شهر لاهه هلند

شهر لاهه هلند

تور هلند شهر لاهه دیدنیها

شهر لاهه هلند

شهر لاهه هلند

شهر زیبای لاهه سومین شهر هلند از نظر مساحت و دومین شهر این کشور از  لحاظ جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود و نام انگلیسی این شهر به صورت The Hague نوشته میشود، شهری که نامش با خاندان سلطنتی، سیاست و دیوان بین المللی دادگستری عجین شده است. گرچه لاهه پایتخت هلند نیست، اما اهمیتی کمتر از آمستردام ندارد. به عبارت دیگر لاهه تمام امور جدی كشورداری را بر عهده دارد، اما آمستردام یک ویترین زیبا برای هلند به شمار می‌رود، با اول تور همراه باشید تا لاهه را بیشتر بشناسیم.

گردشگرانی که به لاهه سفر می‌کنند این شهر را یک کلان شهر پر جنب و جوش با زیبایی خیره کننده توصیف می‌کنند. بیشتر از 25 پارک عمومی بسیار زیبا در شهر وجود دارد و همچنین خیابان‌های پیچ در پیچ باریکی که ساختمانهای با معماری معاصر در آن‌ها به خوبی در کنار عمارت‌های قرن 17 به زیبایی هرچه تمام تر در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. اگر خواستید کمی استراحت کنید می‌توانید خود را به نوشیدن قهوه در کنار خیابانی مهمان کنید که از قرن 13 تاکنون محل عبور و مرور سیاستمداران و یا شوالیه‌های زمانه بوده است، و یا اگر به هنر علاقه مند هستید از تماشای گالری‌ها و موزه‌هایی که با شاهکارهای هنری نقاشان مشهوری چون رامبراند و یوهانس ورمیر پر شده سیر نخواهید شد.

ساختمان‌های دولتی این شهر هر کدام یک شاهکار هنر معماری محسوب می‌شوند و 131 سازمان بین المللی که در این شهر فعال هستند، به نوعی باعث شده‌اند تا  لاهه در تمام دنیا به عنوان شهر آرامش و صلح مشهور شود. لاهه در یک جمله یک شهر با معماری جذاب، ساحلی دوست داشتنی و مجموعه‌های شگفت انگیز از موزه، گالری و پارک است که هر گردشگری را با هر سلیقه‌ای غافلگیر می‌کند.
از شکوه سیاسی شهر که بگذریم باید بگوییم که لاهه عرصه رقابت شاهکارهای آشپزی است و فرهنگ کافه نشینی و رستوران گردی در این سرزمین قدمت دیرینه‌ای دارد. مردم این شهر خوب می‌دانند چگونه خوش بگذرانند. پس بهتر است شما هم این فرهنگ را در سفر خود تجربه کنید.

چگونه به لاهه برویم

برای سفر به لاهه هلند از آنجا که هلند یک کشور اروپایی محسوب میشود لازم است که ویزای توریستی هلند را تهیه کنید، که در مطلب مربوط به ویزای هلند مدارک و مراحل اخذ ویزا را آورده‌ایم، و برای رزرو پرواز به این شهر زیبا میتوانید از ایرلاین‌های قطر ایرویز، لوفت‌هانزا، امارات و ترکیش استفاده کنید.

بهترین زمان سفر به لاهه

لاهه یک شهر کاملا ایده‌آل برای گذراندن یک هفته تعطیلات در هر فصل از سال است. تابستان‌ها اطراف ساحل گردشگران زیادی را می‌بینید که برای تفریح به این شهر آمده‌اند. با این وجود فرهنگ و آثار تاریخی غنی، شهر لاهه را در تمام طول سال به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده است. بهار و پاییز هم به دلیل وجود شرایط آب و هوایی مناسب، بهترین زمان برای سفر به لاهه است. البته فراموش نکنید  كه همیشه همراه‌ خود یك بارانی داشته‌باشید. زمستان لاهه آن قدر سخت نیست و مردم این شهر به ندرت شاهد بارش برف هستند.

گردش در لاهه

گردش در لاهه بسیار آسان است. شما می‌توانید پای پیاده مناطق قدیمی شهر را بگردید و یا از شبکه تراموا و اتوبوس برای رفتن به مناطق دورتر استفاده کنید. برای گردش در شهر می‌توانید بلیت‌های تک سفره یا روزانه را انتخاب کنید. لاهه برخلاف بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا از نظر جای پارک مشکل ندارد. بنابراین می‌توانید برای گردش در شهر از شرکت‌های معتبر اتومبیل کرایه کنید.  دوچرخه سواری هم یکی دیگر از راه‌های گردش در شهر است. بسیاری از مسیرهای شهر برای دوچرخه سواران علامت گذاری شده اند. برای کرایه دوچرخه می‌توانید به ایستگاه راه‌آهن یا سایر ایستگاه‌های معتبر در شهر مراجعه کنید.

شهر لاهه هلندReviewed by نویسنده تور on Sep 28Rating: 3.5شهر لاهه هلندآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی هلند - شهر لاهه هلند - راهنمای سفر به هلند

3 دیدگاه ها

  1. ترانه گفت:

    عالی بود ممنون

  2. جهانگیر گفت:

    چقدر دیدنی ممنون واقعا

  3. مجتبی..ت.ا.ل.ب گفت:

    لاهه پر از جاهای دیدنیه .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی