جاهای دیدنی شانگهای – قسمت 1

جاهای دیدنی شانگهای – قسمت 1

تور شانگهای جاهای دیدنی

جاهای دیدنی شانگهای قسمت 1

جاهای دیدنی شانگهای

در سفر به شهر شانگهای که بزرگترین شهر چین محسوب میشود ، طبیعی است که مکانهای دیدنی بسیاری هم برای بازدید وجود داند ، و بهتر است قبل از سفر به شانگهای با جاهای دیدنی شانگهای آشنا شوید تا راحت تر بتوانید برای گشت و گذار در این شهر بزرگ برنامه ریزی کنید .

  • باغ یویوآن

باغ های یویوان با آلاچیق ها، استخرهای درخشان پر از ماهی کولی، عمارت های کلاه فرنگی، درخت های کاج و سرو روییده بر روی صخره های مصنوعی و گل های یاسش یکی از بهترین جاهای دیدنی شانگهای است . روزانه نزدیک به 1000 نفر به بازدید از این مکان میروند ، پیشنهاد می کنیم اگر می توانید برای امنیت بیشتر و راحتی خودتان، صبح زود از باغ های یویوان دیدن کنید. بازاری در نزدیکی این باغ ها وجود دارد که بسیار قدیمی است، ولی اگر تحمل داد و فریاد فروشندگان را دارید، این بازار جای خوبی برای گشت و گذار است .

این باغ در سال 1577 میلادی و در طول حکومت سلسله‌ی مینگ توسط یک کارمند رسمی دولتی ساخته شده است. همچنین این مجموعه در طول چند قرن گذشته چندین بار بازسازی شده است. آخرین بازسازی آن به سال 1961 بر می‌گردد. قدم زدن در باغ یو یوآن به شما فرصت می دهد تا نگاهی اجمالی به سبک زندگی در چین باستان بیاندازید. به علاوه اگر دنبال مکانی برای رفع خستگی پس از یک صبح شلوغ شهری هستید، این باغ می تواند یک گزینه ی بسیار عالی باشد .

شکوفه های بهاری و تابستانی جلوه ای زیبا و معطر به این باغ ها می دهند، مخصوصا هنگامی که درختان ماگنولیا شکوفه باران می شوند. یکی دیگر از قسمت های این باغ، عمارت کلاه فرنگی میان دریاچه است که در حال حاضر یکی از معروف ترین چای خانه های آسیا است و ملکه الیزابت دوم و بیل کلینتون و بسیاری از افراد سرشناس در این چای خانه ، چای نوشیده اند.

  • هنگ ژو - دریاچه غربی

در کشور چین 36 دریاچه با همین نام وجود دارند اما این دریاچه در شانگها اوتین دریاچه ای بود که به این نام شناخته شد ، این دریاچه شباهت فراوانی به دریاچه ی کون مینگ در کاخ تابستانی پکن دارد و در اصل این دریاچه، مردابی در نزدیکی رودخانه ی کیان تنگ بوده و تا قرن هشتم میلادی هنوز ساخته نشده بود .

در قرن 8 میلادی فرماندار هنگ ژو دستور ساختن این دریاچه را صادر کرد و در طول زمان دریاچه گسترش پیدا کرد ، و باغ ها و پاگودا ها ( پاگودا ها ساختمانهایی با سبک معماری سنتی چینی هستند ) در اطراف دریاچه ساخته شدند . در ساحل شمالی دریاچه ی غربی از گذرگاه بای، بزرگترین جزیره ی این دریاچه، جزیره ی گوش هان قرار دارد. در این ضلع دریاچه چند جای دیدنی برای بازدید کنندگان وجود دارد ، موزه استانی ژجیانگ که بازدید کنندگان را با تاریخ این منطقه آشنا میکند ، پارک ژنگ شان انجمن حکاکان مهر که با هنر باستانی خود نام افراد را بر روی مهر ها به صورت انضای شخصی شان حک می کنند ، و رستوران لو وایلو که معروف ترین و شلوغ ترین رستوران هنگ ژو است . در ساحل شمال غربی دریاچه، باغ زیبای کویوان قرار دارد که در واقع مجموعه ای از باغ هاست که در جزیره ای کوچک پراکنده شده و شکوفه های بهاری درخت کنار این باغ در شهر معروفند .

در انتهای گذرگاه سو که به دست شاعر بزرگ و معروف سو دونگ پو ساخته شده است ، که توسط دیواری قرمز رنگ محصور شده است ، یک حوض بزرگ وجود دارد که در داخل آن ماهی های کپور بسیاری نگهداری میشوند ، در قسمت صرقی این حوض کاخ لیفنگ قرار دارد که در بالای این کاخ یک گنبد مخروطی طلایی رنگ ساخته شده است ، و زیباترین منظره ی دریاچه ی غربی را از بالای این پاگودا - کاخ چینی- می توانید ببینید. در آن طرف جاده در دامنه ی تپه، خانگاه جینگ چی ذن قرار گرفته که مجسمه ی هزار دست گوان یین در تالار گوان یین از دیدنی ترین اشیاء این خانقاه است. در قسمت شرقی دریاچه ی غربی، آکادمی هنر چینی با چندین گالری و بار قرار دارد. 

  • معبد لینگ یین

معبد لینگ یین معبد اصلی منطقه هنگ ژو است ، این معبد در سات 326 میلادی ساخته شده است و در طی جنگها و اتفاقات طبیعی چندین بار ویران شد و بازسازی شد ، از دامنه معبد که بالا بروید با حکاکی هایی روبرو میشوید که با نام فیلای پیک شناخته میشوند ، که قدمتشان به قرن 10 تا 14 میلادی بازمیگردد . در این حکاکی ها تصویر بودای مایتریای خندان آمده است ، قله ی شمالی در پشت معبد لینگ قرار دارد که میتوانید از تله کابین آن استفاده کنید و یا کمی در مسیر آن پیاده روی کنید ، در موزه ابریشم این منطقه نمونه های برجسته از ابریشم چینی را به نمایش گذاشته اند و تاریخ پیدایش ابریشم و مراحل تولید آن را شرح می دهد. 

  • برج مروارید شرقی

برج مروارید شرقی شانگهای سومین برج بلند در جهان و چین می باشد .این برج یک برج رادیو _ تلویزیونی است که حدود 468 متر ارتفاع دارد و و در پارک پودانگ و در قسمت شرقی رودخانه هانگ پو واقع شده است و جزو یکی از بی نظیرترین دیدنی های شانگهای به شمار می آید . این برج رادیویی که در سال 1991 بنا شده نام خود را از 11 گویی می‌گیرد که در اندازه‌های مختلف ساخته شده و به یکدیگر متصل هستند و بلندترین آن‌ها یک ماژول فضایی است که در ارتفاع 350 متری زمین قرار گرفته و دارای یک عرشه دیدبانی با کف شیشه‌ای است. این برج همچنین دارای 15 نقطه برای تماشای شهر به اضافه یک رستوان گردان بزرگ ، یک مرکز خرید در قسمت پایین برج و هتل فضایی با اتاق‌هایی عالی می باشد.

  • موزه شانگهای

این موزه در میدان رن مین یا میدان مردم شانگهای قرار دارد ، ساختمان این موزه به گونه ای طراحی شده تا یادآور ظرف غذای سه طبقه ی برنزی باستانی (دینگ) باشد و همچنین شکل آینه ی برنزی معروف سلسله ی هان را نشان بدهد. معروف ترین مجموعه ی این موزه، گالری برنزهای چین باستان است. در گالری مجسمه های باستانی چین، مجسمه های سنگی از سلسله ی کین و هان تا مجسمه های گچی بودایی به نمایش گذاشته شده اند. این مجسمه ها تحت تأثیر طرح های آسیای مرکزی در مسیر جاده ی ابریشم ساخته شده بودند. تمام این مجسمه ها رنگی بوده اند ولی تنها بعضی از این رنگ دانه ها باقی مانده اند و رنگ ها بر اثر کهنگی ریخته اند.

گالری سرامیک چین باستان یکی از بزرگترین و پر بیننده ترین گالری های این موزه است. این نمایشگاه شامل سفال های به جا مانده از 6000 سال پیش یعنی عصر نوسنگی است که در خارج از شهر شانگهای کشف شده اند و همچنین سفال های سانکی از تانگ و مجموعه ای بزرگ از ظروف چینی که در دوران سلسله ی کینگ ساخته شده اند هم در این گالری در دسترس و قابل تماشا هستند.

گالری نقاشی چینی برای آن دسته از افرادی که با هنر چینی آشنایی ندارند بسیار ژرف است، اگرچه هرکسی بدون داشتن معلومات تخصصی در مورد هنر چینی می تواند از توازن زیبایی هنر قلم چینی لذت ببرد. در این گالری انواع هنر به نمایش گذاشته شده است، از بامبوهای مورد حکاکی قرار گرفته بگیرید تا انواع دست نوشته ها. از دیگر گالری های این موزه؛ گالری یشم های تزئینی چین باستان، گالری سکه، گالری وسایل سلسله های کینگ و مینگ، گالری هنرهای طبیعی اقلیتی را می توان نام برد.

جاهای دیدنی شانگهای - قسمت 1Reviewed by تور ارزان on Aug 1Rating: 4.5جاهای دیدنی شانگهای قسمت 1آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی شانگهای - جاهای دیدنی شانگهای قسمت 1

2 دیدگاه ها

  1. علیرضا گفت:

    چه خوب که جاهای دیدنی رو معرفی کردید ، من ماه آینده دارم میرم شانگهای ، با اطلاعاتی که دادید بهتر میتونم شهر رو بگردم ، تشکر

  2. Hanimoon گفت:

    مرسی خیلی اصلاعات کاملی رو در اختیار میذارید .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی