معبد بیتاسی یا وایت داگوبا

معبد بیتاسی یا وایت داگوبا

معبد بیتاسی-وایت داگوبا-تور چین

معبد بیتاسی-وایت داگوبا

معبد بیتاسی یا وایت داگوبا چین:

         بیتاسی در دوره حکومت کوبلای خان در سال۱۲۷۱میلادی ساخته شد،او پنجمین فرمانروای مغول بود و البته نوه چنگیزخان.بیتاسی در سال۱۹۶۱میلادی از طرف شورای دولتی چین به عنوان میراث فرهنگی معرفی شد و بعد از آن،تبدیل به یک جاذبه توریست و گردشگری شاخص شد.معبد وایت داگوبا (White Dagoba)  به یاد دیدار دالایی لامای پنجم، رهبر روحانی بوداییان تبت در سال 1651ساخته شده است.

        در سال ۱۴۵۷ میلادی این بنا را بازسازی کردند و بعد از آن نام میائوینگ (Miaoying) را بر روی آن نهادند؛ اما جالب است بدانید که هرگز به این اسم مشهور نشد . نیایشگاه بیتاسی برای سلسله های مختلف اهمیت زیادی داشت و این دلیل این است که بارها مرمت و بازسازی شد و حالا به سمبلی از سلیقه های پادشاهان مختلف بدل شده است.

      

 

        در سال ۱۹۶۱ میلادی شورای دولتی چین این بنا را به عنوان میراث فرهنگی کشورش معرفی کرد و از آن پس، معبد بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گرفت. نیایشگاه بیتاسی یک اتاق مخصوص نمایشگاه، یک غرفه برای نگهداری از گنجینه های ارزشمند و سالنی برای عبادت دارد که همه آن ها بسیار جذاب و دیدنی هستند. گفته می شود که در سالن اصلی بیتاسی ۱۰،۰۰۰ مجسمه بودا وجود دارد.

         بیتاسی را با نام بت خانه سفید هم معرفی میکنند.معبد بیتاسی در سال۱۴۵۷میلادی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و پس از آن با نام میائوینگ شناخته شده؛ولی چندان این اسم مطرح نشد. این معبد یک اتاق ویژه گالری،یک غرفه برای حفاظت از گنجینه های ارزنده دارد،به اضافه سالنی برای نیایش و عبادت که هر یک جذابیت و زیبایی خودش را دارد.تعداد مجسمه های سالن اصلی تقریبا به10000عدد می رسد.

         علت ماندگاری این معبد احترام آن برای حاکمان مختلف بوده است که سبب شده مکررا بازسازی شود و در حقیقت آیینه ای از دودمان ها و سلسله های متفاوت سرزمین چین است.

معبد بیتاسی یا وایت داگوباReviewed by تور ارزان on Jan 30Rating: 3.5معبد بیتاسی یا وایت داگوبامعبد بیتاسی یا همان که به وایت داگوبا نیز معروف است، از جاهای دیدنی چین و پکن است.

از دیدنی های چین در پکن ، معبد بیتاسی یا وایت داگوبا است . توریست های زیادی به جاذبه گردشگری پکن علاقمند هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی