دیدنیهای بودای لشان چین

دیدنیهای بودای لشان چین

بهترین دیدنیهای بودای لشان چین

دیدنیهای بودای لشان چین

هر آنچه که باید درمورد بودای لشان چین بدانید:

 

معماری بودا:

یکی از خصوصیات بارز بودا که سبب می شود گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند بزرگی و عظمت و البته معماری استادانه آن است. تمامی این پیکره بسیار بزرگ از سنگ ساخته شده و تنها بخش غیر سنگی بودا گوشهایش هستند که از جنس چوب هستند. اگر برای بازدید از این جاذبه عظیم الجثه بروید می توانید گوشهای ترمیم شده اش را مشاهده کنید. این گوش ها بصورت جداگانه ساخته شده اند و سپس بر روی سر بودا نصب شدند.

شکل ترسیم موهای بودا بصورت فر است که با کمی دقت متوجه خواهید شد، موهای بودا تقریبا هزار فر دارد که هنرمندی و کار ماهرانه معماران را نشان می دهد و البته موهای این مجسمه سیاه رنگ است.

ارتفاع این پیکره در حدود یک ساختمان ده طبقه است و چنانچه بصورت سرپا بنا می شد ارتفاعش با مجسمه آزادی برابری می کرد. از نکات جالب در ساخت بودا تماما قرینه بودن آن است.

طبق روایات و به گفته بومیان و باستان شناسان این پیکره در اوایل ساخت گوشواره هایی طلایی و گرانبها داشت که از سرنوشتشان کسی خبری ندارد.

این پیکره به حدی استادانه و هنرمندانه ساخته شده که در اغلب اغلب داستان ها و اشعار معروف چینی می توان نامی از آن یافت، و مطمئنا برای بودائی ها و اهالی ان منطقه بسیار مورد احترام و مقدس است.

سیستم زهکشی و تخلیه آب در مجسمه بودای لشان:

 همانگونه که قبلا هم درباره این موضوع صحبت شد بودای لشان از سیستم هوشمندانه ی زهکشی و تخلیه آب برای مواقع و فصول بارانی برخوردار است. ادعای اینکه این سیستم بسیار ماهرانه و هوشمندانه است به این خاطرکه طوری ساخته شده است که در موها،گوش ها و قفسه سینه ی پیکره مخفی شده و آب را به طوری به پایین هدایت می کند که بخش درونی پیکره تماما خشک است البته به علت این که پیکره یک مرتبه در جنگ خراب و دوباره مرمت شد سیستم زهکشی آن در مقایسه با ساخت نخستین خیلی فرق دارد.

سیستم زهکشی در ساخت اول به طوری بود که تقریبا ۱۸ لایه در سطوح متفاوت سر و گوش و گردن پیکره می پیچید و در آخر آب باران به انتهای پیکره یا داخل غارهای پیرامون مجسمه بودا روانه می شد. بسیاری اعتقاد دارند وجود این سیستم زهکشی سبب ضد ضربه و ضد زلزله شدن مجسمه شده که در این مورد سند معتبری در دست نیست.

مرمت بودا:

از وقتی که برای اولین بار بودا ساخته شد تا به الان چندین بار مورد مرمت قرار گرفته؛ نخستین مرمت اساسی بودا در سال ۱۹۶۳ میلادی صورت گرفت؛ دقیقا وقتی که مجسمه دیگر تقریبا از بین رفته بود، دولت چین این بازسازی را انجام داد و همین بازسازی بود که سبب شد مجسمه ی بودا در سال ۱۹۹۶ میلادی وارد فهرست یونسکو شود.

 در سال ۲۰۰۱ میلادی اعلام کردند که هزینه ی مرمت این پیکره حدود ۴۰ میلیون دلار آمریکا تمام شده که البته اشخاص بسیاری این ادعا را رد می کنند چون مدرکی برای آن نیست. مرمت های صورت گرفته کفایت نکرده و همچنان دولت چین تلاش دارد که باز بودا را مورد مرمت قرار دهد.

دیدنیهای بودای لشان چینReviewed by اول تور on Mar 28Rating: 3.0دیدنیهای بودای لشان چیندیدنیهای بودای لشان چین.یکی از خصوصیات بارز بودا که سبب می شود گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند بزرگی و عظمت و البته معماری استادانه آن است.

دیدنیهای بودای لشان چین.یکی از خصوصیات بارز بودا که سبب می شود گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند بزرگی و عظمت و البته معماری استادانه آن است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی