غذاهای چینی

غذاهای چینی

تور چین غذای چینی

غذاهای چینی

غذاهای چینی

تنوع غذایی در چین، شهر به شهر و منطقه به منطقه، قابل مشاهده است. وقتی در چین غذا می خورید باید خودداری را کنار گذاشته، و از هر چیزی کمی امتحان کنید. همیشه به خاطر داشته باشید، غذایی که از نظر بهداشتی امکان فاسد شدنش می رود و حتی غذای پخته شده، امکان دارد آلوده به انگل و باکتری باشند ، خصوصا این احتمال در طول فصل گرم به شدت بالاست. حتی توصیه می کنیم که از خوردن غذای دریایی و گوشت در خیابان و در طول تابستان خودداری کنید. به علاوه در پکن، شانگهای و شهرهای بزرگ دیگر، از خوردن گوشت خام ( بله گوشت خام ) پرهیز کنید. رضایتمندی از شرایط بهداشت عمومی رستوران ها در چین به گونه ای است که خیلی از بیماری های مزاجی عادی تلقی می شوند! متخصصین تغذیه ی چینی بر روی تازه بودن غذا تاکید می کنند پس حواستان باشد که غذایتان را به محض سفارش دادن بپزند و یک غذای از قبل پخته شده را جلوی رویتان نگذارند. خیلی از جهانگردان وقتی از دیگر کشورها می گویند، به بخش غذا خوردن که می رسند تاکید می کنند که مطمئن ترین جا برای خوردن غذای سالم هتل های پنج ستاره هستند ، اما در چین اینگونه نیست .

به طور معمول در همه جای دنیا منوی رستورانها به زبانی دیگر نیز برای مهمانان خارجی نام غذاها را در لیست مینویسند ، اما در چین این کار انجام نمیشود ، اما نگران نباشید گوشت حیوانات بسیار خاص را که ما ایرانی ها و همچنین خیلی دیگر از افراد در دنیا نمیخورند در این منوها جای ندارد و فقط در رستورانهای خاص و در منوهای مخصوص وجود دارند .

تفت دادن آشناترین روش پخت و پز چینی است. در این روش محتوایات غذا را برای مدتی کوتاه در روغن داغ چرخ می دهند. هنگام تفت دادن معمولا سبزیجات آب دار و گوشت را جدا از سایر مواد تفت می دهند. گوشت، مرغ، ماهی و انواع سبزیجات مانند سیر، پیاز، کرفس، فلفل سبز، جوانه ی ماش و کدو از جمله موادی است که با این روش پخته می شوند.

بخار پـز کردن یکی دیگر از روش های متداول در آشپزخانه های چینی است. برای بخارپـز کردن معمولا از ظرف های چوبی استفاده می شود. غذاهای بخارپز شده با انواع و اقسام سس سرو می شود.

مرغ، گوشت یا ماهی با روش خاص دیگری در آشپزی چینی پخته می شوند. در این روش ماده ی مورد طبخ را در دیگ آب جوش می اندازند و پس از یک یا دو دقیقه جوش زدن، زیر دیگ را خاموش می کنند و ماده ی مورد طبخ را پس از سرد شدن تکه تکه کرده، در ظرف می کشند.

کاری چینی یا خورش چینی به غذایی گفته می شود که در سس پخته می شود. ادویه ي آن معمولا زنجبیل تازه و دارچین بوده و سس سویا دارد. خورش چینی شباهت هایی به خورش ایرانی دارد و با نان یا برنج خورده می شود.

چند مورد از معروف ترین غذاهای چینی عبارتند از :

- خوراک اردک پکن
- هات پات
- بوآزی و جیازی
- برنج سرخ شده با سبزیجات و حبوبات
- چاپ سوی ( گوشت قرمز یا سفید طبخ داده شده به همراه سبزیجات )

غذاهای چینیReviewed by نویسنده تور on Jul 27Rating: 4.5غذاهای چینیآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی چین - غذاهای چینی ، آشپزی در چین

2 دیدگاه ها

  1. آموزش آشپزی گفت:

    ممنون از وبلاگ خوبتون. به سایت ما هم حتما سر بزنید

  2. ثمر.نادری گفت:

    مرسی خوب بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی