پاریس

پاریس

تور پاریس فرانسه

تور ارزان پاریس

آشنایی با پاریس

از زیبا ترین شهر های دنیا و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری بخصوص برای ماه عسل زوج های جوان ، شهر زیبا و همیشه نورانی پاریس فرانسه در لیست جذاب ترین شهر ها در بین توریستها قرار دارد و در هر موقع از سال که به این شهر سفر کنید خیابانها ، مراکز خرید ، موزه ها ، و کافه ها را مملو از گردشگران خواهید دید ، شاید تعجب کنید که میتوان به اروپا نیز سفری ارزان داشت ، اما اگر بتوانید در مواقع خلوت تر سال که پروازها و هتل ها ارزانتر هستند ، با خرید تور ارزان پاریس به این شهر رویایی و دیدنی سفر کنید.

پاریس را بی آنکه دیده باشیم می شناسیم، پاریس را در فیلم ها زیاد دیده ایم، در کتاب ها تصور کرده ایم, نام خیابان های پاریس را بلدیم تلفظ کنیم،  به پاریس رفته باشیم یا نرفته باشیم بارها لمس اش کرده ایم... دیدن پاریس برای خیلی از ما مثل به تحقق پیوستن یک رویاست ، مثل دیدار از یک دوست ندیده ی خوب ، پاریس دیدنی و دوست داشتنی است .

شهر ادبیات، شهر سینما، فلسفه، تئاتر، مد، شهر خوردنی های زیبای رنگارنگ ، پاریس شهر جشن بی پایان است .

پاریس شهر بزرگیست. متروهای قدیمی دارد با دالان های تودرتو و طولانی، پله های بلند و عمیق که همه ی شهر را به هم وصل می کند. ولی پاریس از زیر زمین، آن هم با مترویی قدیمی لطف زیادی ندارد . پاریس را باید از روی زمین دید، با اتوبوس و یا حتی پیاده .

شانزه لیزه، از آشناترین مکان های پاریس برای همه، خیابانی است بلند و پهن با مغازه های رویایی، گران و پر زرق و برق ، در شانزه لیزه می توانید علاوه بر نمایندگی معروف ترین مارک های دنیا ، تعداد زیادی نمایشگاه ماشین دیدنی، رستوران، مغازه و سینما هم ببینید. شانزه لیزه از یک طرف به میدان شارل دوگل با آن بنای معروف دروازه ی پیروزی (آرک دو تریومف) منتهی می شود . و انتهای دیگر خیابان میدان کنکورد است با ستون بلند اهدایی از مصر و باغ توئیلری که از کاخ های سلطنتی فرانسه بوده و اکنون به باغی تبدیل شده که به موزه ی لوور منتهی می شود. شانزه لیزه روزهای آخر سال میلادی بسیار دیدنی است ، چراغانی خیابان هم آدم را عاشق این خیابان میکند .

اما پاریس ایفل است و ایفل نماد پاریس ، ایفل نماد بلندی و استقامت و نماد شهر است. برای بالا رفتن از برج و دیدن کل شهر و پیچ و تاب رود سن از بالای آن، باید در صف های طولانی ایستاد، ولی در نهایت تحمل این صف های چند ساعته به قدم زدن در بالای آشناترین برج دنیا، گرفتن عکس های رنگارنگ از برج و منظره شهر می ارزد .

بازدید از موزه ی لوور نام آشنا با آن زیبایی و شکوه خاصش با هرم شیشه ای معروف اش بی شک به یادماندنی است، اما وقت زیادی هم می خواهد ، بــه همین خاطر مهم های موزه روی نقشه ای مشخص شده تا راحت تر بتوانید مونالیزا، مجسمه ی ونوس میلو، نقاشی تاج گذاری ناپلئون، بانوی صخره ها، لوح حمورابی و تکه هایی از تخت جمشید را درگالری های مختلف آن پیدا کرد و لذت برد .

کلیسای نوتردام پاریس ، که ما را به یاد گوژپشتی می اندازد که از ناقوس های سنگین و بزرگش آویزان می شد، کلیسایی عظیم است و دیدنی و شلوغ ، در کنار رود سن واقع شده و دسترسی به آن آسان است ، پیشنهاد می کنیم به عنوان یادگاری یکی از مدال های طلایی کلیسا را با خود ببرید ، یا شمعی در کلیسا روشن کنید ، نوتردام حال و هوای عجیبی دارد که در کمتر کلیسایی دیده می شود .

در کافه های پاریس می توانید بهترین کیک ها و قهوه ها را میل نمایید ، کافه های پاریسی به فضای کوچک داخلشان و صندلی های چیده شده در کنار خیابان معروف اند ، خیلی اوقات داخل این کافه ها موسیقی زنده و اطراف آن ها نقاشان و نوازندگان دوره گرد همراه طعم قهوه ی بی نظیر، عصری دلپذیر برای شما می سازند ، رستوران هایش عجیب ترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا را با آداب مخصــوص فرانســوی  سرو می کنند. غیر از این ها کرپ های فرانسوی که در همه ی دکه های شهر یافت می شود یکی از خوشمزه ترین چیزهایی است که فقط در پاریس می توان پیدا کرد. کرپ ها به انتخاب شما با شکلات یا کالباس و پنیر یا مخلفات دیگری پر می شوند و بی نظیرند .

اگر با کودک تان به پاریس سفر میکنید ، به بهانه ی او هم که شده روزی را برای دیدار از دیزنی لند درنظر بگیرید. شهر دیزنی، شهربازی بزرگی است با شخصیت های معروف کارتون های والت دیزنی. برای کودکان بهشت است و برای بزرگتر ها بسیار سرگرم کننده ، دیزنی لند در 30 کیلومتــری پاریــس واقــع شــده و بــا قطــار بــه راحتــی قابــل دسترســی اســت .

در پاریس اگر زبان فرانسوی بلد نباشید، ممکن است به مشکلاتی بر بخورید. از یک سو مهاجرین با قومیت های مختلف در شهر بسیار زیادند و از سوی دیگر خیلی انگلیسی بلد نیستند. در نظم و ترتیب و گذاشتن تابلو و یادداشت راهنما بخصوص با توجه به شلوغی جاهای دیدنی هم به پای آلمانی ها نمی رسند ،بنابراین بهتر است از قبل برنامه ی گردش خود را مشخص کنید تا مجبور نباشــید پرســان پرســان خــود را بــه مقصدتــان برســانید .

آب و هوا

پاریــس آب و هــوای اقیانوســی دارد کــه تاثیــرش را از آتلانتیــک شــمالی می گیــرد. هــوای پاریــس را در طــول ســال می تــوان معمولــی و مرطــوب توصیــف کــرد ،تابستان پاریس با دمان میانگین 15 تا 25 درجه ،گرم و دلپذیر و ،آفتابی است ، اما ایناحتمال وحود دارد که چند روز در تابستان هوا به بالای 30 درجه هم برسد .

روزهای بهار و پاییز پاریس هوای ملایمی دارد اما ممکن است تغییرات ناگهانی هوا هم اتفاق بیافتد ، در زمستان هم نور خورشید را خیلی نمیبینید و معمولا میانگین دمای هوا نزدیک به 7 درجه است ، و معمولا برف زیادی نمی بارد ، مگر در بعضی سالها .

پاریسReviewed by اول تور on Jul 14Rating: 4.5تور ارزان پاریستور ارزان اروپا دیدنی ترین شهر فرانسه جاذبه های گردشگری پاریس -بهترین شهر توریستی دنیا - عروس شهر های فرانسه

3 دیدگاه ها

  1. مهشید گفت:

    پاریس بی نظیره ، فقط حیف که من زمستون رفتم و یکم سرما اذیتم کرد ، اما هزار بار دیگه هم دوست دارم برم

  2. هانا گفت:

    پاریس واقعا دیدنیه ، فقط همونطور که اشاره کردید بهتره که زبان فرانسه هم کمی بلد باشیم تا سردرگم نشیم

  3. Haniyeh گفت:

    واقعا راسته که میگن پاریس شهر عاشقاس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی