توکیو ژاپن

توکیو ژاپن

تور ژاپن شهر توکیو

توکیو ژاپن

توکیو ژاپن

شهر توکیو پایتخت کشور ژاپن یکی از محبوب ترین مقاصد سفر و بنا به گزارش سازمانهای معتبر گردشگری در سال 2017 در رتبه نخست درمیان شهرهای محبوب توریستی در جهان قرار گرفته است، با وجود اینکه سفر به ژاپن چندان هم سفر ارزانی نمی‌باشد، اما همیشه برای صرفه جویی در هزینه‌های سفر و کمتر کردن مخارج در سفر راه‌هایی وجود دارند،در این مطلب اول تور شهر زیبای توکیو را به شما عزیزان سفر دوست بیشتر معرفی خواهد کرد و در مطالب بعدی نیز در مورد سفر به توکیو و مدیریت بهتر هزینه‌های سفر به این شهر جذاب توضیحات بیشتری خواهیم داد، با ما همراه باشید.

توکیو پس از نیویورک و لندن عنوان بزرگ‌ترین پایتخت‌های صنعتی جهان را به دست آورده‌است. در سال 2010 میلادی، منطقهٔ شهری توکیو که شامل توکیو و استان‌های مجاور آن می‌شود، با جمعیتی حدود 36 میلیون نفر پرجمعیت‌ترین منطقهٔ شهری در جهان بوده‌است. همچنین توکیو به عنوان بزرگترین اقتصاد شهری جهان شناخته می‌شود.
توکیو بارها به خاطر زمین‌لرزه، آتش‌سوزی یا جنگ بطور کامل ویران شده‌است و هر بار پس از آن ویرانی با زیبایی هرچه تمام تر بازسازی شده است. به همین سبب چشم‌انداز کنونی شهر توکیو با معماری معاصر بسیار مدرن و جذاب به نظر می‌رسد و بناهای تاریخی زیادی در توکیو دیده نمی‌شوند.

سمبل توكيو از 3 قوس شبيه برگ ژنگو تشكيل شده است كه به شكل حرف T معرف نام شهر توكيو ساخته شده است. علامت مشخصه شهر نيز به رنگ سبز روشن است كه سمبل رشد وكاميابی آينده وفريبندگی وآسايش محسوب مي شود. اين لوگو به طور رسمی دراول ژوئن 1989 انتخاب شد. نشان يا علامت توكيو نيز خورشيدي است كه اشعه خود را در 6 جهت پراكنده می‌کند.
درخت ژنگو درختی ست برگ ريز كه اصالتا متعلق به كشور چين است وارتفاع آن به 30 متر می‌رسد. ازسال 1996 به عنوان درخت رسمی شهر توكيو معرفی شد. برگ‌های اين درخت كه به صورت مجزا، بادبزنی شكل و به رنگ سبز روشن هستند درپائيز به رنگ زرد در می‌آيند. ژنگو معمول ترين درخت دركنار خيابان‌ها وكوچه‌های توكيو است و در این شهر زیبا به وفور به چشم می‌خورد.

پیشینه نام توکیو

توکیو در زبان ژاپنی به معنای پایتخت شرقی است. نام این شهر تا پیش از اواسط قرن نوزدهم، ادو بود. قبل از این زمان شهر کیوتو پایتخت ژاپن بود و امپراتور در آنجا زندگی می‌کرد. در آن زمان در توکیو شوگون‌ها زندگی می‌کردند و تحت کنترل آن‌ها شهر که تا پیش از این شهر کوچکی در کنار دریا بود، توسعه پیدا کرد. ادو در زبان ژاپنی به معنای دهانهٔ رودخانه است و در زمان‌های دور توکیو یا همان ادو بیشتر به عنوان محلی برای ماهیگیری شناخته می‌شد.

آب و هوای توکیو

متوسط درجه هوا درتوكيو حدود 16 درجه سانتی گراد است. ماه آگوست گرم ترين ماه سال و با هوای شرجی است و ژانويه خنک ترين ماه در توكيو محسوب می‌شوند. اختلاف دما بين فصول تابستان و زمستان حدود 20 درجه سانتی گراد است. ازماه مارس تا می يا اواخر سپتامبر تا نوامبر ازنظر آب وهوا مناسبترين زمان محسوب می‌شود كه هوا معتدل و ريزش باران كم است. شكفتن گل‌ها مثلا شكوفه‌های گيلاس در دوره اول و تغيير رنگ برگ درختان در دوره دوم رخ مي دهد.

فرهنگ مردم توکیو

توکیو شهری مدرن است و فرهنگ زندگی مردن شهری نیز به سرعت در آن رو به گسترش است. با این وجود شهری تاریخی و وارث فرهنگی سنتی نیز هست. ژاپن کشوری است که سنت‌هایی نظیر کابوکی، بونراکو (خیمه شب بازی ژاپنی)، راکوگو (یک نوع کمدی)، نیهون بویو (رقص‌های سنتی ژاپنی)، ایکبانا (گل‌آرایی ژاپنی) و مراسم چای ژاپنی در آن هنوز پابرجا مانده و در تما ایام سال و مناسبتهای مختلف اجرا می‌شوند. یکی از مراکزی که نقش مهمی در رونق کابوکی و دیگر هنرهای نمایشی سنتی ژاپن ایفا می‌کند، تئاتر ملی ژاپن است. تئاتر ملی ژاپن علاوه بر این، یکی از مراکز مهم تحقیق در مورد سنت‌های ژاپن نیز به شمار می‌رود. کابوکی-زا در گینزا نیز از دیگر مکان‌هایی است که در همه ایام سال کابوکی در آن اجرا می‌شود.

گردشگری در توکیو

اين شهر ميزبان برخی ازجالب ترين وشگفت انگيزترين فستيوال‌های دنياست. جشنواره‌های بسیاری درژاپن برگزار می‌شوند . بنابراين وقتی می‌خواهيد به توكيو سفر كنيد قبلا بررسی كنيد كه كدام فستيوال‌ها درحال برگزاری هستند. حدود 1800  چشمه  آب گرم كه درسراسر ژاپن موجود هستند وبه زبان ژاپنی Onsen شناخته می‌شوند، يكی ازلذت بخش ترين اهداف توريست‌ها به شمار می‌آیند. ضمنا جشن‌های چای نيز در مکانهای خاصی در توکیو برگزار می‌شود كه می‌توانيد در آنها شركت كنيد. فراموش نكنيد كه ازپارک‌ها و يا رويدادهای ورزشی توکیو هم ديدن فرماييد. موزه‌های توكيو برای تاریخ دوستان و محققان فرهنگ ژاپنی بسیار جذاب هستند و ازاينكه وقت خود را برای بازديد از اين مجموعه‌های جالب صرف مي كنيد، پشیمان نخواهید شد.

در توکیو جاهای دیدنی بسیاری وجود دارند که بخصوص در میان توریستها بسیار محبوب هستند،برخی از این مکانهای دیدنی عبارتند از : کاخ امپراطوری توکیو یا به نام دیگرش کوکیو ، پارک شینجوکو گوئین که بهترین محل برای دیدن شکوفه‌های گیلاس یا همان ساکورا در فصل بهار به شمار می‌رود ، منطقه اودایبا که مراکز خرید و پل‌های زیبا و چند پارک زیبا و همچنین قرار داشتن یک حمام آب معدنی در این منطقه بسیار محبوب است ، معبد سنسوجی ، و همچنین برخی از جاهای دیدنی طبیعی توکیو که مناظر بی‌نظیری دارند از جمله : کوه تاکائو ، کوه میتاکه و کوه جینبا که در این مناطق کوهستانی زیبا نیز معابد و مناطق گردشگری جالبی وجود دارند.

توکیو ژاپنReviewed by اول تور on Oct 24Rating: 4.5توکیو ژاپنآشنایی با بهترنی شهرهای توریستی گردشگری جهان - توکیو ژاپن - راهنمای سفر به ژاپن

توکیو پس از نیویورک و لندن عنوان بزرگ ‌ترین پایتخت ‌های صنعتی جهان را به دست آورده‌ است .

1 دیدگاه

  1. siavaSH گفت:

    عالــــــــــــــی بود عالی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی