پارک ملی پریار هند

پارک ملی پریار هند

تور هند - پارک ملی پریار

پارک ملی پریار هند

پارک ملی پریار در کرالا هند

پارک ملی«پریار» ( Periyarr) و منطقه محافظت شده حیات وحش آن که در اطراف دریاچه‌ای که بریتانیایی‌ها در سال 1895 برای آبیاری و تامین آب مورد احتیاج شهر مادورای در کرالا هند ساخته اند قرار دارد. با اول تور همراه باشید تا با این پارک بسیار دیدنی بیشتر آشنا شویم.

این پارک زیبا در سال 1934 ساخته شده و گونه‌های بسیاری از پستانداران شامل تعداد زیادی فیل هندی که به شکل آزاد رها شده اند، گراز وحشی، سمور آبی، پشه دم شیری و بیش از 20 گونه ببر بنگال است. دیدن پرندگان و روئیت پیاپی گونه‌هایی مثل جهندگان، لک لک‌ها، مرغ ماهی خوار، مرغ شاخنوک، نوعی پرنده دم پهن و همینطور گونه‌های زیبا و کمیابی از پروانه‌ها، از دلایل محبوبیت این پارک طبیعی در میان بازدیدکنندگان است. بهترین روش برای لذت بردن از چشم اندازهای کوهستانی زیبای پارک، سوار شدن بر روی قایقهای تفریحی و یا قدم زدن در جنگل به همراه راهنمایان پارک است، که راه دوم به بازدیدکنندگان فرصت مواجه با گله فیلها و دیدن حیات وحش از برجهای نگهبانی و جایگاه‌های مخصوص را به وجود می‌آورد.

پارک پریار یکی از مهمترین پارک‌های ملی هند است و مساحتی حدود 925 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. این منطقه عظیم، زیستگاه بسیاری از گونه‌های در معرض خطر و بومی گیاهان، پستانداران، خزندگان، ماهی‌ها، دوزیستان و پرندگان است. این پارک در رشته کوه کارداموم قرار دارد و اطراف آن را رودخانه‌ها و مناطق مختلفی احاطه کرده است. گیاهانی که در این پارک می‌توان مشاهده کرد عبارتند از:  درخت آلوچه، درخت بلسان بنفش، درخت صندل و دیگر گونه‌های گیاهی کمیاب. به غیر از این، در آن مزارع قهوه، چای و هل هم وجود دارد.

در پارک پریار هند می توانید تفریحات زیادی را انجام دهید که یکی از آنها تور سافاری در جنگل است که از بهترین تفریحات کرالا نیز به حساب می‌آید. در این تور مهیج مسیری را در جنگل طی می‌کنید و در هنگام استراحت در چادرهایی در کنار رودخانه پریار کمپ می زنید.  این تور به شما فرصت این را می دهد تا با قبایل محلی اطراف هند نیز بیشتر آشنا شوید و طعم غذاهای محلی آنها را بچشید.
دریاچه پارک پریار جاذبه معروف این پارک ملی است و 26 کیلومتر مربع مساحت دارد و در بین جذاب ترین دریاچه‌های کرالا قرار دارد. در کنار این دریاچه می توانید گونه‌های مختلفی از حیات وحش را ببینید که بری نوشیدن آب به این محل می‌آیند.
همچنین آن هایی که به چای خوش طعم علاقه دارند حتما از دیدن کارخانه چای کانمارا Connemara ذوق زده می شوندT این کارخانه در دهه 1940 ساخته شد و در بازید از آن، راهنمایان تور درباره تاریخ کشت چای و استفاده‌های دارویی از برگهای آن اطلاعاتی را به شما خواهند داد.
ماه‌های سپتامبر تا جون (شهریور تا خرداد) بهترین زمان بازید از پارک پریار هند هستند. فصل بارندگی‌های موسمی از سپتامبر تا اوایل اکتبر است که باعث سرسبزی بیشتر گونه‌های گیاهی این پارک می شود. فصل تابستان از مارس تا جون (اسفند تا خرداد )  بهترین زمان برای دیدن فیل‌های هندی، ببر بنگال و دیگر حیوانات است چون حیوانات در فصل تابستان برای پیدا کردن آب از پناهگاه‌های خود بیرون می آیند.

پارک ملی پریار هندReviewed by نویسنده تور on Dec 6Rating: 3.0پارک ملی پریار هندبهترین جاهای دیدنی هند - پارک ملی پریار هند - تور ارزان هند - جاهای دیدنی کرالا هند - جاذبه های گردشگری هند - تور هند

بهترین جاهای دیدنی هند – پارک ملی پریار هند – تور ارزان هند – جاهای دیدنی کرالا هند – جاذبه های گردشگری هند – تور هند

3 دیدگاه ها

  1. شهرزاد گفت:

    پارک ملی پریار هند یکی از بهترین جاهای هند است که تا به حال رفتم .

  2. پوشاک زنانه هندی - تور ارزان - اول تور گفت:

    تور هند دیدن جاذبه های هند و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و لباس های هندی یکی از …

  3. ک گفت:

    پارک ملی پریار هند – تور ارزان – اول تور

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی