ماسنبائو، دریاسالار چینی

ماسنبائو، دریاسالار چینی

دریانورد چینی

ماسنبائو، دریاسالار چینی

ماسنبائو، دریاسالار چینی

   چنگ به سبب دریانوردی هایش شهرت جهانی دارد. او فرمانده ارتش دریایی حاکم چین بود و برای کشف سرزمین های اطراف چین به کشورهای زیادی همچون: هند، دریای سرخ، سوماترا، ایران، خلیج فارس، جنوب شرقی آسیا و آفریقا سفر کرد. چنگ هه و قوایش سفرهای خود را ثبت می کردند ولی خیلی از این سفرنامه ها امروزه در دست نیستند. اسم اصلی چنگ هه،ما سنبائو است. اسم چنگ هه به علت لیاقت در میدان جنگ به دستور  یونگ‌لو فرمانروا چین به او داده شد.
   عده ای معتقدند که داستان سندباد و وقایع آن برگرفته از زندگی چنگ هه است. چنگ در خانواده ای مسلمان به دنیا آمد. در خردسالی با حمله ارتش امپراتوری مینگ اسیر شد و در۱۳ سالگی به خدمت دربار درآمد پس از اثبات شایستگی هایش به ارتش پیوست.خیلی ها چنگ را اولین کاشف آمریکا میدانند. چنگ در سال۱۴۳۳میلادی در آخرین سفرش درگذشت. جسد او را سوزاندند و به دریا انداختند (طبق رسومات)، البته در پکن یادبودی هم دارد!

ماسنبائو، دریاسالار چینیReviewed by اول تور on Feb 17Rating: 3.0ماسنبائو، دریاسالار چینیماسنبائو، دریاسالار چینی است که به کشورهای زیادی همچون هند، ایران، جنوب شرقی آسیا و آفریقا سفر کرده و به دلیل دریانوردی هایش معروف است. در این مقاله این دریانورد چینی را به شما معرفی می کنیم.

ماسنبائو، دریاسالار چینی است که به کشورهای زیادی همچون هند، ایران، جنوب شرقی آسیا و آفریقا سفر کرده و به دلیل دریانوردی هایش معروف است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی