راهنمای سفر به پارک جنگلی نور مازندران

راهنمای سفر به پارک جنگلی نور مازندران

پارک حنگلی نور، تور مازندران

راهنمای سفر به پارک جنگلی نور مازندران

راهنمای سفر به پارک جنگلی نور مازندران

- بهترین فصل سفر
   شمال ایران و بخصوص استان مازندران یکی از مناطقی است هر ساله جمعیت زیادی از مردم را در فصل های بهار و تابستان پذیراست؛ ولی این منطقه جنگلی و ساحلی در هر فصل جاذبه های زیبای منحصر به خود را دارد.
بهار: در ایام شروع سال هنوز مازندران  به طور کامل از زمستان در نیامده و سرمای هوا در آن کاملا ملموس است. 
تابستان: تابستان فصلی است که می توان مازندران را در سرسبزترین حالت خود ببینید؛ ولی به خاطر اینکه در این فصل میزان تبخیر بسیار بالاست بنابراین هوا شرجی است و شاید کمی تحمل سفر در این بازه زمانی سخت باشد.
پاییز: با فرارسیدن پاییز پوشش جنگل های مازندران و پارک نور هزار رنگ می شود. بارندگی افزایش می یابد و زیبایی های این محیط چندین برابر خواهد شد.
زمستان: با رسیدن زمان لباس این طبیعت بکر به سفید تغییر می کند. معمولا در این ایام کمتر کسی به سمت شمال سفر می کند؛ ولی اگر این فصل را برای سفر انتخاب کنید پشیمان نخواهید شد و چهره ای متفاوت از مازندران و جنگل هایش خواهید دید.
- راه دسترسی
آدرس:
 استان مازندران، جاده نور - محمود آباد
چنانچه از سمت نور به طرف محمودآباد بروید در کیلومتر 5 جاده به ورودی مجموعه خواهید رسید.
هزینه: 5000 تومان برای هر ماشین
- دیدنی های اطراف
ساحل دریای خزر در فاصله حدود 4 کیلومتر رانندگی
گشت و گذار در شهر نور و خرید 
- گیاهان و جانورانی که خواهید دید
   این پارک زیبا ذخیره گاه 270 هکتاری درخت “سفید پلت” لست. این گونه بومی ایران است. بجز سفید پلت درختانی همچون بلوط، ممرز، توسکا، انجیلی، لرگ، لیلکی، افرا، شب خسب، ون، نمدار و اوجا هم در این پارک رشد می کنند. شغال، تشی، روباه و گرگ از جمله حیوانات وحشی هستند که در این منطقه زندگی می کنند.
- اقامت
اگر به دنبال هتل و مهمانپذیر برای اقامت هستید باید به دو شهر محمودآباد و نور بروید. کمپینگ هم گزینه دیگری است که برای اقامت پیش رو خواهید داشت که می توانید در پارک جنگلی نور اینکار را انجام دهید. در داخل پارک جنگلی نور هم روستای سیاهکلا واقع شده است در این روستا می توانید ویلا اجاره کنید.
- امکانات پارک جنگلی نور
   در این مجموعه تفریحی جنگلی بسیار زیبا امکاناتی و خدماتی خوب برای راحتی گردشگران و مسافران فراهم شده است تا بتوانند خیلی راحت به بعضی از احتیاجات خود پاسخ دهند. از امکاناتی که در این مجموعه فراهم شده می توان به آلاچیق های زیادی که در تمام نقاط پارک وجود دارد اشاره کرد. می توانید از آن ها برای پیک نیک استفاده کنید. در ضمن رستوران و قهوه خانه ای هم در این مجموعه وجود دارد و می توانید برای صرف وعده ای  غذا به آن ها مراجعه کنید. اگر قصد نماز خواندن داشتید یک مسجد هم در پارک وجود دارد.
توجه:
- تحت هیچ شرایطی شاخه درختان را نشکنید و حتما برای آتش روشن کردن هیزم یا زغال به همراه ببرید.
- زباله های خود را یا در سطل ها بیاندازید و یا به همراه خود ببرید.
- چون محوطه  پارک بسیار بزرگ است مراقب فرزندانتان باشید تا از گم شدنشان جلوگیری شود.

راهنمای سفر به پارک جنگلی نور مازندرانReviewed by تور مازندران on Nov 29Rating: 3.0راهنمای سفر به پارک جنگلی نور مازندرانبرای رفتن به پارک جنگلی نور باید قسمت های مختلف این پارک را بشناسید تا بتوانید از تمامی امکانات پارک برخوردار شوید و از دیدن پارک لذت ببرید. در این مقاله راهنمای سفر به پارک جنگلی نور مازندران را معرفی می کنیم.

برای رفتن به پارک جنگلی نور باید قسمت های مختلف این پارک را بشناسید تا بتوانید از تمامی امکانات پارک برخوردار شوید و از دیدن پارک لذت ببرید.

1 دیدگاه

  1. Mohammad گفت:

    ye bar hatman bayd berim

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی