جاهای دیدنی لاهه

جاهای دیدنی لاهه

تور هلند دیدنی های لاهه

جاهای دیدنی لاهه

جاهای دیدنی لاهه

در سفر به شهر لاهه در کشور هلند هر نقطه از شهر دیدنی‌هایی برای شگفت زده کردن مسافران خواهد داشت، و هر مسافری را با هر سلیقه ای که به این شهر آمده باشد دست خالی به خانه نخواهد فرستاد، در این مطلب با اول تور همراه باشید تا جاهای دیدنی لاهه هلند را بیشتر بشناسیم.

موزه مرمونو(Meermanno)

به عنوان قدیمی‌‎ترین موزه کتاب در سراسر دنیا شهرت دارد. این موزه که در یک کتابخانه قرن 19 تاسیس شده نسخه‌های ارزشمندی از کتاب‌های تاریخی را در معرض دید قرار می‌دهد. در این موزه شما می‌توانید کتاب‌هایی مربوط به دوران‌های تاریخی مختلف از قرون وسطا گرفته تا  مدرن را از نزدیک ببینید. موزه یک باغ فرانسوی زیبا هم دارد که رویدادهای فرهنگی متنوعی در آن برگزار می‌شود. موزه لوییس کوپروس(Louis Couperus) که یکی از  مكان‌های شاخص ادبی هلند محسوب می‌شود نیز در لاهه قرار دارد. این موزه شامل اشیای شخصی و همچنین نسخه‌های دست‌نویس كتاب‌های لوییس كوپروس، نویسنده مشهور  هلندی است. او اولین رمان خود را در سال 1888 در این خانه نوشت و سال‌ها در این شهر زندگی کرد. موزه ادبیات شهر هم یکی دیگر از مکان‌های مورد علاقه برای گردشگران فرهنگی است. در این موزه مجموعه‌ای عظیم از میراث فرهنگی و هنری هلند نگهداری می‌شود که دیدنی است.

موزه دروازه زندان

 این موزه كه در سمت شمال بننهف قرار گرفته‌ ساختار خود را از سال 1296 تاکنون حفظ کرده است. این مکان در قرن 15 تبدیل به زندان شد و یکی از مخوف‌ترین زندان‌های قرن محسوب می‌شد.از همه این‌ها گذشته، موزه اشر(Escher) که مجموعه‌ای از آثار هنرمندان گرافیک را در معرض دید قرار می‌دهد و موزه لومن(Louwman) را که بهشت ماشین دوستان است نباید از دست بدهید.

قدیمی‌ترین بخش شهر

بیننهف(The Binnenhof) كه در مرکز قدیمی‌ترین بخش لاهه واقع شده است، گروهی از ساختمان‌های مشهور تاریخی را شامل می‌شود. پیشینه این ساختمان‌ها به سال 1250 بر می‌گردد. ساختمان قلعه قدیمی‌ترین بخش این مجموعه است. امروزه این مجموعه توسط دولت و مجلس مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخش شمالی این ساختمان‌ها که به واسطه معماری تاریخی و نقاشی‌های درون ساختمان شهرت بسیاری دارد، امروز محل اقامت رسمی نخست وزیر هلند است.

سالن شوالیه

ساختمان ریدرزال(Ridderzaal) پیچیده‌ترین ساختمان شهر است و سالن شوالیه افسانه‌ای در آن قرار دارد. این ساختمان كه در قسمت شرقی مجموعه بیننهف قرار دارد، امروزه توسط دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد. تالار شوالیه سالنی بزرگ به سبک گوتیک است که پنجره‌های رنگارنگ آن شکوه غیر قابل تصوری به سالن داده‌اند. سقف چوبی این مکان ابهت خاصی به سالن داده كه نشان از حضور قدرت برتر در تالار شوالیه دارد. در افسانه‌های بومی مردم هلند آمده که این شوالیه مانع از دروغ گفتن افراد در این محوطه می‌شد. این ساختمان در طول زمان کاربری‌های متفاوتی داشته‌است، از بازار گرفته تا بیمارستان، اما در سال 1904 بازسازی‌های گسترده‌ای در آن صورت گرفت تا به عنوان یک ساختمان دولتی و سیاسی به کار خود ادامه دهد.

کلیسای شش ضلعی

کلیسای سنت جاکوبسکرک(Sint-Jacobskerk) بخشی از تاریخ شهر محسوب می‌شود. پیشینه ساختمان به قرن 14 برمی‌گردد و در حدود سال 1402 برج 100 متری به بنای کلیسا افزوده شد. این کلیسا به واسطه فرم شش ضلعی خود در معماری هلند شهرت دارد . برج اصلی که کارکرد مراقبت از شهر و نواختن زنگ کلیسا را برعهده داشته یکی از جذابیت‌های این بناست. در سال 1959 بزرگ‌ترین زنگ در سراسر هلند، در این کلیسا نصب شد. نمای داخلی بنا به قدری زیباست که هر گردشگری را به تحسین وا می‌دارد.

کاخ صلح

کاخ صلح یک ساختمان آجری پر ابهت است که بین سال‌های 1907 تا 1913 توسط اندرو کارنجی(Andrew Carnegie) ساخته شد. این بنا ترکیبی از سبک گوتیک و نئوکلاسیک با نمای مسقف و برج 80 متری، یکی از شاهکارهای معماری شهر محسوب می‌شود. این ساختمان خانه دیوان دادگستری بین المللی است. آکادمی حقوق بین الملل و کتابخانه قوانین بین المللی از دیگر سالن‌های مهم این ساختمان است. دکوراسیون داخلی این ساختمان ترکیبی از عناصر تزیینی کشورهای مختلف است؛ سنگ مرمر ایتالیا، قاب چوبی برزیلی و نرده‌های آهنی آلمانی. برای بازدید از این ساختمان تورهای داخلی آخر هفته را که شامل خود عمارت و باغ‌های اطراف آن است، انتخاب کنید.

نقاشی پانوراما

نقاشی پانورامای مداگ(Mesdag) درون یک ساختمان مدور  قرار گرفته است؛ نقاشی غول پیکری که 120 متر طول و 14 متر ارتفاع دارد. این نقاشی توسط مداگ و همسرش و با همکاری هنرمندان مدرسه لاهه کشیده شده است . این نقاشی تصویری خیره کننده از ساحل اسخیف‌نینگن را در سال 1880 به تصویر می‌کشد. در این تصویر دریا، ساحل، تپه‌های شنی و ساختمان‌های قدیمی شهر دیده می‌شوند. اگر در وسط نقاشی بایستید انگار به هلند 3 قرن پیش سفر کرده‌اید.

موزه مایریتشویس(The Mauritshuis)

در یک ساختمان کلاسیک که در سال 1641 ساخته شده قرار گرفته است. این موزه یکی از مهم‌ترین موزه‌های شهر به شمار می‌رود و اتاق کابین آن در بین تمام موزه‌های کشور شهرت دارد. در این اتاق می‌توانید اشیای با ارزشی مانند نقاشی‌های رامبراند، ورمیر و یکی از شاهکارهای نقاشی قرون وسطا را از نزدیک ببینید.

موزه شهری

در بخش مسکونی مدرن این شهر، خانه‌هایی را می‌بینید که در وسط باغ‌ قرار گرفته‌اند. معماری این خانه‌ها و چیدمان باغ‌های این منطقه دیدنی است. موزه معماری شهری دن‌هاگ(Den Haag) که در سال 1935 طراحی شده شما را با ریزه‌کاری‌های معماری شهر آشنا می‌کند. این موزه مجموعه‌ای از هنرهای تزئینی قرن 19 و 20 را به نمایش گذاشته‌است.

ساحل شنی

ساحل شنی و تفرجگاه اطراف اسخیف ‌نینگن یک مکان ایده‌آل برای لذت بردن از آفتاب، دریا، شن و ماسه است. شما می‌توانید اطراف این ساحل حمام آفتاب بگیرید، دوچرخه سواری کنید و آرامش ماهیگیری  را تجربه کنید.

قدیمی‌ترین جنگل

یکی از زیباترین فضاهای باز لاهه، هوس تن بوش(Huis ten Bosch) نام دارد که دو کیلومتر فضای سرسبز و پیچ در پیچ را شامل می‌شود. اینجا یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های کشور است که  از جنگل زدایی در امان مانده است. قصر داخل پارک مشهورترین ساختمان این مجموعه بوده که در سال 1646 به عنوان محل اقامت خاندان سلطنتی کشور ساخته شده است. این قصر به عنوان مکان برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی صلح در جهان- که در سال 1899 برگزار شد- شهرت دارد

بشقاب‌های رنگارنگ غذا در لاهه

لاهه که به کرسی قدرت در هلند شهرت دارد، در زمینه فرهنگ غذایی هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. این شهر جهان وطنی بواسطه وجود ملیت‌های  مختلف در طول تاریخ، فرهنگ آشپزی ویژه‌ای برای خود ساخته است که یكه و ممتاز است. این سلیقه غذای متنوع را  می‌توان در هر گوشه شهر تجربه کرد. در رستوران هتل کارلتون می‌توانید در کنار چشم‌انداز بی نظیر ساحل اسخیف‌نینگن منوی متنوعی را كه  از انواع خوراك‌های دریایی تشکیل شده نوش‌جان كنید. در این رستوران سرآشپزها غذاهای دریایی را با ادویه‌های مختلف ترکیب می‌کنند و بشقاب رنگارنگی را پیش روی‌تان می‌گذارند. رستوران هت گودن کالف(Het Gouden Kalf) هم با نمای پانوراما از بندر، انواع غذاهای فرانسوی و ایتالیایی را در کنار غذاهای دریایی برای‌تان سرو می‌کند. اگر دوست دارید یک شب آرام را با تماشای چشم‌اندازی عاشقانه بگذرانید، این رستوران شماست. رستوران پنت‌هاوس(The Penthouse) كه در سال 2013 برنده بهترین رستوران از نظر رای دهندگان وبسایت تریپ ادوایزر(TripAdvisor) شد، انواع غذاهای لذیذ محلی و بین المللی را همراه با پیش غذاهای خوشمزه پیش روی‌تان می‌گذارد.

جاهای دیدنی لاههReviewed by تور ارزان on Oct 14Rating: 4.0جاهای دیدنی لاههآشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری توریستی لاهه در هلند - جاهای دیدنی لاهه - راهنمای سفر به لاهه

1 دیدگاه

  1. baran.l گفت:

    اصلا فکر نمیکرم لاهه اینقدر زیبا باشه . ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی