امکان تحصیل و گرفتن ویزای تحصیلی در گرجستان وجود دارد؟

  3. khalili.f گفت:

    khub bud . merc

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی