جاهای تفریحی مشهد

جاهای تفریحی مشهد

تور مشهد جاهای تفریحی

جاهای تفریحی مشهد

جاهای تفریحی شهر مشهد

در سفر به شهر مشهد علاوه بر مهمترین و پر بازدید کننده ترین مکان این شهر ، جاذبه های گردشگری دیگری نیز وجود ارند که میتوانید در این مکانها به تفریح و گذراندن اوقاتی خوش بپردازید ، ما در این مطلب سعی نموده ایم بهترین های این مکانها را به شما عزیزان معرفی کنیم .

کوهسنگی 

این پارک بزرگ درانتهای خیابان اسدی (کوهسنگی) و در جنوب مشهد و در دامنه و اطراف کوه منفرد و با فاصله از رشته کوه های بینالود قرار دارد و وسعت آن نزدیک به 30 هکتار است .

منطقه کوهسنگی از قدیم به عنوان یکی از تفرجگاه های نزدیک مشهد، محل تفریح ساکنان و زائران مشهد بوده و نام آن درمنابع تاریخی عهد صفویه آمده است.

        این مکان تا سال 1310 هجری شمسی منطقه ییلاقی با جاذبه های طبیعی از قبیل کوه ها و باغ های سرسبز و چشم اندازهای طبیعی و رودخانه ها و آب و هوای معتدل به ویژه در روزهای گرم تابستان ، اقامتگاه سیاحتی زائران مشهد و مسافران بود ، دراین زمان با ایجاد بعضی از امکانات سیاحتی ازقبیل استخر و جاری شدن قنات، وسعت و اهمیت پیدا کرد و درسال 1318 شمسی با احداث ساختمانی دو طبقه با سالن و جدول کشی خیابان ها و نرده کشی و گلکاری و نصب مجسمه های سنگی به صورت پارک طبیعی درآمده و درسال 1340 ،  با گسترش شهر مشهد ازطریق خیابانی وسیع  و درختکاری شده به بدنه اصلی شهر مشهد متصل شد. در سال های بعد با احداث جاده آسیایی درجنوب آن و میادین و خیابان های مختلف دراطراف به صورت پارکی حصار کشی شده درحاشیه شهر تبدیل شد .

 

طرقبه مشهد 

       از محبوب ترین ییلاق های کوهستانی حاشیه مشهد است که در 18 کیلومتری جنوب غربی مشهد و در مسیر راه جاغرق قرار گرفته است و از غرب به کوه های بینالود و از شمال به کوه تخت رستم محدود می شود ،  طرقبه دارای باغ هایی با میوه های متنوع و چشمه های زیباست و رودخانه ای از کنار آن می گذرد و در تابستان دارای آب و هوای خنک و مطبوع است . دره سرسبز و خرم طرقبه به واسطه اتصال به ییلاق های دیگر و نزدیکی به مشهد از قدیم به عنوان تفریحگاه مورد توجه بومیان و زائران مشهد مقدس بوده است ، جاذبه های گردشگری و سیاحتی طرقبه موقعیتی توریستی برای این منطقه فراهم نموده است که در زندگی مردم طرقبه و مشهد نقشی مؤثر دارد .

       طرقبه بین دو گودی قرار دارد و درسمت چپ آن رودخانه و در طرف راست بازه زو قرار دارد . طرقبه از امکانات و خدمات شهری از قبیل پارک عمومی و رودخانه کنار آن و اداره پست، مخابرات، پمپ بنزین، درمانگاه و مسجد و رستوران های متعدد درمحیط طبیعی و فروشگاه های صنایع دستی و دیگر امکانات رفاهی برخوردار است . وجود این امکانات و شرایط خوب و آب و هوایی ونیز وجود هتل طرقبه مشهد بر جاذبه های این منطقه افزوده است . از جمله ویژگی های این منطقه ییلاقی – تفریحی ، تولیدات صنایع چوب به ویژه سبد بافی و لوح بافی و صنایع دستی مثل گلدوزی و قالیبافی است که مورد توجه مسافران و زائران است و سبد حصیری آن معروف به لوخ و قالی گلباقیان طرقبه از شهرت خوبی برخوردار هستند .

پارک جنگلی وکیل آباد

          از پارک های قدیمی شهر مشهد است که در جنوب غربی شهر واقع شده و با بلوار عریض و زیبای وکیل آباد به میدان آزادی مشهد مرتبط می شود. پارک جنگلی وکیل آباد که درگذشته به نام میرطراز یا باغ وکیل آباد شناخته می شده است ، درسال 1348  توسط مالک آن، خامه حسین آقای ملک ، به صورت رسمی وقف استفاده عمومی گردید و به شهرداری مشهد واگذار شد .

پارک وکیل آباد که دارای 259659 متر مربع مساحت است با آب قنات آبیاری می شود ، این پارک قدیمی با فراز و نشیب های طبیعی و درختان کاج و چنار از زمانهای گذشته به عنوان یکی از مراکز ییلاقی حاشیه مشهد مورد توجه بوده  و شهرداری با احداث خیابان و جدول بندی و زیبا سازی معابر و ایجاد آب نما و برق کشی و اقامتگاه های موقت و تأسیسات بهداشتی و وسایل بازی کودکان و کافه رستوران بر جاذبه های این پارک افزوده است ، و کماکان در حال توسعه است .

 

شاندیز 

             شاندیز یکی از مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای اطراف مشهد است که در منطقه طرقبه و در فاصله 30 کیلومتری غرب مشهد و حدود 13 کیلومتری طرقبه و در مسیر جاده مشهد به ابرده و زشک قرار دارد .

             چشمه ها و باغ های فراوان ، فضای سرسبز ، رودخانه و چشم اندازهای زیبا و آب و هوای مناسب و به ویژه تولیدات صنایع دستی از قبیل انواع وسایل پوستی و چوبی و سوغاتی های دیگر و امکانات رفاهی و واحد های اداری و خدماتی ، این منطقه ییلاقی را به صورت گردشگاهی مهم درآورده است که مورد توجه ساکنان مشهد و مسافران و زائران است. از جمله نقاط دیدنی شاندیز پارک جنگلی این منطقه است ، محصولات عمده باغ شاندیز عبارتند از : گیلاس ، زردآلو، گوجه فرنگی ، هلو، آلو ، انگور، توت، گردو و بادام .
روستا های سرآسیاب ، ارچنگ ، خادر ، ابرده پایین و بالا و زشک در اطراف شاندیز و در امتداد یک دره طولانی قرار دارند و همگی از آب یک رودخانه استفاده میکنند .

جاهای تفریحی مشهدReviewed by اول تور on Jul 16Rating: 5.0جاهای تفریحی مشهدتور ارزان مشهد جاهای تفریحی - مکانهای توریستی گردشگری

تور مشهد در بین تورهای داخلی ایران بسیار محبوب است.اگر قصد سفر به مشهد را دارید حتما جاذبه های گردشگری مشهد را بدانید .

2 دیدگاه ها

  1. فرناز گفت:

    من فکر میکردم شاندیز فقط همون رستوران و مجموعه شاندیزه ، نمیدونستم یه منطقه طبیعی و زیبا هم به همین اسم وجود داره

  2. سمیه گفت:

    مشهد خیلی جاهای دیدنی خوبی داره، مخصوصا منطقه شاندیز واقعا دیدنی و زیباست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی