معرفی دریاچه لاک پشت تفلیس گرجستان

معرفی دریاچه لاک پشت تفلیس گرجستان

تور ارزن معرفی دریاچه لاک پشت تفلیس گرجستان

معرفی دریاچه لاک پشت تفلیس گرجستان

معرفی دریاچه لاک پشت تفلیس گرجستان

کورک یا دریاچه لاک پشت (Cork Lake) در منطقه جنوب غربی شهر تفلیس جای گرفته. دریاچه لاک پشت در ارتفاع 686.7 متری از سطح دریا واقع شده و در شیب های شمالی کوه متاتسمیندا (mtatsminda) واقع شده است. جای گرفتن در یک منطقه بسیار مرتفع، مناظر دلفریبی به این دریاچه داده و همین باعث می شود که خیلی ها راغب دیدنش باشند.  آب این دریاچه از رود ورزیس‌خووی (VarazisKhevi) می آید که از شاخه های رود کر (Kura) محسوب می شود؛ ولی آب باران و چشمه های زیرزمینی هم بخشی از آب این دریاچه را تامین می کنند. باید بگوییم که دریاچه لاک پشت در ابتدا، بخاطر لغزش یا رانش زمین بوجود آمده؛ دریاچه های معروف دیگری همچون چورِت و گهر هم در اثر همین پدیده زمینی بوجود آمده اند.

این دریاچه حدود 34 هزار مترمربع وسعت دارد و در مجموعه منطقه ای، 40 هزار متر مربعی را پوشش می دهد. میانگین عمق آب های این دریاچه حدود 1.7 متر است و طول و عرض آن به طور متوسط  مابین 180 در 50 متر می باشد. خوب است بدانید اکثر کسانی که از این منطقه دیدن کرده اند آن را آبگیری کوچک بر روی کوه ها می دانند.

حواشی  این دریاچه در فصولی از سال رویدادهای ورزشی زیادی برگزار می شود و در ضمن، با رسیدن روزهای گرم سال یعنی تابستان، بازار گرفتن حمام آفتاب در این دریاچه بسیار داغ و پرطرفدار می شود و آنرا به تفریحگاهی شلوغ تبدیل می کند. این جاذبه گردشگری را بیشتر بخاطر تفریحاتش دوست دارند. چند زمین بازی خاص خردسالان، کافه های تابستانی، شنا در دریاچه، اجرای کنسرت های متنوع با حضور افراد مشهور در اطراف دریاچه همه سبب می شوند که دریاچه لاک پشت محبوبیت زیادی داشته باشد.

علت نامگذاری دریاچه:

حتما برایتان سوال است که چرا به این دریاچه لاک پشت می گویند. اسم این منطقه و دریاچه اش در زبان گرجی کوس تبا (Kus Tba) است که واژه «کو» به معنای لاک پشت است و پسوند «س» برای جمع بستن استفاده می شود، «تبا» هم به معنای دریاچه است.

حتما وقتی نام لاک پشت را می شنوید تصور می کنید که دریاچه ای در تفلیس وجود دارد که مملو از لاک پشت های کوچک و بزرگ است و دیدنشان هم بسیار هیجان انگیز و مفرح خواهد بود؛ ولی کاملا اشتباست، هیچ لاک پشتی در این منطقه زندگی نمی کند و گفته های برخی مبنی بر وجود لاک پشت ها کاملا غلط و بی اساس است اما این منطقه مناظر فوق العاده ای دارد که دیدنشان خالی از لطف نیست. اما علت نام گذاری این دریاچه چیست؟مردم گرجستان معتقدند که چنانچه از بالا به این دریاچه بنگرید، می توانید آن را بصورت یک لاک پشت ببینید، به همی خاطر آن را لاک پشت معرفی می کنند. بنابراین در سفر گردشگری خود در دریاچه در پی این موجودات دوست داشتنی نباشید؛ در عوص از دیدن مناظر بی نظیر آن لذت ببری، در پیاده راه آن قدم بزنید و دوچرخه سواری کنید و برای استراحت و خوردن غذا به رستوران ها و کافه های آن بروید.

معرفی دریاچه لاک پشت تفلیس گرجستانReviewed by مهدی on Jan 12Rating: 2.0معرفی دریاچه لاک پشت تفلیس گرجستاندر یک تور ارزان تفلیس ، میتوانید از دریاچه لاک پشت تفلیس گرجستان دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی تفلیس است .

در یک تور ارزان تفلیس ، میتوانید از دریاچه لاک پشت تفلیس گرجستان دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی تفلیس است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی