غذا در هلند

غذا در هلند

تور هلند غذاهای هلندی

غذا در هلند

غذا در هلند

کشور هلند بر خلاف کشورهایی همچون فرانسه ، ایتالیا و اسپانیا غذاهای معروف زیادی ندارد . اما این بدان معنی نیست که هلند ازهنر و سنت آشپزی و طبخ بی بهره است . هلندی ها علاقه عجیبی به خوردن سیب زمینی دارند . آن ها از بشقاب های گوشتی سنتی همراه با سیب زمینی، سبزیجات بخارپز شده و نوعی آبگوشت استفاده می کنند . از جمله معروف ترین غذاهای زمستانی هلند سوپ نخود فرنگی به همراه سس مخصوص و یا ژامبون است که با نان ترد خورده می شود .

در شب سال نو بوی خوش نوعی کیک که به نام کلوچه هلندی شناخته میشود از هر خانه ای به مشام می رسد ، در این کیک خوشمزه از سیب، کشمش، تخم مرغ ، آرد و شکر استفاده می شود . هلند به دو دلیل شراب های خوبی ندارد ، نخست این که مردم هلند با خوردن این نوشیدنی میانه ی خوبی ندارند و دوم این که شرایط آب و هوای هلند مناسب تولید آن نیست . در عوض مردم هلند به نوشیدن انواع آب میوه ها علاقه زیادی دارند . آن ها از جمله تولید کننده ها و مصرف کننده های معروف آبجوهای کم الکل هستند. 

در هلند قهوه به همراه شیر نیز طرفداران زیادی دارد ، همچنی پنیر های هلندی نیز ازشهرت جهانی برخوردار می باشند ، از جمله انواع معروف پنیر های هلندی میتوان به leyden , edam , guda ,leerdammer اشاره کرد .

صبحانه در هلند معمولا از مواردی همچون نان، پنیر، کره، مربا یا عسل، تخم مرغ و سوسیس تشکیل می شود . به عنوان نوشیدنی از آب میوه، قهوه، چای و شکلات داغ استفاده می شود . یکی از بشقاب های معروف صبحانه در هلند شامل ترکیبات تخم مرغ ، نان ، پنیر و ژامبون یا بیکن می شود .

ناهار به دلیل جامعه ی کاری هلند وعده ناهار بسیار سبک میل می شود . خوردن ساندویچ ، انواع کتلت به همراه انواع سویس و کالباس، ماکارونی، املت و سالاد مرسوم است . خوردن ماهی خام به همراه نمک از معرف ترین غذا های هلندی است .

شام ، در این وعده هلندی ها از انواع مختلفی از غذا ها استفاده می کنند . به دلیل اینکه هنگام ناهار اغلب به خانه نمی آیند به وعده شام نگاه ویژه ای دارند و چندین نوع غذای مخصوص برای این وعده دارند ، همچنین معمولا شام به همراه دسر بعد از غذا سرو می شود .

چند نمونه از معروف ترین غذاهای هلندی را به شما معرفی میکنیم تا در سفر خود به هلند راحت تر بتوانید انتخاب غذا را انجام بدهید .

کیبلینگ میان وعده هلندی است که در حقیقت تکه های سرخ شده ماهی به همراه سس مایونز پر از سیر یا سس تاتار سرو می شود.

اروتن سوپ سوپ سبزیجاتی است که در اغلب کشورها تهیه می شود و البته پرطرفدار است .

استامپ پات غذای سنتی هلندی هاست که ترکیبی از سیب زمینی پخته شده با انواع سبزیجات و یا میوه های مختلف است . این غذا اغلب به همراه سوسیس ،سرو می شود.

پنیر هلندی گوشه به گوشه شهرهای هلند پنیرفروشی است و هزاران اتاق تست پنیر به همراه موزه ای با این عنوان گردشگران زیادی را به سوی این سرزمین می کشاند.

شاه ماهی خام هلندی ها در ماههای می تا جولای ،شاه ماهی را به صورت خام و با پیاز خرد شده و خیارشور می خورند.

بیتربالن توپ های گوشتی هلندی هستند که همراه با سس خردل خورده می شوند و تقریبا در تمام منوهای آمستردام دیده می شوند.

غذا در هلندReviewed by نویسنده تور on Aug 1Rating: 4.5غذا در هلندآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری هلند _ غذا در کشور هلند - راهنمای سفر به هلند

2 دیدگاه ها

  1. آموزش آشپزی گفت:

    ممنون از وبلاگ خوبتون. به سایت ما هم حتما سر بزنید

  2. مهین.اعلایی گفت:

    من چندتا از این غذاهارو درست کردم. خیلی خوشمزه هستن و ما ایرانی ها خوشمون میاد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی