میدان تیان آن من پکن

میدان تیان آن من پکن

تور چین میدان تیان آن من پکن

میدان تیان آن من پکن

میدان تیان آن من

‏ این میدان در مرکز شهر پکن قرار گرفته است و به عنوان بزرگترین میدان شهری دنیا با مساحت 440.000 متر مربع (حدود 109 هکتار) ‏شناخته شده است. این میدان با هزاران گل پر زرق و برق زیبا تزئین شده است و رقص پرچم کشور چین در باد و در میان این گلها چیزی است که هیچ گردشگری ‏آن را از دست نمی هد . این میدان با بزرگ با بناهای متعددی مانند بنای قهرمانان سالن یادبود مائوتسه تونگ موزه ملی چین وتالار بزرگ خلق ‏چین احاطه و تزئین شده است که روزانه هزاران گردشگر را به خود جلب می کند .

در مرکز این میدان بنای یادبود قهرمانان کشور با 37.94 متر ساخته شده از سنگ گرانیت به یاد قهرمانان ملی چین چشم هر بیننده ای را به ‏خود خیره میکند .  برج معروف تیان آن من یا بنای ممنوعه در جنوب این میدان در سال 1417 در دوران سلسله مینگ (1644-1368) ساخته شده است که در آن ‏زمان بر اساس بیانیه ای مردم عادی از ورود و بازدید به این کاخ ممنوع شدند .

همچنین در جنوب میدان سالن یادبود مائو تسه تونگ اولین رئیس جمهور چین قرار دارد که بشدت توسط مردم چین مورد احترام و تحسین ‏است . این بنا در سال 1977 ساخته شده و دارای 3 قسمت متفاوت شامل سالن اصلی سالن شمال و جنوب می شود که جسد مائو تسه تونگ در ‏تابوتی بلورین در سالن اصلی به نمایش عموم گذاشته شده است .

در شرق این میدان موزه ملی چین که گنجینه بسیار بزرگی از تاریخ فرهنگ و تمدن کشور چین است قرار دارد . این موزه شامل بیش از ‏‏3.000.000 میلیون اثر تاریخی و 4500 مقاله و سند تاریخی است که تاریخ فرهنگ و تمدن درخشان چین را به نمایش می گذارد .

در غرب میدان تالار بزرگ خلق چین قرار دارد که در سال 1959 ساخته شده است و مساحتی در حدود 170.000 هزار متر مربع را شامل ‏می شود. این بنا به دلیل برگزاری کنگره خلق چین به تالار بزرگ خلق نامیده میشود. این بنا یکی از ساختمانهای با شکوه میباشد که در بدو ورود ‏ستونهای بلند مرمر سفید با لوسترهای کریستال بزرگ چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند .

میدان تیان آن من پکنReviewed by تور ارزان on Aug 8Rating: 4.5میدان تیان آن من پکنآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی پکن چین - میدان تیان آن من پکن - راهنمای سفر به پکن پایتخت چین

1 دیدگاه

  1. 899amirmahdi گفت:

    چه میدان زیبایی .مرسی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی