تفلیس گرجستان

تفلیس گرجستان

تور گرجستان تفلیس

تفلیس گرجستان

درباره تفلیس گرجستان

کشور زیبای گرجستان توسط چند کشور همسایه با فرهنگ‌های مختلفی احاطه شده و تمامی ویژگی‌های خوب را از آنها دستچین کرده است. روسیه در شمال، ترکیه در غرب، ارمنستان و ایران در جنوب و آذربایجان در شرق گرجستان قرار دارند که تفلیس پایتخت این کشور دوست داشتنی است و شما در تفلیس می توانید آمیزه جالبی از تمامی این فرهنگ‌ها را به زیباترین شکل در کنار هم مشاهده کنید. مردم تفلیس و سایر شهرهای گرجستان با گرمی با شما برخورد می کنند و سعی دارند هر کاری از دستشان بر می آید برای شما انجام دهند. شما برندهای معروف فست فودهایی مثل مک دونالدز و برگر کینگ را در تفلیس نخواهید دید، بلکه همه چیز به شکل بومی و سنتی در این شهر دلنشین دیده می‌شوند. این آمیزه منحصر به فرد با ترکیبی از فرهنگ شوروی و با معماری محلی، سبک ویژه‌ای به نمای شهر تفلیس داده که باعث می شود مناظر این شهر در ذهن شما حک شود.
شب‌های تفلیس بسیار پر جنب و جوش است و تازه بسیاری از فستیوال‌ها، برنامه‌های هنری و تفریحی بعد از ساعت 10 شب شروع می‌شوند، مردم گرجستان عقاید مذهبی بسیار محکمی دارند اما نسل جوان بسیار باهوش و روشن فکری در گرجستان پرورش یافته اند و از زمان شوروی سابق شاهد تغییرات چشمگیری در گرجستان بوده ایم. تفلیس شهر مدرنی است که به آرامی آغوشش را برای مردم دنیا باز می کند و به گرمی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. در ادامه با اول تور همراه باشید تا با تفلیس بیشتر آشنا شویم.

شهر تفلیس از زمانهای قدیم به عروس شهرهای آسیای میانه و قفقاز شهرت داشته و وجود پارک‌های بسیار زیبا و ‏رودخانه متکواری که از وسط شهر تفلیس عبور می‌کند نیز چشم اندازهای بی‌نظیری در این شهر ایجاد کرده. 5 دریاچه ‏قابل شنا و قایق سواری در شهر تفلیس وجود دارند که یکی از آنها آنقدر بزرگ است کهبومیان گرجستان به آن دریا می‌گویند، وجود پارک آبی بسیار هیجان انگیز و از ‏همه مهمتر مجسمه‌های هنری و زیبایی که شهر را تبدیل به موزه‌ای سرباز کرده‌اند، همگی باعث شده اند تا تفلیس یکی از مقاصد محبوب گردشگری بخصوص برای ایرانیان باشد.

تفلیس را پادشاه امپراتوری باستانی ایبری در قرن پنجم میلادی بنا کرد و از آن زمان تا به حال، تفلیس در دوره‌های تاریخی مختلف به عنوان پایتخت پادشاهان و بعدها نیز پایتخت جمهوری گرجستان شناخته می شد. در طی سال‌های 1801 تا 1917 و به هنگامی که گرجستان تحت فرمان روایی روسیه قرار داشت، تفلیس به عنوان مقر نایب السلطنه امپراتوری شناخته می شد که بر کل منطقه قفقاز تسلط داشت.
شهر تفلیس از لحاظ جغرافیایی در قاره آسیا قرار دارد، اما پیروان پرشمار دین مسیحیت در این کشور و قرار داشتن در حکومت شوروی باعث شده تا گرجی‌ها این کشور را یک کشور اروپایی بدانند. همچنین شرکت داشتن گرجستان در رویدادهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اتحادیه اروپا، این مسئله را پر رنگ تر می‌کند.

در این شهر دلنشین، بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها با لذیذترین غذاها و نوشیدنی‌ها برای داشتن یک سفر عالی و بی نقص مهیاست. از نظر اماکن اقامتی هم در تفلیس هیچ محدودیتی وجود ندارد، به این معنی که هم کوله‌گردها می‌توانند در هاستل‌های ارزان اقامت کنند و هم هتل‌های لوکس 4 ستاره برای مسافرانی که می‌خاهند سفری لوکس و مجلل داشته باشند فراهم است.

و دیگر اینکه موزه‌ها، گالری‌ها، پارک‌ها، میدان‌ها و خیابان‌های قدیمی با معماری‌های جالب و دیدنی شان از دیگر جاذبه‌های شهر دیدنی تفلیس برای گردشگران هستند. شهری که در گوشه و کنار آن می‌توانید مدرن‌ترین آثار معماری نوین و تاریخی را در کنار هم مشاهده کنید. شهر قدیم تفلیس، با کوچه‌های باریک و خانه‌های قدیمی بالکن‌دار و زیبایش فضای خاص و صمیمی‌ای را برای گردشگران تداعی می‌کند، و قلعه‌ی باشکوه ناریکالا مشرف به بخش تاریخی شهر قرار دارد.

آب و هوای تفلیس

آب و هوای تفلیس نیمه گرمسیری مرطوب است و همچنین تحت تاثیر  آب و هوای قاره‌ای هم قرار دارد. این شهر تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های نسبتا سردی دارد و مثل سایر مناطق گرجستان، تفلیس هم بارندگی قابل توجهی در تمام طول سال دارد. آب و هوای این شهر تحت تاثیر توده هوای خشک از آسیای مرکزی و سیبری از طرف شرق و توده هوای اقیانوسی از دریای آتلانتیک و دریای سیاه از طرف غرب قرار دارد و از آنجایی که این شهر از بیشتر جهت‌های جغرافیایی با رشته‌کوه‌ها احاطه شده است، با پهنه‌ی آبی وسیع دریای سیاه و دریای خزر فاصله‌ی کمی دارد و رشته‌کوه قفقاز بزرگ مانع از نفوذ توده هوای سرد از طرف روسیه می‌شود، با توجه به این مشخصات اشاره شده، تفلیس در مقایسه با سایر شهرهایی که آب و هوای مشابه و عرض جغرافیایی یکسانی دارند، تغییرات دمایی ملایم‌تری دارد.

اطلاعات ضروری در تفلیس


کد کشور گرجستان : +995

کد شهر تفلیس : 32

راهنمای فرودگاه : 2310341

ایستگاه راه آهن : 1331

فردوگاه اصلی : فرودگاه بین‌المللی تفلیس

شماره تماس‌های اضطراری با آتش نشانی، پلیس و آمبولانس : 112

غذاهای تفلیس

فرهنگ غذایی گرجستان در واقع سبکی از طبخ غذاست که از فرهنگ غذایی اروپایی و فرهنگ‌های دیگر کشورهای همسایه آسیایی تأثیر گرفته است. می توان گفت غذاهای گرجی ترکیبی از غذاها و خوراکی‌های کشورها و تمدن‌هایی است که به هنگام تجارت به این شهر رفت و آمد می کردند. گرجی‌ها در غذای خود از گوشت زیاد استفاده می‌کنند، اما با این حال طیف متفاوتی از انواع غذاهای گیاهی نیز در فرهنگ غذایی گرجی‌ها وجود دارند.
جالب آن که در طی قرن بیستم، رستوران‌های گرجی در روسیه به شدت توسعه یافتند به گونه‌ای که هم اکنون اغلب رستوران‌های روسی در شهرهای این کشور غذاهای گرجی را سرو می کنند.
غذاهای گرجستان علاوه بر اینکه بسیار متنوع هستند و از کشورهای اطراف هم تاثیر پذیرفته‌اند، با ذائقه‌ی ما ایرانی‌‌ها هم هماهنگ هستند. اهالی این کشور سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است از مواد غذایی تازه در تهیه‌ی غذاهای خود استفاده کنند که همین نکته باعث می‌شود که غذاهای این کشور عطر و طعم بسیار خوبی داشته باشند.

تفلیس گرجستانReviewed by اول تور on Nov 7Rating: 4.0تفلیس گرجستانآشنایی با بهترین شهرهای دیدنی گرجستان - تور ارزان گرجستان - راهنمای تور گرجستان - جاذبه های گردشگری تفلیس گرجستان

آشنایی با بهترین شهرهای دیدنی گرجستان – تور ارزان گرجستان – راهنمای تور گرجستان – جاذبه های گردشگری تفلیس گرجستان

1 دیدگاه

  1. سارا.قزوینی گفت:

    سلام. من اصلا فکر نمی کردم تفلیس گرجستان به این زیبایی باشه ممنونم از شما اول تور. خسته نباشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی