پراگ جمهوری چک

پراگ جمهوری چک

تور جمهوری چک پراگ

پراگ جمهوری چک

پراگ جمهوری چک

          شاید همه شما مناظر دلربای این شهر اروپایی زیبا را در جاهای مختلف دیده باشید، شهری اروپایی با قدمت چندین ساله و یکی از محبوب‌ترین شهر‌های اروپایی که هر مسافری را عاشق خود می‌کند، بافت معماری این شهر زیبا نسبت به شهرهای دیگر اروپا کمترین آسیب را در طول جنگها دیده است و به همین دلیل هنوز قدمت و اصالت خالص خود را حفظ کرده است، پایتخت جمهوری چک، شهر پراگ قلب اروپا محسوب می‌شود و نه تنها خود اروپاییان علاقه زیادی به سفر به پراگ را دارند، بلکه زیبایی و مقرون به صرفه بودن سفر به پراگ در کنار جاذبه های بسیار این شهر از تمام دنیا مسافران بسیاری را همه ساله به این شهر رمانتیک می‌کشاند.
در ادامه با اول تور  همراه باشید تا شهر دوست داشتنی پراگ را بیشتر بشناسید و از جذابیت‌هایش بیشتر بدانید.

درباره پراگ بیشتر بدانیم

پراگ پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور جمهوری چک است، همچنین 14امین شهر بزرگ اتحادیه اروپا نیز به شمار می‌آید. این شهر در شمال غربی کشور چک بر روی رودخانه ولتاوا بنا شده است و جمعیتی نزدیک به 1/3 میلیون نفر دارد که منطقه بزرگ شهری آن جمعیتی نزدیک به 2 میلیون نفر را شامل می‌شود. پراگ دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی بوده و از این رو دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است. متروی پراگ از اواسط قرن بیستم فعال شده اما بیشتر حمل و نقل عمومی مردم با استفاه از خطوط تراموا است. این شهر زمانی پایتخت بوهم بوده، به‌خاطر موقعیت راهبردی‌اش، بسیار مهم تلقی می‌شده و در جریان جنگ جهانی هم بسیار نقش‌آفرین بوده است. خصوصیت‌های جغرافیایی و ویژگی‌های تاریخی منطقهٔ پراگ قدیم موجب شده که همواره جزو ده شهر گردشگرپذیر اتحادیهٔ اروپا محسوب شده، سالیانه حدود 6 میلیون نفر گردشگر را از سراسر دنیا پذیرا باشد.

          قلعهٔ پراگ، پل تاریخی چارلز، ساعت نجومی و موزهٔ ملی چک، از دیدنی‌های پراگ به‌شمار می‌روند. تالار شهرداری، گالری پراگ، موزهٔ کافکا، موزهٔ کمونیسم، موزهٔ هنرهای تزئینی، باغ وحش پراگ، گورستان اولشانی و تپه و پارک پترین، از دیگر جاذبه‌های گردشگری پراگ هستند. مرکز این شهر ساختمان‌هایی با نماهایی هنری با شیروانی‌های آجری‌رنگ و کوچه پسکوچه‌های سنگفرش با تعداد کثیری مغازهٔ سوغاتی‌فروشی و کافه دارد.

          پراگ قلب اروپا است و در مقایسه با آن همه زیبایی و قدمت، سفر به آن بسیار راحت و بی دردسر است. فروش بلیط هواپیما با قیمت کم و متوسط به این شهر هر روز انجام می‌شود. پراگ هتل‌های زیادی دارد که قیمتشان متوسط و حتی کم است. غذا در پراگ خوش‌مزه و ارزان است. اگر بلد باشید از مترو استفاده کنید، رفت و آمد ارزان و راحت است و خرج سفرتان بیشتر از پیش کم خواهد شد.


آب و هوای پراگ

        پراگ آب و هوایی اقیانوسی دارد و زمستان‌های سرد و خشک. نوامبر که به نیمه می‌رسد، بارش سبک برف درپراگ شروع می‌شود و تا اواخر مارس ادامه دارد. به علت آلودگی هوا از اواسط اکتبر تا اواسط مارس در این شهر وارونگی هوا هم پیش می‌آید و به همین دلیل در مقایسه با زمین‌های مرتفع‌تر، زمستان‌های پراگ سردترند. تابستان‌ها روزهایی آفتابی دارد و دما در طول روز حدود 25 درجه است، اما شب‌ها هوا خنک‌تر می‌شود. رگبارهای شدید و وزش باد هم گاهی در فصل تابستان پیش می‌آید.

گشت و گذار در پراگ

          کمتر شهری در جهان به لحاظ رمانتیک بودن، دلربایی و تعداد بازدید‌کننده یارای رقابت با پراگ را دارد. جاذبه‌های تاریخی و تفریحی در تنها پایتخت اروپایی مصون مانده از بمباران‌های جنگ‌های جهانی به یک اندازه و به وفور یافت می‌شوند. در پراگ تاریخ و تفریح سهمی برابر دارند. هیچ جای دیگری از اروپا به این سرعت محبوب نشده و دلیل آن این است که پراگ تنها پایتخت اروپای مرکزی است که از انبوه بمب های جنگ‌های قرن گذشته در امان بوده و یکی از بهترین شهرهای محافظت شده اروپا محسوب می شود. این شهر، شهری سرزنده و مملو از سمبل‌های مجلل هنر نو است. هزاران کنسرت "موتزارت" و "ویوالدی" در اینجا برگزار می شود و برخی از بهترین نوشیدنی‌های اروپا را می توان در پراگ نوشید.

       یکی از محبوب ترین و زیبا ترین مکانها برای گردشگران پل زیبای چارلز است، بسیاری از توریستها در ساعات نزدیک به غروب برای گرفتن عکسهای یادگاری که در هیچ‌جای دیگری در دنیا نظیرش را نخواهند داشت، به پل چارلز می‌‌آیند، اما اگر در ساعات اولیه روز بتوانید از خواب خوش بگذرید و به این پل بروید هم تعداد افراد کمتری در این محل حضور دارند، و هم میتوانید با آسودگی بیشتری به عکاسی و قدم زدن بر روی پل چارلز بپردازید.

        از زیبا‌ترین مناطق پراگ که توریستها عاشق این محله هستند، منطقه شهر قدیمی یا old town در پراگ است، زیبایی ساختمان‌های این محله به قدری چشمگیر است که ممکن است فراموش کنید جلوی پایتان را نگاه کنید، پس مراقب باشید زمین نخورید !
با خیال آسوده در کوچه پس کوچه‌های محسور کننده شهر قدیمی قدم بزنید و لذت ببرید، و یادتان باشد که حافظه دوربین عکاسی‌تان برای گرفتن عکس‌های بی شماری که میخواهید از این منطقه بگیرید کافی باشد، زیرا نخواهید توانست در برابر گرفتن عکس از تک تک زیبایی‌های این محله مقاومت کنید.

        از دیگر دیدنی های پراگ که بسیار معروف هم هست، قلعه پراگ می‌باشد، این قلعه با معماری زیبا و سبک خاصی که دارد و مجسمه‌ها و دروازه‌های منحصر به فردش یکی از جاذبه های گردشگری جالب در پراگ به حساب می‌آید، در مطلب بعدی که جاهای دیدنی پراگ را مفصل تر به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد بیشتر در مورد جزئیات این قلعه توضیح خواهیم‌داد.

چگونه به پراگ برویم

جمهوری چک یکی از کشورهای عضو پیمان شنگن است و از این‌رو برای رفتن به این کشور باید ویزای شنگن داشته باشید. نرخ یورو را حساب کنید و برای 3 روز اقامت در این شهر، حداقل 4 تا 5 میلیون تومان پول کنار بگذارید.

پرواز‌های بین‌المللی به پراگ از طریق فرودگاه Vaclav Havel انجام می‌شود، و اگر از سایر شهر‌های اروپا قصد سفر به پراگ را داشته باشید، بهترین راه خطوط ریلی هستند.

پراگ جمهوری چکReviewed by اول تور on Sep 3Rating: 4.5پراگ جمهوری چکآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی پراگ جمهوری چک - راهنمای سفر به پراگ - سفر به اروپا

3 دیدگاه ها

  1. کاکاوند گفت:

    همه جای اروپا واقعا دیدنیه. با تور ارزان اروپا میشه یک تور پراگ هم رفت. کسی قیمت تور ارزان پراگ رو میدونه؟

  2. حنانه خ گفت:

    خیلی دوست دارم با یک تور ارزان پراگ به این کشور سفر کنم/

  3. تیلدا گفت:

    این پل پراک خیلی مشهوره و خیلی زیباس حتما سر بزنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی