پارک ملی ژانگ جیاجی چین

پارک ملی ژانگ جیاجی چین

پارک ژانگ جیاجی

پارک ملی ژانگ جیاجی چین

پارک ملی ژانگ جیاجی چین

   از جاذبه های بی نظیر و دیدنی در دنیا پارک  ملی ژانگ جیاجی در چین است. این پارک تقریبا ۱۳۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و در ۳۲ کیلومتری حومه شمالی شهر چانگ ژیاژیه جای گرفته است. پارک ملی ژانگ جیاجی  در سال ۱۹۸۲ به این نام، نامگذاری شده است و در سال 1992 در فهرست سازمان یونسکو جای گرفت. هم اکنون این پارک را جزو یکی از میراث تاریخی و باستانی دنیا می دانند. این پارک بی نظیر در سال ۲۰۰۴ عنوان جئوپارک جهانی را به خود اختصاص داده است. این پارک ملی بیشتر بخاطر ستون های متعدد و بلندی که دارد به این شهرت رسیده و بعضی از صحنه های فیلم سه بعدی آواتار نیز از این منطقه الهام گرفته شده است.
   سال ۲۰۰۷،این پارک جنگلی وارد فهرست مناطق درجه یک (۵A) چین شده است. به سبب داشتن پوشش گیاهی منحصر بفردش غنی از اکسیژن است. در ضمن در هنگام بازدید از پارک می توانید موزه مذهبی و فرهنگی مردمان این منطقه را هم مشاهده کنید. 

تاریخچه پارک ملی ژانگ جیاجی:

   این پارک جنگلی پیش تر یک منطقه ممنوعه بود و کسی حق نداشت وارد آن شود. پارک ملی ژانگ جیاجی در تاریخ ۲۴ نوامبر سال ۱۹۳۴ بدست ارتش سرخ چین آزادسازی شد و کمیته انقلاب شهر دایونگ در این پارک شروع به کار کرد. پارک جنگلی جیاجی پس از جمهوری خلق چین در سال ۱۹۴۹، به استان بانپینگ پیوست و پس از شش سال توسط دولت ، به اسم مزرعه چانگ ژیاژیه نامگذاری شد. پس از چند سال، شورای چین اسم مزرعه جنگلی را عوض کردند و پس از آن به "پارک جنگلی ملی چانگ ژیاژیه "معروف شد.
   این پارک ملی در سال ۱۹۹۲ به سبب شرایط خاص و بکری که داشت وارد فهرست میراث جهانی شد و هم اکنون از مکان های تاریخی در دنیا محسوب می شود. قابل به ذکر است که این پارک ملی در سال 2004 به عنوان پارک زمین شناسی دنیا معرفی شده است. پارک ملی چین نخستین جاذبه گردشگری و توریستی کشور چین است که توانسته پنج A را به خود اختصاص دهد.

پوشش گیاهی:

   تقریبا سه سوم این پارک ملی از گیاهان مختلف پوشیده شده است. 517 گونه متفاوت گیاهی دارد که در نوع خود منحصر بفرد هستند. در این منطقه می توانید تقریبا  ۶۷۹ گونه درخت را ببینید که 19 تا از آنها به علت در خطر انقراض بودن به شدت محافظت می شوند یکی از این درخت های بی نهایت زیبا "فسیل زنده" یا جینکو (درخت پر سیاوشان مویی) و درخت کبوتر چینی است. بجز گیاهان، علف ها و گل ها 500 نوع گیاه دارویی وحشی هم در این پارک میرویند. حیات جانوری هم در این پارک بسیار متنوع و غنی است چیزی حدود۲۰ دسته از میمون های رزوس  و ۴۱ نوع از پرندگان زیبا و کمیاب و بیش تر از ۲۸ گونه جانوری نایاب در این پارک زندگی می کنند. 
   از گونه های کمیاب درختان این منطقه می توان درخت جینکو، درخت گل لاله چینی، درخت کبوتر و سرخ دار چینی را نام برد. از جمله گونه های جانوری این پارک بزرگ می توان به پلنگ چینی، گربه زباد، سمندر غول پیکر، میمون رزوس، پانگلینز, پروانه شاخ دار  و قرقاول چینی اشاره کرد که همواره نطر عکاسان و بخصوص فعالان محیط زیست را به خود جلب می کنند.

پارک ملی ژانگ جیاجی چینReviewed by اول تور on Feb 16Rating: 3.0پارک ملی ژانگ جیاجی چینپارک ملی ژانگ جیاجی چین یکی از معروف ترین و قدیمی ترین پارک های این کشور است که صحنه هایی از فیلم آواتار در آن فیلمبرداری شده است. در این مقاله این پارک را به شما معرفی می کنیم.

پارک ملی ژانگ جیاجی چین یکی از معروف ترین و قدیمی ترین پارک های این کشور است که صحنه هایی از فیلم آواتار در آن فیلمبرداری شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی