راهنمای سفر فصلی به پاتایا تایلند

راهنمای سفر فصلی به پاتایا تایلند

بهترین راهنمای سفر فصلی به پاتایا تایلند

راهنمای سفر فصلی به پاتایا تایلند

راهنمای سفر فصلی به پاتایا:

   اگر به تایلند سفر کرده باشید می دانید که به لحاظ جغرافیایی جزو سرزمین های گرمسیری است، پس آب و هوای تایلند بین گرم، خنک و بارانی در حال دگرگونی است. از امتیازات این کشور این است که هیچوقت در آن زمستان بسیار سرد یا تابستان بسیار گرم را نخواهید دید و فقط سه گونه وضعیت آب و هوایی گرم،خنک و بارانی را تجربه می کنید.

نوامبر تا فوریه (آبان تا بهمن): اگر به هوای خنک علاقه دارید بهترین زمان نوامبر تا فوریه است و البته به لحاظ شلوغی و ورود گردشگران شهر پاتایا بسیار پر هیاهو می شود در این ماه ها. دمای هوا در این بازه بین ۲۳ تا ۳۰ درجه سانتیگراد در حال تغییر است و می شود آن را خنک ترین و خشک ترین دوره های فصلی پاتایا معرفی کرد. پس در بین ماه های سال آبان تا بهمن مناسب ترین و عالی ترین زمان برای گردش در سواحل بهشتی پاتایا و تفریح های آبی این شهر خواهد بود.

مارس تا می (اسفند تا آخر اردیبهشت): گرم ترین روزهای این شهر را در این بازه زمانی خواهد بود. دمای هوا معمولا در این روزها ۳۲ درجه سانتیگراد به بالا بوده و رطوبت هوا هم بسیار زیاد است و هوایی شرجی را تجربه خواهید کرد. البته فروردین و یا ماه آوریل هم می تواند فرصت بسیار خوبی برای رفتن به تایلند و بخصوص پاتایا باشد، چون زمان برگزاری فستیوال سونکران، جشن سال نوی تایلندی ها خواهید بود. با اینکه در این بازه زمانی هوا رطوبت و گرمای بالایی دارد ولی همچنان گردشگران بسیاری را به خود جدب می کند.

ژوئن تا اکتبر (خرداد تا مهر): اگر در این فصل به تایلند و مخصوصا پاتایا سفر کنید با بارش های موسمی و تند روبه رو خواهید شد. دمای هوا در این روزها خیلی زیاد نیست و معمولا در حدود ۲۸-۳۰ درجه سانتیگراد می باشد، ولی همچنان بارش های سیل آسا را در پیش رو دارید که همین دلیل نامناسب بودن این فصل برای سفر به پاتایا است؛ ولی اگر به باران علاقه دارید مشکلی نیست و در ضمن امتیاز این فصل نسبت به بقیه فصول این است اجناس بسیار ارزان هستند.

شهر در این فصل بسیار ساکت و آرام است که اگر دوستدار سکوت هستید بهترین وقت برای سفر به پاتایا است. در ماه های جولای و آگوست (مرداد و شهریور) تعداد بارش باران کمتر می شود و خیلی از مردم این زمان را برای سفر به پاتایا انتخاب می کنند تا هم از سکوت شهر لذت ببرند و هم از فرصت ارزانی اجناس استفاده کنند. برای سفر در این فصل بارانی یادتان باشد که حتما لباس مناسب و چکمه به همراه داشته باشید.

پس همانطور که گفته شد مناسب ترین برهه زمانی برای سفر به پاتایا ماه های آذر تا اوایل فروردین است. در این هنگام رطوبت هوا خیلی بالا نیست و نسیم خنک بسیار لذتبخش و روح نواز است. دمای هوا در حدود ۲۴ تا ۳۲ درجه سانتیگراد خواهد بود و از باران های زیاد و سیل آسا هم در امان خواهید بود.

نکته:

چنانچه قصد دارید در بهار یا تابستان از شیپ فارم دیدن کنید حتما عینک آفتابی، کلاه و کرم ضد آفتاب را به همراه خود ببرید چون هنگام پیاده روی و خرید آفتاب پوستتان را آزار می دهد.

راهنمای سفر فصلی به پاتایا تایلندReviewed by اول تور on Jan 24Rating: 3.0راهنمای سفر فصلی به پاتایا تایلندبهترین راهنمای سفر فصلی به پاتایا تایلند به همراه یک تور ارزان تایلند در تمامی فصل های سال . 

بهترین راهنمای سفر فصلی به پاتایا تایلند به همراه یک تور ارزان تایلند در تمامی فصل های سال .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی