معرفی معبد بهشت پکن یا نیایشگاه پسران آسمان

معرفی معبد بهشت پکن یا نیایشگاه پسران آسمان

تور ارزان و بازدید معبد بهشت پکن

معرفی معبد بهشت پکن یا نیایشگاه پسران آسمان

معرفی معبد بهشت پکن یا نیایشگاه پسران آسمان

نیایشگاه بهشت که به اسم معبد تائویسم هم شهرت دارد، در جنوب شرقی شهر پکن، پایتخت کشور چین واقع شده است. معبد باستانی بهشت در حدود 267 هکتار وسعت دارد، این مکان در سالیان بسیار دور امپراتوران چینی زیادی را به خود دیده بود که هرسال برای به جا آوردن اعمال دینی و مذهبی، از جمله در خواست محصول زیاد و باکیفیت و قربانی دادن به معبد در این مکان حاضر می شدند. این نیایشگاه دربرگیرنده چندین بنای تاریخی و فرهنگی است که توسط یک جنگل انبوه از کاج های بسیار کهنسال محافظت می شوند. ظاهر این معبد و قرار گرفتن آن در جنگل بیانگر رابطه ی میان پروردگار و بندگان است، در سالیان بسیار دور خیلی از امپراتوران برای داشتن رزق و روزی و محصول بیشتر در این بنا حیوانی را قربانی می کردند. قربانی های امپراتوران به آسمان ها و اجرام آن هدیه می شد.

جانمایی و نحوه مهندسی این پرستشگاه و به علاوه آیین قربانی کردن و تقدیم هدایا و موسیقی که در کنار اجرای مراسم برگزار می شود، طبق رسوم بسیار قدیمی کشور چین انجام می گیرد. اصلی ترین هدفی که سبب ساختن این معبد شد، این بود که بتوانند به نحو مطلوب رابطه میان آسمان و زمین را نشان دهند. از علل اصلی که سبب می شد مردم احترام ویژه ای برای امپراتور خود قائل باشند این بود که آن ها تصور می کردند امپراتور فرزند آسمان است. اغلب مردم چین هیچ اعتقادی به رستاخیز، جهنم و بهشت ندارند. به نظر می رسد ترجمه معبد بهشت فقط به علت معنایی است که از لغت  Heaven در نام انگلیسی این معبد بر می آید و اسم  معبد آسمان، ترجمه درست تری است که معبد را با آن معرفی کنند.

اکنون این معبد بزرگ از بخش های گوناگونی تشکیل شده که دربرگیرنده طاق امپراتوری، سالنِ دعا برای محصول و رزق و روزی خوب، آشپزخانه الهی، اداره موسیقی الهی، انبار الهی، قربانگاه مدور، قصر روزه، سالن های پیوست شرقی و غربی، طویله و کشتارگاه، راهروی طولانی و پارک جنگلی که در دور معبد وجود دارد، می باشد. از همه این بخش ها به خوبی محافظت می شود. در کشور چین پرستشگاه ها و قربانگاه های دیگری هم هستند که در آن ها آیین قربانی و هدیه دادن به خداوند صورت می گرفته ولی معبد آسمان پکن، جامع ترین و وسیع ترین مجموعه ای است که در چین وجود دارد و توانسته تمدن و فرهنگ  شرقی را به خوبی نشان دهد. معروف ترین جای دیگری که در چین به عنوان قربانگاه شهرت دارد شهر ممنوعه است؛ ولی این پرستشگاه حدودا 4 برابر شهر ممنوعه است.

این نیایشگاه در سال 1988 تحت عنوان ابنیه ای کهن و فرهنگی در فهرست آثار جهانی یونسکو جای گرفت؛ پرستشگاهی که دقیقا در بین پارکی بسیار وسیع به اسم تیان تان جای دارد و از 92 سازه و 600 اتاق مجزا تشکیل شده. معبد بهشت کامل ترین مجموعه بنای امپراتوری برای تقدیم کردن قربانی در تمام کشور چین می باشد و وسیع ترین بنای موجود در دنیل برای تقدیم هدایا و قربانی به آسمان محسوب می شود. 

 در ادامه این بخش وارد معبد می شویم و با قسمت های مهم آن آشنا خواهیم شد. به دلیل تعدد زیاد اتاق های این معبد تنها می توان به تعدادی از آن ها پرداخت.

معرفی معبد بهشت پکن یا نیایشگاه پسران آسمانReviewed by مهدی on Jul 5Rating: 3.5معرفی معبد بهشت پکن یا نیایشگاه پسران آسماندر یک تور ارزان پکن ، میتوانید از معبد بهشت دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی پکن است .

در یک تور ارزان پکن ، میتوانید از معبد بهشت دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی پکن است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی