غذاهای معروف ژاپنی (قسمت 4)

غذاهای معروف ژاپنی (قسمت 4)

تور ژاپن

غذاهای ژاپنی

غذاهای معروف ژاپنی:

(قسمت 4)

اگر قصد سفر و حضور در یک تور خارجی، بخصوص تور ارزان ژاپن را دارید با اول تور همراه باشید.یکی از راه های شناخت آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف آشنا شدن با فرهنگ غذایی آن هاست و این مهم سفرتان را راحت تر خواهد کرد. در ادامه با مهم ترین و اصیل ترین غذاهای ژاپنی آشنا خواهید شد:

گیوزا:

اگر به کوفته خیلی علاقه دارید و یکی دو تای آن سیرتان نمی کند. گیوزا انتخاب خوب و خوشمزه ای است که راضیتان خواهد کرد. کوفته هایی کوچک و یک اندازه و بسیار لذیذ که هر اندازه که اشتها داشته باشید می توانید بخورید و احساس سیری نکنید.

گیوزا از  موادی همچون گوشت، کلم و پیاز، سس سویا و سرکه تهیه می شود. این خوراکی بافتی بسیار لطیف و نرم دارد و از خوردن چندتای آن هم سیر نمی شوید. علاوه بر این مواد نوعی سیر خاص هم در این کوفته استفاده می شود که تنها خاص ژاپن است و در این کشور کشت می شود. بهترین نوع گیوزا را می توانید کیوتو میل کنید.

برنج کاری ژاپنی:

ترکیبی از سیب، عسل و کاری. این غذا در واقع خوراکی بر گرفته از سرآشپزان هندی می باشد، ولی همواره ژاپنی ها از کاری در غذاهای خود استفاده می کنند و بسیار به این ادویه علاقه دارند. برنج کاری را با خورش یا ترشی های متنوع ژاپنی میل می کنند. این خوراک لذیذ طعمی ملایم و شیرین دارد و به خاطر خاصیت های زیادش به کودکان مصرف آن توصیه می شود.

این برنج مقداری چسبناک است و مزه آن با سایر برنج ها فرق دارد، این خوراکی انقدر طرفدار دارد که برخی از ژاپنی ها خود را معتاد این غذا می دانند و بسیار آن در کنار غذاها و خورش های دیگر میل می کنند.

یاکی ایمو:

علاقمندان به سیب زمینی عاشق این غذا هستند. خوراکی که مثل سیب زمینی سرخ کرده است و در تمان خیابان های ژاپن دست فروش ها طبخ و عرضه می کنند، بخصوص فصل زمستان که خیابان های ژاپن پر از دستفروش هایی است که یاکی میفروشند. اما از بهار دیگر این خوراکی پیدا نیست، ولی در عوض آن یک نوع سیب زمینی شبیه  به یاکی با مزه ای شیرین در تمام ایام سال در ژاپن طبخ و عرضه می شود.

اما طرز تهیه این خوراکی خوشمزه: ابتدا سیب زمینی ها را با فویل می پوشانند و داخل فر می برند تا کبابی شود. حدودا ۳۰ دقیقه بعد یک سیب زمینی کبابی بسیار خوشمزه دارید. وارد فروشگاه های زنجیره ای تاکاشیمایا هم که شوید براحتی می توانید این سیب زمینی خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید.

تاکویاکی:

غذایی معروف به کوفته ی هشت پا، میان وعده ای خوشمزه و محبوب ژاپنی. این کوفته های جذاب در سایزهایی اندازه توپ پینگ پنگ تهیه می شوند و مواد اصلی آن هشت پا، زنجبیل، پیازچه و ادویه هایی خاص این غذاست. پس از طبخ با سسی شیرین سرو می شود.

این خوراکی را معمولا به عنوان عصرانه و بعد از ناهار می خورند. انقدر محبوبیت دارد که در اکثر فروشگاه های ژاپن یافت می شود.

 

غذاهای معروف ژاپنی (قسمت 4)Reviewed by yegane on Jun 8Rating: 3.0غذاهای معروف ژاپنی قسمت چهارماگر قصد سفر و حضور در یک تور خارجی، بخصوص تور ارزان ژاپن را دارید با اول تور همراه باشید.یکی از راه های شناخت آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف آشنا شدن با فرهنگ غذایی آن هاست و این مهم سفرتان را راحت تر خواهد کرد. در ادامه با مهم ترین و اصیل ترین غذاهای ژاپنی آشنا خواهید شد.

اگر قصد سفر و حضور در یک تور خارجی، بخصوص تور ارزان ژاپن را دارید با اول تور همراه باشید.یکی از راه های شناخت آداب و رسوم و فرهنگ ملل مختلف آشنا شدن با فرهنگ غذایی آن هاست و این مهم سفرتان را راحت تر خواهد کرد. در ادامه با مهم ترین و اصیل ترین غذاهای ژاپنی آشنا خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی