پکن (قسمت اول)

پکن (قسمت اول)

تور ارزان چین پکن پایتخت چین

پکن پایتخت چین

پکن

          پایتخت کشور پهناور چین به مدت تقریبی هشتصد سال ، و بعد از شهر شانگهای پکن دومین شهر بزرگ چین به شمار می آید .

          نام این شهر مانند سایر پایتخت های آسیا بر اساس موقعیت جغرافیایی آن در نظر گرفته شده است ،  و به معنای پایتخت شمالی میباشد ، و به دلیل قرار گرفتن در دامنه رشته کوه های شمالی ، آب و هوای پکن در زمستان بسیار سرد و در تابستان بسیار گرم است ، بهترین زمان سفر به پکن در ماه های شهریور ومهر است که هوای بهتر و تمیز تری دارد.

          از آنجا که پکن شهری تاریخی محسوب میشود جاذبه های گردشگری باستانی بسیاری نیز در خود جای داده ، از جمله : شهر ممنوعه ،  دیورا بزرگ چین ، قصر تابستانی ، معابد قدیمی ، و همچنین میدان تیان آنمن و خیابانهای مدرن شهر نیز بسیار دیدنی هستند ، اگر به نقشه شهر پکن نگاهی بیاندازید متوجه میشوید خیابان های اصلی شهر به صورت دایره وار هستند و مرکز همه این دایره ها میدان اصلی پکن تیان آنمن است که شهر ممنوعه نیز در همین نقطه قرار گرفته ، و به تعبیری میتوان گفت مرکز و قلب شهر محسوب میشود.

          در سال 2008 که پکن میزبان بازی های المپیک شد ، تغییرات بسیاری را شاهد بود ، و باعث شد جان تازه ای در پکن دمیده شود و به یکی از شهر های محبوب توریستی تبدیل شود .

          یکی از معروف ترین خیابانهای پکن وانگ فوجین است که به اندازه ای پر هیاهو و پر از انواع فروشگاه های سنتی و مدرن و رستورانها و اغذیه فروشی های مختلف است که هر بار که به این خیابان میروید چیز جدیدی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد و هرگز تکراری نخواهد بود.

          در اکثر شهر های چین و همچنین پکن شما بهتر است برای گردش در شهر و مکانهای دیدنی از گشت های شهری تور خود استفاده کنید ، زیرا اگر بخواهید خودتان برای گردش اقدام کنید کمی سخت میشود ، زیرا بیشتر چینی ها انگلیسی را و نامهایی را که شما به انگلیسی بیان میکنید را درست متوجه نمیشوند ، پس بهتر است قبل از خارج شدن از هتل از راهنمایان گردشگری هتل بخواهید نامهای مکانهای مورد نظرتان را به زبان چینی بر روی کاغد بنویسند تا شما به راننده تاکسی نشان دهید .

          در پکن خوراکی های بسیار متنوعی میتوانید برای میل کردن پیدا کنید ، البته صرفنظر از آن حشرات کباب شده و سرخ شده !

          بیشتر غذاهای چینی خوش طعم و سالم هستند ، یکی از غذاهای محبوب در چین اردک بریان است که طعم لذیذی دارد و در رستورانها عرضه میشود ، اما اگر میخواهید خوراکی سبک و دم دستی تری را تجربه کنید در دکه ها و اغذیه فروشی های کنار خیابان میتوانید یک نوع پنکیک را تهیه کنید که بسیار ارزان است و از خمیر چینی و موسیر و نوعی سس خوشمزه درست شده است.

          یک توصیه دوستانه به شما عزیزان داریم ، در خیابانهای پکن هنگام تردد در سطح خیابان و گذر از تقاطع ها تمام حواستان را به تمام زاویه های خیابان جمع کنید زیرا رانندگان در پکن با سرعت رانندگی میکنند و برای عابران نمی ایستند ، و از هر طرف ممکن است یک اتومبیل یا موتور و یا دوچرخه به سمت شما بیاید ،  پس خیلی مراقب خودتان باشید و سعی کنید در میان جمعیت از خیابانها گذر کنید.

 

ادامه مطلب : پکن (قسمت دوم)


          مطالب مرتبط :

          شهر ممنوعه پکن چین

          ارتش سفالین تراکوتا چین

          استان سیچوان چین

          شانگهای

          بودای غول پیکر لشان

پکن (قسمت اول)Reviewed by اول تور on Jun 18Rating: 4.0پکنتور ارزان چین - بهترین شهر دیدنی -جاذبه های گردشگری پکن پایتخت چین

5 دیدگاه ها

  1. حمید گفت:

    سپاس از اطلاعات و نکته هایی که اشاره کردید

  2. سروناز گفت:

    وای واقعا چطوری حشره ها رو میخورن؟! اما بقیه غذاهای چینی واقعا سالم ومفید هستن برای همینه چینی ها همیشه سالمن

  3. تانیا حکمتی گفت:

    چین همه جاش زیباست . پکن هم باید جاذبه گردشگری زیبایی داشته باشد.

  4. هیربد.صنایی گفت:

    خیلی جامع و کامل بود .

  5. امیر آریا ج. گفت:

    تور ارزان چین ، فقط تور پکن .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی