روتردام هلند

روتردام هلند

تور هلند روتردام

روتردام هلند

روتردام هلند

یکی از شهرهای دیدنی در کشور زیبای هلند، شهر رتردام است که بیشتر از هرچیز به هنر معماری اش شهرت یافته است، در سفر به هلند بهتر است سری هم به این شهر بزنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید، ما در تیم اول تور سعی داریم تا بهترین مقاصد سفر را به شما سفر دوستان عزیز معرفی کنیم تا با اطلاعات بیشتر و بهتری به سفر بروید، با ما همراه باشید.

روتردام قبل از هر ویژگی دیگری که دارد به پیشگامی در هنر معماری نوین شهرت دارد. شهری که تمامی زوایای معماری نوین را می توان فقط در چند کیلومتر مربع در مرکز آن مشاهده کرد. هر چند این حقیقت به معنی کمرنگ بودن گذشته این سرزمین رؤیایی نیست، پیشینه غنی تاریخی روتردام این شهر را به مرکز هنر و طراحی تبدیل کرده است، جایی که از گالری‌های هنر معاصر تا قدیمی ترین موزه‌های هلند را می توان در آن یافت. غذاهای خوشمزه نیز از دیگر امتیازهای شهر روتردام است. اگر اهل خوردن غذاهای رنگارنگ از فرهنگ‌های مختلف هستید روتردام می تواند جای مناسبی برای شما باشد. شهر روتردام از چنان موقعیت استراتژیکی در اروپا برخوردار است که آن را دروازه اروپا می نامند و بخصوص برای اروپاییان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شهر روتردام در کناره رودخانه نیووه ماس قرار گرفته و رودخانه راین نیز در این محل به دریای شمال می‌ریزد. تاریخ تاسیس روتردام به سال 900 میلادی برمی گردد، یعنی از زمانی که مردم شروع به زندگی در اطراف رود روته (Rotte) کردند. بعد از این مهاجرت سیل های عظیمی منطقه را فرا گرفت تا جایی که در حدود سال 1260 میلادی سدی بر روی رودخانه روته ساخته شد و نام این منطقه به روتردام که به معنی سد رودخانه روته می‌باشد تغییر کرد. بعد از ویرانی روتردام در جنگ جهانی دوم کمتر کسی فکر می کرد که این شهر بتواند دوباره به این سرعت روی پای خود بایستد. و تا جایی پیشرف کرد که امروزه بزرگ‌ترین بندر قاره اروپا در روتردام قرار دارد و این شهر به یکی از قطب‌های اقتصادی این قاره تبدیل شده است. علاوه بر این کمتر کسی است که اهل هنر و معماری باشد و آرزوی بازدید از این شهر باشکوه و خیره کننده را در سر نپروراند، شهری که هنر کهن و معاصر در آن به هم گره خورده اند و با شایستگی تمام در لیست ده شهر برتر سال 2014 از نظر جاذبه گردشگری قرار گرفته است.

بهترین زمان سفر به روتردام

بهترین زمان برای سفر به شهر روتردام فصول بهار و تابستان هستند که هوای مطبوعی در شهر جریان دارد. در زمستان معمولا بارندگی زیادی در روتردام صورت می گیرد که بازدید از مناطق دیدنی این شهر را سخت تر می کند.

جاهای دیدنی روتردام

  1. پل اراسموس (Erasmus Bridge)
  2. ایستگاه مرکزی روتردام (Rotterdam Centraal Station)
  3. موزه بُیخمانس فن بیونینگن (Museum Boijmans Van Beuningen)
  4. باغ آربورتم ترومپنبرگ (Arboretum Trompenburg)
  5. موزه ورلد (Wereldmuseum)
  6. ساختمان دِ روتردام (De Rotterdam)
  7. کلیسای سینت لارنزکرک (Sint Laurenskerk)
  8. موزه دریایی (Maritime Museum)
  9. شهر ویران شده (Destroyed City)
  10. موزه عکس هلند (Fotomuseum Netherlands)

بهترین خوراکی‌های روتردام

  1. ماهی سوخاری (Kibbeling)
  2. کیک لیمو (Pie lemon Meringue)
  3. نان شیرینی (Bagel)
  4. قهوه ورکیرد (Koffie Verkeerd)
  5. نودلز (Noodles)
  6. پنیر گودا (Gouda Cheese)
  7. پنیر ادام (Edam Cheese)
  8. پنیر لیدن (Leyden)
  9. سیب زمینی سرخ شده مخصوص هلند (Patat)
  10. پوره سیب زمینی و سبزیجات (Stamppot)


مکانهای تفریحی روتردام

  1. باغ وحش روتردام (Rotterdam Zoo)
  2. برج یوروماست (Euromast Tawer)
  3. استادیوم فاینورد (Stadium Feijenoord)
  4. پارک پلاسویک (Plaswijck Park)
  5. روتردام مینی ورلد (Miniworld Rotterdam)
  6. ناحیه دلفشاون (Delfshaven)
  7. کشتی بخار روتردام (Rotterdam Steam Ship)
  8. پارک هت (Het Park)


چگونه به روتردام برویم

متاسفانه پرواز مستقیمی بین تهران و روتردام وجود ندارد. برای سفر به روتردام می توانید از شرکت هوایی ترکیش ایرلاین که با یک توقف به روتردام پرواز می کند استفاده کنید. شرکت هوایی لوفت‌هانزا نیز پرواز به روتردام را با دو توقف در برنامه پروازی خود دارد. شرکت هوایی ایران ایر نیز پرواز مستقیم تهران – آمستردام را در برنامه پروازی خود دارد و از آنجا می توانید با یک قطار سریع السیر خودتان را به روتردام برسانید.

روتردام هلندReviewed by نویسنده تور on Sep 21Rating: 4.5روتردام هلندآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی کشور هلند - روتردام هلند - راهنمای سفر به هلند

1 دیدگاه

  1. ارشیا گفت:

    ممنون بابت مکانهای تفریحی روتردام .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی