معروف ترین غذاهای هندی-قسمت اول

معروف ترین غذاهای هندی-قسمت اول

تور ارزان هند غذاهای محبوب

معروف ترین غذاهای هندی قسمت اول

معروف ترین غذاهای هندی

در سفر به هندوستان علاوه بر دیدنی های شگفت انگیزش تجربه ی متفاوت خوردن غذاهایی با یک دنیا طعم و مزه هایی که از ترکیب چندین نوع ادویه درست شده اند نیز از خاطرات پر رنگ سفر به کشور شگفتی ها خواهد بود.

هندی ها به قدری در ادویه های مورد استفاده در غذاهایشان تنوع وجود دارد که شاید ما ایرانی ها هیچوقت نتوانیم تمام ادویه های هندی را بشناسیم و بدانیم در چه غذایی ذقیقا از کدام ادویه ها استفاده کنیم .

درست است که در ذهن بیشتر افراد غذاهای هندی به تند بودن شهرت دارند ، و تند ترین فلفل های دنیا نیز در هند یافت میشوند ، اما به طور کلی استفاده از ادویه ها و طعم دهنده های بسیار در هرکدام از غذاهای هندی امری مرسوم در این کشور است.

در اینجا به برخی غذاهای معروف تر هندی اشاره میکنیم تا در سفر خود به هند برای سفارش غذا ایده هایی داشته باشید و راحت تر سفارش غذا بدهید.

  • گوشت بنجاری

این غذای هندی و تند مزه از گوشت قرمز درست میشود ، و پیاز و زنجفیل و سیر و پودر گشنیز ، نمک ، زردچوبه وفلفل را هم استفاده میکنند ، گوشت این غذا در ماست خوابانده میشود و سپس در داخل مواد و ادویه ها سرخ میشود ، در نهایت طعم بسیار لذیذ و تند گوشتی آبدار را به شما عرضه خواهد کرد.

  • مرغ تنوری یا تندوری

تکه های مرغ طعم دار شده را به سیخ میکشند و در داخل تنور قرار میدهند تا خوب بپزد ، اما چون این مرغ ها از قبل در ماست و ادویه جات و طعم دهنده های دیگر خوابانده شده ، هم بسیار مزه خاصی دارد و هم اینکه نرم و آبدار است ، و بدون شک از غذاهایی خواهد بود که تا بحال نچشیده اید و طعم آن را فراموش نخواهید کرد.

  •  باپا اولو

این خوراکی یکی از غذاهای اصیل هندی است که ماده اصلی تشکیل دهنده آن سیب زمینی است ، اما تصوری که از طعم سیب زمینی تا بحال داشته اید را فراموش کنید زیرا هندی ها در این غذا سیب زمینی های محلی را در موادی مثل رب نارگیل ، سس خردل ، سرکه ، آب آهک دارو نمک و کشک مزه دار میکنند و معمولا آن را با ماهی نیز همراه میکنند ، اما نه در همه رستورانها.

  •  کاکوری کباب

برای تهیه این غذا گوشت بره را در پیاز و رب و تخم مرغ و ادویه مزه دار میکنند ، و سپس آن را بر روی اجاقی که از قبل گرم شده است قرار میدهند ، اما میتوان این غذا را درداخل تابه نیز با روغن درست کرد که کمی چرب تر میشود ، اما در کل غذای بسیار لذیذ و خوشمزه ایست.

  • ماهی امیریتساری

در کشور هند استفاده از آبزیان و ماهی بسیار رایج است و خوراکی های متنوع بسیاری از ماهی ها تهیه میشود ، این غذای خوشمزه نیز از ماهی مزه دار شده و قارچ درست شده است و سپس آنها را در روغن سرخ میکنند ، امیریتسای نام شهری است که در ایالت پنجاب هند قرار دارد و اولین بار در آن شهر ماهی را از آب گرفتند و از  ان غذا درست کردند. در زمان سرو به این غذا آبلیمو هم اضافه میکنند تا طعم بهتری بگیرد.

     مطالب مرتبط :

    هند سرزمین شگفتی ها

    آداب و رسوم مردم هند

    شهر های توریستی هند

    معروفترین غذاهای هندی قسمت دوم

معروف ترین غذاهای هندی-قسمت اولReviewed by اول تور on Jul 2Rating: 4.5معروف ترین غذاهای سنتی هندتور ارزان هند غذاهای محلی - بهترین جاذبه های گردشگری - در سفر به هند چه بخوریم

3 دیدگاه ها

  1. ali hadad گفت:

    من پارسال به هند رفتم با تور لحظه آخر خیلی کشور زیبایی بود لباساشونو خیلی دوست دارم

  2. آموزش آشپزی گفت:

    ممنون عالی بود

  3. رسپینا گفت:

    غذاهای هندی خیلی تنده اما واقعا خوشمزس و می ارزه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی