کلیساهای معروف استانبول

کلیساهای معروف استانبول

مکان های دیدنی استانبول کلیساهای معروف

کلیساهای معروف استانبول

کلیساهای معروف استانبول

کلیسا سنت استفان بولگارین:

کلیسای سنت استفان بولگارین از زیباترین کلیساهای استانبول بشمار می رود. این بنا در قرن نوزدهم برای مردم بلغار ساخته شد تا آن ها کلیسای مخصوص به خود را در د این شهر  برای عبادت و نیایش داشته باشند. این بنا در فقط یک ساختمان چوبی بود که در مجاورت گلدن هورن بنا شده بود، ولی کم کم بزرگتر شد و جنسش هم از چوبی به آهنی تغییر یافت.

از نکات جالب برای ساخت  این  کلیسا رقابتی است که بین شرکت های بین المللی وجود داشت و در نهایت یک شرکت اتریشی توانست این امتیاز را بدست آودد. قطعات این بنا پس از اینکه در کشور اتریش تهیه شد با کشتی به ترکیه و در نهایت به استانبول انتقال داده شد. نیازی نیست برای ورود هزینه ای پرداخت کنید، کاملا رایگان است.

کلیسا سنت آنتونی:

این کلیسای تاریخی در خیابان استقلال واقع شده است، این بنا به عنوان وسیع ترین کلیسا کاتولیک استانبول محسوب می شود و وسیع ترین مکان گردهمایی کاتولیک های شهر استانبول است. ظاهر این کلیسا بخاطر رنگ قرمز آن منحصر بفرد است. سنت آنتونی در سال ۱۹۰۶ میلادی به دست معمار گولیو مونگری بنا شده است. این کلیسا را کشیش های ایتالیایی اداره می کنند. برای ورود به این کلیسا نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید.

کلیسا سانتا ماریا دراپریس:

سانتا ماریا در زمان فرمانروایی روم بنا شد و دقیقا مدتی مانده بود که شهر توسط عثمانی ها تسخیر شود کار ساختش به اتمام رسید. این کلیسا در گروه کلیساهای کاتولیک استانبول قرار می گیرد که عمر بسیار زیادی دارد و توسط خانواده دراپریس در سال ۱۴۵۳ ساخته شده است.

بر سر در این کلیسا کتیبه ای را مشاهده می کنید که اسم سلطان عبدالحمید دوم روی آن حک شده، سلطان عبدالحمید کسی بود که فرمان ساخت سانتا ماریا را داد. در داخل کلیسا سانتا ماریا، یک پلکان زیبا، گردشگران و عبادت کنندگان را به طرف محراب دو طبقه کلیسا راهنمایی می کند. هنگامی که به محراب برسید می توانید یک تندیس بسیار زیبا از مریم مقدس را ببینید.

برای ورود به سانتا ماریا هزینه ای دریافت نمی شود.

آدرس: ترکیه، استانبول، بیوگلو، خیابان ۲۱۵ استقلال، توم توم

ساعات کار:

دوشنبه تا شنبه: ۱۰ تا ۱۲؛ ۱۴ تا ۱۶

کلیسا سنت تریادا:

هنگامی که به میدان تکسیم برسید، گنبد بلند کلیسایی را می بینید که ارتدکسی و یونانی است و به راحتی قابل تمیز دادن از سایر ساختمان هاست. ظاهر بیرونی این کلیسا خاکستری رنگ و بسیار با ابهت است، داخل تریادا مثل بیرون آن باشکوه است، محوطه مرمرین، و سقفهایش رنگارنگ هستند و البته نقوش ریزی هم در آن ها کار شده است. در سالیان قبل در این ناحیه قبرستانی هم جای داشت، هنگامی که قرار شد کلیسا را بنا کنند در قرن نوزدهم قبرستان را به طور کامل از بین بردند.

کلیسای تریادا در سال ۱۸۸۰ افتتاح شد و تا کنون، مکانی اسا که مردم برای عبادت به آن مراجعه می کنند. این کلیسا،وسیع ترین کلیسا ارتدکس شرقی در شهر استانبول است و با دیدن آن شما را با سبک نئو کلاسیک ان زمان آشنا می کند.

آدرس: ترکیه، استانبول، بیوگلو، محله کاتیب چلبی

ورودی این کلیسا رایگان است.

کلیساهای معروف استانبول ، میتوان به چند مورد بالا  اشاره کرد که شما با تهیه یک تور ارزان ترکیه میتوانید از این  کلیساها دیدن نمایید. 

کلیساهای معروف استانبولReviewed by اول تور on Mar 23Rating: 4.0کلیساهای معروف استانبول از دیدنی های ترکیه میتوان به کلیساهای معروف استانبول ، به این چند مورد اشاره کرد. کلیسا سنت استفان بولگارین: کلیسا سنت آنتونی: کلیسا سانتا ماریا دراپریس: کلیسا سنت تریادا:

کلیساهای معروف استانبول ، کلیساهای معروف استانبول جز مکان های دیدنی و جذاب ترکیه و استانبول است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی