خیابان وانگ فوجینگ پکن

خیابان وانگ فوجینگ پکن

تور چین خیابان وانگ فوجینگ

خیابان وانگ فوجینگ پکن

خیابان وانگ فوجینگ پکن

خیابان وانگ فوجینگ Wangfujing تنها خیابان پیاده روی و توریستی معروف شهر پکن ، در یک منطقه قدیمی مرکز شهر واقع شده است. این خیابان با قدمتی 700 ساله در مرکز شهر و نزدیک میدان تیان آنمن است. طول این خیابان زیبا 810 متر با عرض 40 متر است و تردد وسایل نقلیه ممنوع است و برای توریست ها قطاری تعبیه شده تا آنها را جابجا کند. خیابان وانگ فوجینگ با معماری جالب و ساختمانهای بلند قدیمی و جدید، با دکورسازی و نورپردازی خیره کننده ، همراه با جاذبه های توریستی مانند فروشگاه های متنوع و مجتمع های تجاری مدرن ، رستوران های قدیمی معروف و فست فودها ، چایخانه های سنتی ، حراجی ها و فضایی شاد و مفرح به حق یکی از جاذبه های دیدنی این شهر بزرگ است. در همه جای این خیابان نشانه هایی از تاریخ کهن چین را خواهید دید، ساختمانهایی از دوران کهن که به زیبایی و هنرمندی هرچه تمام تر نگهداری و بازسازی شده اند. مجسمه های برنزی با طراحی های کهنه و جالب ، یکی از نشانه های سنتی در این فضای بازسازی شده به چشم می خورد. در وانگ فوجینگ فروشگاههای متعددی از قبیل پوشاک با مارک های معروف جهان ، کیف و کفش ، انواع سوغات ، هدایا و بدلی جات و سنگ های قیمتی و تزیینی ، کتاب فروشی ، آثار هنری و تاریخی ، عتیقه فروشی ،صنایع دستی ، انواع اسباب بازی ، لوازم و لباس ورزشی ، چایی ، انواع خوراکی ، دسر ، ترشیجات ، گوشت ، نوشابه ، و ... وجود دارد .

خیابان وانگ فوجینگ شلوغ ترین و محبوب ترین خیابان پکن محلی است فرهنگی ، تفریحی که برای مردم شهرپکن به یک پاتوق برای خرید و گردش و پیاده روی و گذران ساعاتی مفرح ، از دوران قدیم جایگاهی ویژه داشته و دارد. کمتر گردشگری است که به این خیابان نیامده باشد. آمار ها نشان می دهد روزانه 600 هزار نفر از این خیابان دیدن می کنند که این رقم در روزهای تعطیل یا مناسبتها به دوبرابر افزایش می یابد. با اینکه این خیابان از گذشته ای دور ( از شش سلسله امپراطوری قبل) تا بحال به یادگار مانده ولی هم اکنون با ظاهری زیبا بصورت یک خیابان مدرن جلوه گری می کند .

در سمت غرب خیابان وانگ فوجینگ ، بازار غذا و تنقلات  وجود دارد که دیدنش خالی از لطف نیست. در این بازار بزرگ غرفه های مواد غذایی با تنوع بسیار بالا به هر نوع ذائقه و سلیقه و ملیتی سرویس می دهند. هر چه که تا به حال دیده و یا ممکن است ندیده باشید در این غرفه های عرضه مواد خوراکی پیدا می کنید. نظر به مخاطبین بسیار مختلف این بازار از سراسر چین و دنیا ، تنوع محصولات غذایی در این خیابان بسیار بالا است . انواع گوشت ها از کباب های حلال بره و گوسفند و گاو ، جگر و دل و قلوه جوجه کباب و مرغ گرفته تا گوشت خوک ، کله پاچه خوک ، انواع کباب مار و حشرات مانند عقرب و سوسک ، رتیل و گوشت ها و غذاهای غیر حلال ، انواع ماهی ها و غذاهای دریایی و هر چه فکر کنید .

البته شما باید در میان غرفه های خیابان دنبال غرفه هایی باشید که آرم کلمه حلال را دارند (اگر به موضوع حلالیت غذا حساس هستید) و عباراتی از قبیل لااله الا الله و بسم الله الرحمن الرحیم دارند و مسلمانند و غذاهای حلال عرضه می کنند. اغلبشان هم کمی عربی یا ترکی و ایغوری بلدند. اینها نان و کباب دارند و شما با خیال راحت می توانید بدون اینکه پول زیادی پرداخت کنید شام میل کنید .
در لابلای این شلوغی ، غرفه هایی انواع سبزیجات ، انواع نوشیدنی و یا انواع میوه را عرضه می کنند. انواع تکه های میوه که با یک چوب به هم وصل شده و آب نبات شیرین روی آنها آغشته شده یکی از تنقلات خوب و خوشمزه و پر طرفدار است که شما می توانید به عنوان دسر از آن استفاده کنید .

خیابان وانگ فوجینگ پکنReviewed by نویسنده تور on Aug 28Rating: 4.5خیابان وانگ فوجینگ پکنآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی چین - دیدنی های پایتخت چین پکن - خیابان وانگ فوجینگ پکن

2 دیدگاه ها

  1. حسینی گفت:

    چه زیباست. چقدر رنگ داره شهر پکن چین

  2. خانم مارپل گفت:

    چه قدر عالی واقعا دلم خواست . خیلی سایتتون خوبه .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی