جاهای دیدنی پراگ

جاهای دیدنی پراگ

تور جمهوری چک دیدنی های پراگ

جاهای دیدنی پراگ

جاهای دیدنی پراگ

در سفر به رمانتیک‌ترین و زیبا‌ترین شهر اروپا، پراگ پایتخت جمهوری چک، بدون اغراق میتوان گفت تمام نقاط داخل و اطراف شهر زیبا و دیدنی هستند، هر لحظه از روز که از محل اقامتتان بیرون بزنید سرگرمی‌ها و جاهای دیدنی بسیاری برای بازدید و گشت و گذار وجود دارند،در این مطلب اول تور سعی دارد شما عزیزان را با معروف‌ترین جاهای دیدنی پراگ آشنا کند.

پل چارلز

پل چارلز، پیاده‌روی بزرگ و سنگ‌فرش شده ای است که سه منطقه‌ی شهر قدیم، شهر کوچک و محله‌ی قلعه را به هم ارتباط می دهد و به نوعی نماد شهر پراگ نیز محسوب می‌شود، این پل زیبا در سال 1357 میلادی به دستور چارلز چهارم بر روی رودخانه ولتاوا ساخته شد، و در حالی که 17 پل دیگر نیز بر روی رودخانه وجود دارند، اما این پل از تمامی آنها معروف‌تر و زیبا‌تر است.
این پل یکی از زیبا ترین پل های جهان و قدیمی ترین پل شهر پراگ محسوب می شود، 10 متر عرض، و نزدیک به 600 متر طول و شانزده دهانه دارد. این پل با سی مجسمه به سبک باروک که قدیسان مسیحی، شخصیت های تاریخی و انجیلی را شامل می‌شود، یادگاری از معماری قرن هجدهم اروپاست. پل چارلز محل تجمع هنرمندان خیابانی شهرپراگ است، از نقاشان گرفته تا نوازندگان و بازیگران تئا تر خیابانی در اطراف این پل دیده می شوند.

قلعه پراگ

بزرگترین قلعه‌ی باستانی دنیا در مرتفع‌ترین بخش شهر که در داستان‌های نویسنده‌ مشهور اهل پراگ، فرانتس کافکا هم ریشه دارد. اگر به ادبیات علاقه دارید، بدون شک دیدنی‌ترین بخش قلعه، ساختمانی است که فرانتس کافکا مدتی در آن زندگی ‌می کرده.
قلعه ی پراگ تنها یک قلعه نیست، بلکه با مجموعه ی کلیساها و کاخ ها و باغ هایی که از دوره های مختلف تاریخی به جا مانده است، یک مجموعه‌ی تاریخی و با معماری زیبا است که میتوانید یک نصفه روز از سفر خود در پراگ را تنها به بازدید از این قلعه اختصاص دهید، این قلعه به عنوان بزرگترین قلعه در نوع خود در کتاب رکوردهای گینس نیز به ثبت رسیده است.
قلعه‌ی پراگ شبیه شهری کوچک در دل یک شهر بزرگ است. سه محوطه محصور و چندین خیابان در این قلعه وجود دارد. یک ورودی در «میدان قلعه»، بازدیدکنندگان را به سمت اولین محوطه هدایت می‌کند که در آن می‌توان هر ساعت، گارد یونیفرم پوشیده‌ی قصر را حین «تعویض گارد سلطنتی» تماشا کرد. دروازه‌ی ورودی این محوطه با مجسمه‌های بزرگی از مردان تنومند در حال جنگ و کودکان بالدار که اغلب تاجی از شیر و عقاب بر سر دارند، آراسته شده است.
درست در وسط قلعه کلیسای سنت ویتوس، مهم ترین کلیسای تاریخی کشور چک، واقع شده است. کاخ سلطنتی در مجموعه‌ی قلعه و کلیسای جامع سنت جورج، در همین مجموعه قرار دارد. باغ سلطنتی، برج تاریخی دالی‌برکا، نمایشگاه عکس و… از دیگر دیدنی‌های قلعه‌ی پراگ‌ هستند.

ساعت نجومی

قدمت این ساعت نجومی که نه تنها به دلیل زیبایی خبره کننده اش جذاب است، بلکه کاربردهای دیگرش که هم زمان با نشان دادن ساعت، اطلاعات موقعیت بروج خورشیدی و اندازه و موقعیت ماه را هم نشان می‌دهد، به سال 1410 میلادی بر می گردد. این ساعت نجومی، سومین ساعت قدیمی در جهان و همچنین قدیمی ترین ساعتی است که هنوز هم کار می کند. نمایش حرکت فوق العاده ی آن را در رأس هر ساعت از دست ندهید.
ساعت نجومی پراگ بالای برج عمارت شهرداری در شهر قدیم نصب شده است، راس ساعت دوازده، از درگاه بالای ساعت، شمایل 12 تن از حواریون بیرون می آیند و چهار مجسمه ی کنار ساعت هم نماد چهار ویژگی ناپسند هستند. به ترتیب از چپ به راست اولی غرور، دومی خساست، سومی مرگ و چهارمی خوش گذرانی. در زیر این چهار تندیس، چهار شمایل دیگر مربوط به یک تاریخ نگار، یک فرشته، یک ستاره شناس و یک فیلسوف قرار دارد. صفحه ی نجومی ساعت در واقع شبیه به یک اسطرلاب مکانیکی است. برجی که ساعت روی آن نصب شده، آسانسور دارد و بازدیدکنندگان می توانند با آسانسور تا بالای برج بروند.

شهر قدیمی پراگ

شهر قدیم یا اِستاره میستو مرکز تاریخی شهر پراگ محسوب می‌شود. مشهورترین بناهای این بخش، تالار شهرداری و ساعت نجومی، کلیسای تین با سبک معماری گوتیک و بنای یاد بود جان هاش هستند. از دیگر بناهای مهم این منطقه، تالار اپرای نئوکلاسیک پراگ است که میزبان اولین اجرای اپرای معروف دون جیووانی ِ موتزارت بوده است. این منطقه از پراگ بسیار دیدنی و زیباست.
میدان قدیمی شهر در پراگ ترکیبی جذاب از سبک های معماری چندین قرن را به شما ارائه می دهد. اطراف میدان شهر قدیمی را چندین کلیسا و ساختمان‌های زیبا احاطه کرده‌ است. این میدان بدون شک یکی از زیبا ترین میادین در اروپا است.

تپه و پارک پترین

تپه و پارک پترین (Petřín) یکی از بزرگ‌ترین فضاهای سبز پراگ است که حدود 130 متر بالاتر از ساحل رود ولتاوا قرار دارد و به خاطر هوای خنک، مناظر زیبا و پیاده‌روهای دلچسب، برای گردش و پیک‌نیک و تفریحات خارج از خانه میتواند بهترین انتخاب باشد. قطار کابلی یا همان فونیکولار که هر روز از ساعت 9/15 صبح تا 8/45 شب کار می‌کند، راحت‌ترین راه رفتن به تپه‌ پترین است. غیر از محوطه‌ی سبز پارک که گردشگاه مفرحی به شمار می‌رود، می‌توانید از برج فلزی آن هم که به سبک برج ایفل و در اندازه‌ی کوچک ساخته شده، دیدن کنید. این برج 60 متری 299 پله دارد و با بالا رفتن از آن‌ها، می‌توانید منظره‌ی دلفریب شهر را تماشا کنید. «دیوار قحطی» (Hunger Wall) یکی دیگر از جاذبه‌های این پارک است که به دستور چارلز چهارم به عنوان سپر دفاعی شهر در برابر هجوم دشمنان ساخته شده. البته افسانه‌هایی هم شنیده می‌شود که می‌گوید هدف از ساختن دیوار این بوده که طی قحطی سال 1361 میلادی، جلوی ورود گرسنگی به شهر را بگیرند.
در پایین برج هم یک سالن تفریحی بی‌نظیر وجود دارد به نام هزارتوی آینه که می‌شود برای مدت طولانی تویش سرگرم شد و به‌خصوص برای بچه‌ها جذاب و هیجان‌انگیز است.

همچنین از دیگر جاهای دیدنی پراگ، باغ وحش پراگ، موزه ملی چک، موزه کمونیسم، ساختمان شهرداری، و گالری شهر پراگ هستند.

جاهای دیدنی پراگReviewed by نویسنده تور on Oct 1Rating: 4.0جاهای دیدنی پراگآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی شهر پراگ در جمهوری چک - جاهای دیدنی پراگ -- راهنمای سفر به اروپا شهر پراگ

در سفر به رمانتیک‌ترین و زیبا‌ترین شهر اروپا، پراگ پایتخت جمهوری چک، بدون اغراق میتوان گفت تمام نقاط داخل و اطراف شهر زیبا و دیدنی هستند

1 دیدگاه

  1. مونا گفت:

    زیبا بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی