معرفی بخش های معبد شائولین

معرفی بخش های معبد شائولین

معرفی بخش های معبد شائولین

معرفی بخش های معبد شائولین

سایت اول تور قصد دارد در این مقاله شما را با جزئیات بیشتری از این مکان زیبا در چین آشنا کند.
معبد شائولین واقع در کوه شائوشی در غرب رشته‌کوه سونگشان (Songshan) در شهر دنگ فنگ (Dengfeng) استان هنان (Henan) چین میباشد. شائولین با جنگل‌هایی انبوه از درخت و تپه‌های متعدد پوشیده شده است . معبد شائولین  که در کنار خود جنگل پاگودا  (Pagoda Forest)  را دارد هر دو در سال 2010 از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یکی از معروف ترین دیدنی های دنیا و چین شناخته شد.

راهنمای بازدید از مجموعه:

 بیشتر مردم دنیا این مکان را به سبب فیلم های رزمی چینی که دیده اند میشناسند و به خوبی این نکته مشخص است که این معبد، زادگاه شائولین کونگ فو است. خیلی از مردن دنیا برای فرا گیری هنر های رزمی از جمله ورزش کونگ‌فو یا دیدن جنگل های مجاور آن و یا حتی برای چند لحظه دور شدن از هیاهوی شهری و آرامش اشتن به این نقطه سفر میکنند. این را بدانید برای هر کدام از این ئلایل به چین سفر میکنید اصلا دیدن این مکان را از دست ندهید.

محل دقیق معبد در دامنه‌ها و جنگ های انبوه  رشته‌کوه سونگ شان است  کهفقط یک ربع با شهر دنگ فنگ و دو ساعت با شهر ژنگژو (Zhengzhou) مرکز استان هنان فاصله دارد. از ژنگژو اتوبوس‌هایی به مقصد دنگ فنگ وجود دارد. اگر در شهرهای ژنگژو یا لوئویانگ اقامت دارید، با تورهای یک روزه از هتل محل اقامتتان می‌توانید خود را به دنگ فنگ برسانید.

محل نمایش رزمی کار های کنگ‌فو:

   از زمان ورود به مجموعه  بعد از پشت سر گذاشتن مسیر ده دقیقه پیاده‌روی به تالار نمایش هنر کونگ فو می‌رسید. اگر بازدیدتان از ایم مجموعه را طوری تنظیم کنید که صبح زود در این مکان باشد میتوانید در زمین های چمن اطراف خیلی از شاگردای را مشاهده کنید که در حال تمرین هنر های رزمی اند. این تالار بزرگ برای توریست ها ساخته شده است. در اینجا شاگردان و افرادی هستند که برای شما هنر های رزمی را به نمایش میگذارند و حرکات زیبایی را انجام میدهند که خیلی دینی است. مهارت و از همه مهم تر تمرکز آن‌ها بسیار مثال زدنی و قابل توججه می‌باشد. این نمایش ورزشی را درمعبد شائولین اصلا از دست ندهید. زیرا از آنجه که درتمام فیلم ها دیده اید زیبا تر و دیدنی تر است.

محوطه اصلی خود معبد:

   بعد از اینکه از نمایش هنرکونگ فو سیر شدید می‌توانید با استفاده از ماشین‌های مسافر بر برقی، به خود معبد بروید.برای بازدید از این محل می‌توانید 15 تا 20 دقیقه پیاده روی کنید. محل قرار گیری معبد در قسمت کوهستان است. گردشگران از دامنه های کوه داخل معبد می‌شوند و پس از گذشتن از چندین تالار به بالا می‌رسند. جالب است بدانید تمامی خرجی که از طریق بازدید از این معبد توسط گردشگران و توریست ها و همچنین هزینه هایی که شاگردان و هنر جو ها برای شرکت در کلاس ها می‌پردازند همگی تا به امروز صرف هزینه های بازسازی ومرمت که به سبب حمله ها و جنگ های داخلی شده بود است. اگر از این مجموعه دیدن کنید حتما متوجه این نکته می‌شوید که معبد اصلی روی یک خط شمالی و جنوبی قرار دارد و دارای چندین تالار،سالن و ساختمان است. نمونه هایی از زیباترین آن‌ها یکی تالار «هزار بودا» و یکی «تالار تعلیم» است و دیگری تالار «سنگ سایه» است.

جنگل پاگودا:

   و اما جنگل پاگودا. اگر چیزی نزدیک به 500 متر دیگر مسیر معبد را ادامه بدهید وارد جنگل پاگودا می‌شوید. جایی که در آن انبوهی از پاگودای سنگی و آجری متعلق به نسل مختلف چین را میتوانید ببینید. پاگودا سازه‌ای برج‌مانند با با هایی چند لایه است. جنگل پاگودا هم قسمتی از معبد شائولین به حساب می‌آید. راستی در راه رسیدن بهاین جنگل راسته ای هست که در آن دستفروش‌هایی بساط خود را پهن کرده اند که کار آن ها فروش تسبیح های چوبی است .

 

راه های منتهی به معبد:

   اول تور برای راحتی شما و داشتن یک بازدید عالی یک روزه از این مکان تور ارزانی به شهر ژنگژو را به شما پیشنهاد می‌کند. بیشتر تورهای روزانه‌ی بازدید از شائولین بیشتر توسط خود هتل ها ارائه می‌شوند. این راه ارائه شده یکی از آسان ترین و امن ترین و مطمئن‌ترین راه برای بازدید از معبد شائولین است.

 

ساعات کار معبد:

هر روز در تمام طول سال از ۸ صبح تا ۷ بعدازظهر.

 

زمان مورد نیاز برای بازدید:

   کمترین زمان مورد نیاز برای بازدید از مجموعه، نصف روز است. اگر برایتان امکان‌پذیر است می‌توانید یک روز کامل را به بازدید از این مجموعه اختصاص دهید. در این صورت زمان کافی برای بالارفتن از تپه‌ها و بازدید از غار Bodhidharma را در اختیار دارید.

 

وعده غذایی:

   رستوران‌های متعددی چینی که دارای غذای های مدرن و یا حتی سنتی هستند در روستاهای کوچک اطراف این مجموعه وجود دارند. دستفروشان مختلف نیز غرفه‌های متعددی برای ارائه‌ی غذا دارند. برای انتخاب و خرید غذا از راهنمای تور کمک بگیرید. سعی کنید از خوردن غذاهایی که نمی‌شناسید اجتناب کنید. یک رستوران گیاهی نیز در مجموعه وجود دارد که  توسط راهبه‌های شائولین اداره می‌شود. این رستوران یکی از شناخته شده ترین رستوران های این منطقه و خیلی مورد اطمینان میباشد و دارای غذاهای سالم و خوشمزه است.

معرفی بخش های معبد شائولینReviewed by اول تور on Nov 29Rating: 3.0معرفی بخش های معبد شائولینمعرفی بخش های معبد شائولین. سایت اول تور قصد دارد در این مقاله شما با جزئیات بیشتری از این مکان زیبا در چین آشنا کند.

بهترین جاهای دیدنی چین – معرفی بخش های معبد شائولین – تور ارزان چین – راهنمای تور چین – جاذبه های گردشگری چین

2 دیدگاه ها

  1. arezu گفت:

    معبد شائولین به نظر من بعد از دیوار چین بزرگترین مرزکز گردشگری توریستی و جاهای دیدنی چین است.

  2. زهرا امیران گفت:

    ممنون دیدنی های معبد شائولین خیلی زیاد است . این مطلب خیلی کامل و مفید بود و اقعا سپاس گذارم .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی