نقش گردشگری و مرمت دیوار چین

نقش گردشگری و مرمت دیوار چین

معرفی نقش گردشگری و مرمت دیوار چین

نقش گردشگری و مرمت دیوار چین

نقش گردشگری و مرمت دیوار چین:

 

   اکثر گردشگرانی که قصد دیدن دیوار چین را دارند، شهر پکن را برای این کار انتخاب می کنند. به همین علت رسیدگی و مرمت بیشتری روی این قسمت انجام می شود، افرادی هستند که سبب آسیب دیدن دیوار می شوند و روی آن نقاشی و کنده کاری می کنند و سبب می شوند دیوار مرتبا نیاز به بازسازی داشته باشد.

 از عللی که این دیوار طولانی را همیشه نیازمند بازسازی و مرمت مداوم می کند دزدیدن قسمت های از آن است، هر کدام از این آجرها چین در حدود ۵۰ یوآن ( معادل ۲۷ هزار تومان ) در بازار به فروش می رسد.

طبق گزارشی که میراث فرهنگی چین ارائه داده است ۲۲ درصد دیواری که سلسله ی مینگ آن را بنا کرده بودند دیگر وجود ندارد و ازبین رفته است و کماکان هم امکان دارد دیوار چین در استان گانسو در چند سالی را در پیش رو داریم تخریب شود یا به کل از بین برود، اهالی چین و میراث  فرهنگی علت مفقود شدن قسمت هایی از دیوار را فرسایش آن به دلیل وزش بادهای ویرانگر بیان می کنند.

 حتی در برخی از نواحی دیوار که در قدیم ارتفاعش بیشتر از پنج متر بوده ارتفاع دیوار به کمتر از 2 متر کاهش یافته است که این مسئله هیچ توجیه قابل قبولی ندارد و بسیار ناراحت کننده است، سارقان این میراث ارزنده حتی به نسخ خطی و تصاویر آن ها هم رحم نمی کنند و بسیاری از آن ها را از دیوار جدا کرده اند.

طی 45 روز بررسی و مطالعه ای که محققان چینی در سال ۲۰۰۲ میلادی روی ۱۰۱ بخش مختلف دیوار داشتند متوجه شده اند که این نواحی بدست بازدیدکنندگان و تحولات طبیعی بسیار زیاد صدمه دیده اند و در حال نابودی هستند به شکلی که آن ها در انتهای بررسی ها اعلام کردند که چنانچه به همین  منوال بگذرد در 20 سال آتی فقط کمتر از  یک چهارم دیوار سالم و بدون تخریب خواهد ماند، در همین راستا آکادمی حفاظت و نگهداری از دیوار چین تاسیس شد.

برایاینکه از تخریب دیوار چین جلوگیری شود در سال ۲۰۱۴ میلادی بخش های بسیاری از دیوار که از جنس سفال و آجر بودند( به این علت که بیشتر در معرض فرسایش و نابودی  بودند) با بتن بازسازی و تعمیر شدند، این کار بیشتر در منطقه ی  لیائونینگ در استان هبی صورت گرفت و اکثر تغییرات مربوط به این ناحیه است.

متاسفانه با وجود این که این دیوار عظیم الچثه طولانی ترین و از بهترین سازه ی توریستی چین است و کمک زیادی به صنعت گردشگری چین می کند ولی تاکنون آسیب هایجدی و مخرب فراوانی به آن وارد شده است و بخش های بسیاری از آن از میان رفته است، بهترین قسمت این دیوار برای استفاده گردشگران بخشی است که در ۷۰ کیلومتری شمال غرب پکن جای دارد و در ماه های پایانی سال ۱۹۵۰ میلادی تعمیر شده است، این بخش دیوار همواره جمعیت زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

برای وارد شدن و دیدن از این سازه طولانی ابتدا باید ۲۰۰ یوآن معادل ۱۰۰ هزار تومان بپردازید که در حقیقت از امتیازاتیست که وجود این دیوار برای گردشگری چین فراهم کرده. این سازه باستانی برای مردم دنیا و مخصوصا اروپا نشینان اهمیت زیادی دارد و ماجراجویان بسیاری از جمله مارکوپولو در سفرهای متعدد خود به این سازه بزرگ اشاره کرده اند. از قرن ۱۶ و بعد از آن دقیقا با آغاز جنگ تریاک در چین این سازه بر محبوبیت و علاقمندانش افزوده شد.

نقش گردشگری و مرمت دیوار چینReviewed by اول تور on Mar 5Rating: 3.5نقش گردشگری و مرمت دیوار چیننقش گردشگری و مرمت دیوار چین . اکثر گردشگرانی که قصد دیدن دیوار چین را دارند ، شهر پکن را برای این کار انتخاب می کنند .

نقش گردشگری و مرمت دیوار چین . اکثر گردشگرانی که قصد دیدن دیوار چین را دارند ، شهر پکن را برای این کار انتخاب می کنند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی