ویتنام

ویتنام

تور ارزن ویتنام

تور ویتنام

آشنایی با ویتنام

جمهوری سوسیالیستی ویتنام که با نام رایج ویتنام معروف است، کشوری است در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن هانوی است . واحد پول این کشور دونگ می باشد .

جغرافیا و آب و هوای ویتنام

بطور کلی ویتنام از سه منطقه شمالی، منطقه مرتفع مرکزی و دلتای رودمکونگ تشکیل شده‌است. از نظر جغرافیای طبیعی این کشور باریکه طویلی بطول یک هزار مایل از دلتای رود مکونگ در جنوب تا دلتای رود سرخ در شمال امتداد دارد. دو رودخانه اصلی کشور، رود مکونگ و رود سرخ می‌باشد. رود مکونگ بطول ۴ هزار کیلومتر و دلتای آن در جنوب بعنوان بزرگترین رود جنوب شرق آسیا و هفتمین رود قاره آسیا می‌باشد که از کشورهای چین، تایلند و لائوس و کامبوج گذشته و به ویتنام وارد می‌شود. رود سرخ و دلتای آن در شمال محل اصلی تشکیل مدنیت در این کشور بوده‌است.

ویتنام دارای آب و هوای موسمی استوایی می باشد. منطقه شمالی به واسطه مجاورت با چین از هوایی کاملا استوایی برخوردار نمی‌باشد ولیکن قسمت جنوبی این کشور کاملا دارای آب و هوایی استوایی و برخوردار از ویژگیهای آن میباشد.

قومیت ها ومذهب در ویتنام

بیشتر ساکنین این کشور که جمعیتی حدود ۹۰ ملیون نفر را در خود جای داده است، اقوام ویتنامی هستند، اگرچه گروه قابل توجهی از اقوام چینی نیز در این کشور دیده می‌شود. بیشتر مردم این کشور بودایی‌اند اما دیگر ادیان همچون مسیحیت و اسلام و برخی مذاهب دیگر نیز به چشم می‌خورد. به واسطه اکثریت بودایی، معابد بودا به یکی از جاذبه‌های گردشگری در این کشور تبدیل شده‌اند.
فستیوال‌های بیشماری هر ساله در ویتنام برگزار می‌شود که معروف ترین آنها که بیشتر هم مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد، جشن سال نو یا تت است. علاوه بر این فستیوال‌ها، جشن‌های عروسی نیز مراسمی خاص و سنتی داشته و مورد توجه بسیاری قرار می‌گیرد.

زبان مردم این کشور ویتنامی است که توسط اغلب ساکنین صحبت می‌شود و به دیگر زبان‌های آسیای شرقی بی شباهت نیست. البته زبان فرانسه هم توسط برخی بخصوص مسن‌ترها به عنوان زبان دوم استفاده می‌شود. زبان‌های چم، خمر و چینی نیز در برخی مناطق این کشور صحبت می‌شود. در گذشته زبان انگلیسی رواج چندانی در این کشور نداشته ولی امروزه به واسطه ارتباط بیشتر با کشورهای غربی و آموزش زبان انگلیسی در مدارس به عنوان زبان دوم، انگلیسی رواج بیشتری یافته است. در هتل‌ها و فرودگاه‌ها کارکنان به زبان انگلیسی در حد برقراری ارتباط با مسافران آشنایی دارند ولی افراد کمی در این کشور انگلیسی را روان صحبت می‌کنند و مردم عادی آشنایی چندانی با این زبان ندارند.

گردشگری ویتنام

با توجه به آب و هوای نسبتا گرم و مرطوب ویتنام در بیشتر بخش‌های مرکزی و جنوبی بهترین زمان برای سفر از نوامبر تا مارچ خواهد بود. در این ماه‌ها بخش‌های جنوبی و مرکزی هوای خشک‌تر و خنک‌تری دارد و رطوبت نیز نسبت به ماه‌های دیگر کمتر است. برای سفر به بخش‌های شمالی فقط کافی است توجه داشته باشید که ماه‌های بسیار سرد سال مناسب نیستند.

بسیاری از بخش‌های کشور ویتنام با داشتن بناهایی تاریخی از امپراتوری‌های پیشین و یا قرار گرفتن در نواحی ساحلی توجه گردشگران را به خود جذب می‌کند. شهرهای هانوی، هوشی مین، هایفونگ، هوآ از شهرهای مهم ویتنام هستند که پارک‌ها و میراث فرهنگی و همچنین میراث به جای مانده از جنگ در آنها جاذبه‌های گردشگری بسیاری را فراهم کرده است. بسیاری از ابزار و وسایل جنگی باقیمانده از جنگ ویتنام با آمریکا اکنون برای بازدید گردشگران به نمایش گذاشته شده و پناهگاه‌ها و تونل‌های زیرزمینی زمان جنگ اکنون به موزه تبدیل شده‌اند.

ویتنامReviewed by اول تور on Jul 28Rating: 4.5تور ارزان ویتنامتور ارزان - مناطق دیدنی ویتنام - آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی ویتنام

1 دیدگاه

  1. دارا گفت:

    چقدر زیبااااااا .خیلی عالیه کیف کردم ممنون اول تور

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی