معرفی غذاهای اصیل گرجستانی در تور گرجستان (قسمت 2)

معرفی غذاهای اصیل گرجستانی در تور گرجستان (قسمت 2)

تور گرجستان

معرفی غذاهای اصیل گرجستانی در تور گرجستان:

(قسمت2)

اگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید. در ادامه برخی از معروف ترین غذاهای گرجستانی را معرفی خواهیم کرد که می  توانید در تور گرجستان امتحان کنید:

چند غذای معروف گرجستانی:

چاکاپولی:

چاکاپولی یکی از خورشت های خوشمزه گرجی است که محبوبیت زیادی هم دارد.

چاکاپولی موادی همچون گوشت بره و یا گوساله، سس گوجه سبز، پیاز، برگ ترخون، فلفل سبز، سیر، سبزی: جعفری، نعنا، شوید و گشنیز دارد. 

 چاکاپولی از جمله خورشت هایی است که گرجی ها معمولا در فصل بهار و در زمان وفور گوجه سبز طبخ می کنند.

شیشلیک:

غذایی مشترک در فرهنگ غرب آسیا، آسیای میانه، قفقاز و حتی مرکز و شرق اروپا . این غذای لذیذ علاوه بر ایران، در سایر سرزمین ها همچون لیتوانی، ارمنستان، پاکستان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، روسیه، لهستان و گرجستان هم علاقمندان زیادی دارد.

 شیشلیک کبابی است با تکه های گوشت بره، بستگی دارد که این کباب در کجا طبخ شود چون بعضی از مناطق ترجیح می دهند شیشلیک را با گوشت خوک طبخ کنند. این کباب را موادی همچون سبزیجات، قارچ، پیاز، فلفل و چربی مزه دار می کنند.

چیکن تاباکا:

غذای سنتی دیگر خاص کشور گرجستان. برای طبخ این غذا تکه های مرغ را سوخاری می کنند. البته این غذای لذیذ در سایر سرزمین های قفقاز هم بسیار پرطرفدار است.

 این غذا در روسیه هم در رستوران ها داخل منوها وجود دارد و در ضمن خیلی از رستوران های اروپای شرقی و کشورهای مرکز اروپا هم آن را طبخ می کنند.

 اول مرغ باید در تابه های مخصوص گرجی سرخ شود. برای خوب سرخ شدن مرغ ها حین سرخ کردن وزنه ای روی تکه های مرغ قرار می دهند تا فشرده شوند. این غذای خوشمزه را با سس مخصوص گرجی و سیر مزه دار می کنند.

متسوادی:

متسوادی هم یکی دیگر از انواع کباب هاست که اصالتی گرجی دارد و جایگاه ویژه ای در سفره گرجی ها دارد، تکه های کبابی گوشت بره، گوساله و یا خوک که معمولا در جشن های گرجستانی حتما باید باشد. بسته به منطقه و شهر انتخاب گوشت کبابی برای این غذا فرق می کند، ولی برای کباب کردن گوشت روش مشابهی وجود دارد. بعد از طبخ کباب، تکه های گوشت را از سیخ جدا می کنند و در ظرفی با ورقه های نازک پیاز و رب انار مخلوط می شوند. گوشت داغ سبب نرم شدن پیاز می شود، ترکیب آب گوشت کبابی و رب انار طعمی جدید و مطبوع خواهد بود و حتما خوشتان خواهد آمد.

چاشوشولی:

چاشوشولی غذای بسیار معروف و محبوب گرجی ها که در اکثر رستوران ها طبخ و سرو می شود. چاشوشولی نوعی خورشت سنتی است که با گوشت گراز و مرزه بدست می آید. 

مردم گرجستان معمولا برای مزه دار کردن و خوشمزه تر شدن این خورشت از موادی همچون  فلفل قرمز بلغاری، گوجه فرنگی، سیر و فلفل فرنگی استفاده می کنند.

معرفی غذاهای اصیل گرجستانی در تور گرجستان (قسمت 2)Reviewed by اول تور on Mar 16Rating: 3.0معرفی غذاهای اصیل گرجستانی در تور گرجستان قسمت 2اگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید.

اگر علاقمند به سفر با یک تور ارزان هستید و می خواهید سفری گردشگری را به سمت گرجستان شروع کنید. خوب است پیش از آغاز سفر اطلاعاتی درباره فرهنگ غذایی، آداب و رسوم و روش زندگی مردمان این کشور بدست آورید.

2 دیدگاه ها

  1. طلا گفت:

    شیشلیک من که عاشقشم

  2. صدیق گفت:

    من عاشق غذا های گرجستانیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی